2008-04-18, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Nej de hyrde med förstahandskontrakt, det är hyresvillor som ägs av ett fastighetsbolag.

Jag vet ingenting om dem som bodde där före, men jag kan inte tänka mig det stod tomt länge, de är ganska attraktiva de där husen.
Ok ja det är ju en bra boendeform som vi tyvärr inte hr i stlm, dvs hyresvillor.
2008-04-18, 00:03
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Det som är skumt med detta är ju att polisen har trott på just denne tipsare? Vadå är det de enda tips de har?
Dessutom en andrahandsuppgift. Jag tvivlar mer och mer på polisens arbete, man undrar är det dimridåer eller vad?

Skulle tro att de har en något tydligare motivbild än vad som kommit ut till allmänheten. men i övrigt ser det mycket tunt ut. De som hoppas på att polisen har hemlig bevisning utöver motivbilden blir nog besvikna.
2008-04-18, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nej, det är inte det enda tips polisen arbetat med de senaste veckorna, självklart inte!
De kollar ALLT o detta tips kom från en anonym tipsare så då måste de efterlysa honom i pressen för att kanske höra av honom igen! Annars har flera namngivna person förhörts (tips som kommit in om namn) osv, de jobbar brett.
Jag vet flera som blivit förhörda av den anledningen, att andra tipsat om dem, en del för att de känner familjen, en del för att de är allmänt illa omtyckta (så blir det ju alltid) Men polisen tittar verkligen på allt de får in o kollar. Det har kommit in mycket tips!

Vilka är allmänt illa omtyckta menar du?
2008-04-18, 00:05
Medlem
Freedom Fighters avatar
Jag tror inte jag kan minnas något tidigare fall där polisen knipit lika mycket käft som i den här utredningen, iaf efter det att rikskrim kopplades in. Journalisterna har ju inget nytt att gräva i. Föredömligt att täppa igen läckorna så bra, eller så finns det inte så mycket nytt att förtälja i ärendet?
2008-04-18, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Jag menar Ts bil som slarvigt parkerades på andra sidan vid villan.
Har den ordentligt undersökts och all instrument som var i bilen, har allt detta kollats.
Okej, var det små flöjtar så är det ju svårt att gömma en hammare i dom men är det stora instrument så går det ju alldeles utmärkt.

Det är ju Ts bil som HAR UNDERSÖKTS!!!

Jag talar inte om storleken att gömma något. Jag talar om blodspår som inte går att frånkomma för att gömma en hammare/vapen i något instrument. (fodral, väska antar jag att du menar för I instrumenten skulle betyda skadade intrument!!). Blodspår från T, från brottsplatsen, från hammaren.
2008-04-18, 00:07
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Jag tror inte jag kan minnas något tidigare fall där polisen knipit lika mycket käft som i den här utredningen, iaf efter det att rikskrim kopplades in. Journalisterna har ju inget nytt att gräva i. Föredömligt att täppa igen läckorna så bra, eller så finns det inte så mycket nytt att förtälja i ärendet?

jag tycker det är skönt och lugnt när dom inte kallar till presskonferens för varenda hammare som senare blir avförd. Rikskrim kan det där.
2008-04-18, 00:08
Medlem
letsdoits avatar
Antaget gm/gk kände till att T skulle komma hem kl. 20.00 så blir tidpunkten för morden lite mer förklarlig. Morden kan ha skett mellan kl. 19.05 – 19.10, t ex, och gm/gk härefter ha begett sig från mordplatsen. Det förflyter sedan drygt fem minuter innan T anländer hem - men ur gm/gk:s synvinkel 50 min.

En fråga som därför kan vara viktig att besvara är: Vem/vilka trodde sig veta att T skulle komma hem kl. 20.00?
2008-04-18, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter

Ja det är anmärkningsvärt! Polisen verkar ju inte säga nåt till Es familj heller vad det verkar, eller så är de bra på att vara tysta, samt E själv verkar inte heller säga nåt till familjen, tja, hon minns förstås inte så mycket, men nåt måste hon ju prata om, det har ju gått nån vecka sen uppvaknandet nu,och hon borde väl börja klarna även om hon ej minns händelsen som sådan?
Men inte mkt har läckt ut om hennes reaktioner på infon om barnen osv. Lika bra det iofs, man kan ju tänka sej vad hon känner inför det, det behövs ju ingen närmare beskrivning, men som sagt väldigt tyst på alla plan.
2008-04-18, 00:13
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Inte för att jag egentligen bryr mig, men varför öht spekulera i vad han gjorde då? vi vet med 100% säkerhet att ingenting hände förrän efter 18.50 och säkerligen hände det exakt typ 18.54 eftersom det var då hon "försvann" från konversationen på msn för att aldrig återkomma. Det låg en öppen fråga där som hon aldrig svarade på..vilket också ställer till problem för alla idioter som pekar på T, eftersom han har ett 100% alibi för den tiden, men det vägrar dem ta med i sina "sagor".
Men för att vara lite småkitslig: Den ”öppna frågan” hade väl föregåtts av ”Jag ska bara lägga barnen.”? – Hann E att lägga barnen? – Vad innebär ”lägga” (tvättning, nattkläder)? – T har i intervju sagt att han förväntat sig att glada barn skulle komma springande emot honom när han kom.
2008-04-18, 00:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Var det stora instrument så kan det vara lätt att gömma en hammare i t.ex en trumsett.
Man måste ge polisen sitt fulla erkännande - om de inte hade upptäckt denna hammare...
2008-04-18, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Fanns ingen man före T som specifikt kan ha velat straffa E för att hon inte valde honom i stället för T; någon som E medvetet eller omedvetet uppmuntrat och ingett falska förhoppningar?

Men ändå att straffa två små barn, för vad? Jag får det inte att gå ihop, straffa E kanske , hon är ju vuxen , och kan ju rent teoretiskt anses "förtjäna" straff av någon , men varför barnen? De har ju aldrig gjort nån något ont!

Enda anledningen till att skada barnen tycker jag verkar vara att "straffa" deras mamma?
2008-04-18, 00:17
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Ja det är anmärkningsvärt! Polisen verkar ju inte säga nåt till Es familj heller vad det verkar, eller så är de bra på att vara tysta, samt E själv verkar inte heller säga nåt till familjen, tja, hon minns förstås inte så mycket, men nåt måste hon ju prata om, det har ju gått nån vecka sen uppvaknandet nu,och hon borde väl börja klarna även om hon ej minns händelsen som sådan?
Men inte mkt har läckt ut om hennes reaktioner på infon om barnen osv. Lika bra det iofs, man kan ju tänka sej vad hon känner inför det, det behövs ju ingen närmare beskrivning, men som sagt väldigt tyst på alla plan.

Nej utredningen rör ju även familjen, så de får ingen extra information.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in