Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Tror du på fullt allvar att de har serverat henne med tidningar och TV???
Skrev jag det? Nej. I det medianerklottrade samhälle vi lever i idag är det däremot svårt att
helt avhålla en person (om denne inte sitter häktad med fullständiga restriktioner vilket ej är fallet här) att
råka se löp och tidningar.
Har du satt din fot på ett sjukhus? Eftersom du verkar tro att det är en tidningsfri zon. Tvärtom finns det fler tidningar och TV-apparater på där än på andra ställen då patienterna ofta lider brist på sysselsättning. Andra patienters tidningar. Jag måste faktiskt ifrågasätta hur man håller en patient totalt isolerad under en hel månads tid. För att det ska
hålla juridiskt måste E ha videofilmats 24/7. Alla kontakter med familj, vakter, all sjukhuspersonal osv måste ha dokumenterats. Inte minsta lilla vink får ha uttalats. Syftet kan vara det bästa eller missar gjorts, se trafikpolisen som ringde upp Eklund innan han greps. Det är naivt att tro att allting alltid fungerar precis som det ska. Tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Jag skulle dessutom gärna se att samtalen fanns bandade och kunde spelas upp för rätten. Allt för att ge så mycket tyngd som möjligt.
Har polisen gjort rätt finns förhöret bandat.
Sverige har flera intressanta rättegångar att följa i maj och framöver. Samtliga gäller mycket tragiska brott.