2008-04-14, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Men detta går att ompröva. Finns det inga bilder eller tydliga bilder på exakt datum C befann sig på arboga station. Finns det inget mordvapen som binder C till morden. Fnns det inga trovärdiga vittnen som kan placera C på plats. Finns det ingen mobiltfn som binder henne exakta tid till arboga. Finns det ingen DNA i villan. Överensstämmer hårtesten ej.
Jaa, då finns det inget som tyder på C och då kan tysk rättsväsende upphäva häkningsorden.

ehhh
2008-04-14, 18:57
Medlem
Citat:
Tidigare inlägg från haj 69 i Arboga 2 8031:
Har som jag skrev att jag skulle göra, provkört sträckan från smedjan till v-gatan. Tid från smedjan ut till E18, vid Big inn, normalhastighet alltså lite över 50 men följde trafikrytmen= 3 min och 30 sek. Nu till motorvägskörningen, bestämde mig för att först köra 130 km/h dvs. 20 km/h över hastighetsgräns (Farthållare). Från Big Inn till avfarten Arboga V vid dinners = 6 minuter 20 sek. Från avfart till v-gatan med samma förutsättningar som i köping = 3 min. Första körningen tog alltså 12 minuter och 50 sek.

Körde sen sträckan tillbaka till köping. V-gatan - E18 = 2 min 50 sek. E18 Stora sätra till Köping S = 4 minuter, 130 km/h denna gång med (bytte sträcka och kör denna gång Ängebyleden in mot köping) Från E18 till smedjan denna väg tog 3 min och 50 sek. Totaltiden för denna sträckning 10 minuter och 40 sek.

Ville bara testköra för att verifiera tidigare diskussioner ang. körtiden, så nu har vi fakta på tiderna för detta, om det nu skulle finnas intresse för det.

Det som slog mig vid denna testkörning var att jag inte var ensam att testa! En svart volvo v70 kombi, äldre versionen, och en vinröd saab 9-3, som jag först såg på adressen för smedjan, såg jag senare även vid adressen i arboga. Personerna i volvon, stod senare utanför huset i arboga när jag kom dit för andra gången. 2 herrar i 55 - 60 års åldern.
Sa inte haj69 att det var längesedan han var i Arbogatrakten? Inlägget var i så fall bara en ren bluff.
2008-04-14, 18:58
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Sa inte haj69 att det var längesedan han var i Arbogatrakten? Inlägget var i så fall bara en ren bluff.

Hur fort kör en Räjsersnigel då?
Borde ju vara ett resultat EXAKT som ett medelvärde?

Kan ha fel men var det haj69 som kallade rakan på gamla vägen för "Arbogarakan"?
Senast redigerad av miapetter 2008-04-14 kl. 19:00.
2008-04-14, 19:01
Medlem
uffe24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nej, det kan de inte alls, din trollsmurf. Det utlämnande landet får inte överpröva en europeisk arresteringsorder materiellt, det har skrivits tio gånger i tråden redan. Om häktningsskälen upphör, är det den svenska häktningsdomstolen som äger att upphäva häktningen, och då upphävs också arresteringsordern.
snip.

Tänk om AgathaChristie kunde - någon gång emellanåt - LÄSA vad andra skriver!

Tråden skulle kunna hålla focus om AC och det numera enerverande "grisörat" faktiskt LÄSTE vad andra skriver och inte var så otroligt kåta på att "chatta" och endast publicera sina egna inlägg.

Det finns ju ända vissa anständighetsregler när det gäller ett debattforum som FB. Där ingår bl a att LÄSA vad andra skriver!
2008-04-14, 19:08
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Han skrev i ett inlägg att han bor 20 mil från Arboga...

Edit:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10597150&postcount=8287
2008-04-14, 19:09
Medlem
miapetters avatar
På Mixmegapols lokala nyheter pratade de precis om tyskans utlämnande, han, Strömberg eller vad han heter, polisens presstalesman, sa att SÅ FORT HON KOMMER TILL SVERIGE KOMMER VI ATT HÅLLA NYA HÄKNINGSFÖRHANDLINGAR! De har väl 10 dagar på sig egentligen? Låter ju positivt om de vill ta det direkt hon kommer, låter inte som de har panik för bevisningen i mina öron...
2008-04-14, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Rätt spännande att hon får livvakter. Inte ens de som skall vittna mot MC gäng brukar få det. Antingen är situationen väldigt farlig för henne (varför?) Eller så har Västmanlandspolisen så mycket resurser och för lite att göra att man kan ge livvaktsskydd dygnet runt.

"Rätt spännande".... vad är det för jäkla kommentarer???
Du kanske rentav TROR att detta är en amerikansk B-film, som du själv uttryckte dig...
Kan upplysa dig att INGEN ANNAN (ja, jag generaliserar -kaxigt va??) tror det - vi har fattat att det är på riktigt! Dessvärre!
Dessutom - varför i helvete ska du reta dig så på OM hon nu så hade hela Militärpolisgardet vid fotändan av sängen??
Jag ser ju hellre att skattepengar o dyl. går till sådana åtgärder än att jag lägger dem på internerna i våra fängelser för att de ska leva nåt lyxliv med femtielva tv-kanaler och internet och gud vet vad! (ja, nu helt plötsligt drog vi in HONOM också! Och HAN finns ju bevisligen INTE!!!) Alla frikyrkliga dårpippiar kan låta bli att höra av sig!
Senast redigerad av AndyGarcia 2008-04-14 kl. 19:18.
2008-04-14, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
ehhh
Hmm.

Hmmmmmm.
2008-04-14, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
På Mixmegapols lokala nyheter pratade de precis om tyskans utlämnande, han, Strömberg eller vad han heter, polisens presstalesman, sa att SÅ FORT HON KOMMER TILL SVERIGE KOMMER VI ATT HÅLLA NYA HÄKNINGSFÖRHANDLINGAR! De har väl 10 dagar på sig egentligen? Låter ju positivt om de vill ta det direkt hon kommer, låter inte som de har panik för bevisningen i mina öron...

Vet inte varför antalet dagar som cirkulerar är 10 dagar. Det handlar om 7 resp 14 dagar för den lägre resp högre häktningsgraden.

Antar att de vill ha en ny häktningsförhandling för att visa den misstänkta på de stärkta misstankarna. Och även media, allmänhet och tingsrätten. Jag tolkar deras önskan om en omhäktning på en gång som de anser sig ha mycket goda bevis.
2008-04-14, 19:22
Medlem
Citat:
Hmm.

Hmmmmmm.

Vore bra om du skrev ut källorna eller åtminstone publiceringsdatum för dina spoilers!!!
2008-04-14, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Står i Expressen:
Hon är ju redan häktad i sin utevaro på sannolika skäl, så det är en formell sak.
Därefter väntar förhör och åklagare Frieda Gummesson får bedöma om det finns tillräcklig bevisning för att väcka åtal mot den mordmisstänkta tyskan.
– Det är först när hon kommer till Sverige som vi har möjlighet att höra henne. Under tiden jobbar vi på och försöker styrka bevisningen, säger Börje Strömberg.
2008-04-14, 19:40
Medlem
haj69s avatar
??

Citat:
Ursprungligen postat av uffe24
Och EXAKT VAD vill trollet ha sagt med detta??????????

Fråga? Gällande vad?
Diskussionsinlägg? Gällande vad?
Påstående? Gällande vad?

VAD menar trollet?

Jag överskred hastighetsbegränsningarna vid mina körningar, vilket flurop INTE gjorde. Ni får tro vad ni vill men det är möjligt att köra på dessa tider.

Vem är troll?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in