2008-04-02, 21:26
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Var CS månde utklädd till man för att förvilla omgivningen?
Du antyder att hon hade byxor på sig?
Det har vi sett på bilderna när hon skulle till häktningsförhandlingen i Hannover.
Joggingskor också. Fötterna var inte så små. Hade hon lösmustasch?
Annars är hon väl inte speciellt kvinnligt formad? Lång och smal.
2008-04-02, 21:32
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
om du ser på verkligheten (den i den riktiga världen, du vet...?) så förekommer varje år tusentals indiciemål i våra domstolar.
Indicierna är redan så starka att de troligen skulle räcka till en fällande dom. och det är ju inte färdigt ännu!

Som ni som läst tråden från början vet tycker jag också att polisen gjorde flera misstag innan RMK kom till platsen.
Nu tycker jag de verkar sköta sig bra.

Jo, jag ser den verkliga världen varje dag. Varje dag för mig är en kamp mot korrumperade myndigheter i ett land där korruption inte förkommer. Hur kommer det sig? Jo, den korrumperade myndigheten frågar sig själv "Är vi korrumperade" och sedan svarar de sig själv med ett rungande "Nej".

Jag tycker att polisen i det aktuella fallet har presterat så många "sannolikt", "kan" och "kanske" att det finns något som tyder på många brister i polisens arbete. Tysk polis är inte särskilt glada åt svensk polis arbete.
2008-04-02, 21:35
Medlem
letsdoits avatar
T har sagt att hans nyckelhämtning förmodligen räddade livet på E. Om vi ska spekulera kring alternativa gm/gk så vore det intressant att veta vem/vilka som trodde sig veta att han skulle komma hem kl. 20.00? - Vidare: Finns någon möjlighet att gm/gk hört T:s bil och då tvingats bege sig av från huset tidigare än planerat?
2008-04-02, 21:35
Bannlyst
Alla dessa bevis.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2175120.ab
2008-04-02, 21:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Var CS månde utklädd till man för att förvilla omgivningen?
Det talar i så fall för att dådet var planerat - vilket man inte kan säga om ett dödfött försök att smuggla med sig ett mordvapen - särskilt inte som hon var resvan och säkerligen väl medveten om restriktioner för handbagage m m.
2008-04-02, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Ja, många sätter stor tilltro till Herr Klinge. Hela påskhelgen var man på plats på kontoret i Hannover. Förgäves sökte man svenska kollegor som antingen hade "kompledigt" eller som Riksmordkommisionen, var lediga över påsk.
instämmer helt!
Den dagen tysk polis/åklagare pararellt med svensk polis talar om att bevisen räcker för att åtala C, de är då jag köper allt.
Nu tycks svensk polis famla i blindo efter bevis.
Stämmer inte denna mordiska hammare så dröjer det inte länge förrän nästa hittas i en bondes gård där C kan ha övernattat på en höskulle.
2008-04-02, 21:58
Bannlyst
Diagnos

Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Oj, så jag är rättshaverist bara för att jag överklagar fel som myndigheterna har begått. Så du tycker man skall acceptera rakt ut vad myndigheterna beslutar om? Ja, med din inställning hade NJ nu varit dömd och insydd på livstid för händelserna i Arboga.

Det är ganska enkelt i dag med att avfärda folk som rättshaverister. Lika lätt som att avfäörda folk som troll i FB-trådarna.

Nej. Du är rättshaverist för att du skriver samma inlägg 50 gånger. för att du är stolt över att överklaga alla beslut till högsta instans. För att du säger dig kämpa mot det korrumperade samhället och uppenbarligen tycker dig tillhöra den lilla minoritet som har rätt.
Men som jag skrev tidigare:
Din totala frånvaro av utropstecken och versaler är det enda som talar emot min teori.

Nej, med min inställning hade NJ knappast varit dömd, eftersom jag faktiskt skrev att jag tyckte att bevisen mot honom inte höll, minst ett dygn innan han släpptes.
Jag står dock för att jag tror att det är större chans att den som indicierna pekar på är den skyldige, än den som har ett alibi.
Det handlar som så ofta om sannolikhetslära.
2008-04-02, 22:05
Medlem
Lägger in mera om just Stalking(eftersom som att det är just vad vi enligt media och hittills har att gå på- försöker således febrilt hålla TOPIC här!):
"FAKTA
En stalker är besatt av sitt offer

* Stalking innebär förföljelsesyndrom. En undergrupp är drabbad av Clerambaults syndrom eller Paranoia erotica. Det innebär en dyrkan av den förföljde.
Andra undergrupper är grudge stalkers (rättshaverister) och cyber stalkers (hot via datorn).

* Mest känt är celebrity stalking (kändisförföljelse). Det finns många exempel från USA.

* John Hinckley Jr, som var besatt av skådespelerskan Jodie Foster, försökte fånga hennes uppmärksamhet genom att skjuta president Ronald Reagan.

* Robert Hoskins är en annan känd stalker som förföljde och trängde sig in hos sångerskan Madonna.

* Stalkern Zack Sinclair har via brev, hembesök och gudstjänster förföljt skådespelaren Mel Gibson.

* Bland svenska offer märks Evert Taube (en kvinna brände ned Sjösala), Carola Häggqvist och Agnetha Fältskog.

* Även Anna Lindh kan ses som offer för en stalker. Mijailo Mijailovic har dock aldrig klargjort sina motiv till mordet.

Den som känner sig hotad uppmanas i en säkerhetsskrift som Säpo låtit trycka att aldrig själv kontakta förföljaren. Det ökar bara riskerna
."
http://sydsvenskan.se/sverige/article95298.ece

Det av mig fetstilta gäller CS i Fallet Arboga.
Dock finns annat(det om "Rättshaverister") i den texten som gäller somliga aktiva i just trådar om Fallet Arboga.
2008-04-02, 22:08
Medlem
Man ryser ju ihjäl...:

Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Problemet med rättshaverister är att de aldrig medger/inser sina fel och det är omöjligt att få rätt mot dem. Det enda som hjälper någorlunda är att ignorera dem.

Om dylika "rättshaverister" och "Stalking" kan man läsa här: "Andra undergrupper är grudge stalkers (rättshaverister) och cyber stalkers (hot via datorn)."
http://sydsvenskan.se/sverige/article95298.ece
Senast redigerad av Tort 2008-04-02 kl. 22:10.
2008-04-02, 22:08
Medlem
Dna

Angående DNA-analyserna!!!!

Första DNA analyserna från brottsplatsen blev klara i fredags.
DNA analysen på CS blev klar igår (eller om det var idag?)

Självklar förklarning till varför DNA inte användes vid häktningsframställan.
Dessa två DNA har ej hunnits matchas mot varandra.

Så det är fullständigt felaktigt att påstå att DNA inte användes i rätten i lördags för att den inte matchade. Eller hur?!
2008-04-02, 22:14
Bannlyst
Hur fan visste T att CS skulle flyga så att han kunde placera hammaren i hennes väska?
2008-04-02, 22:18
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.monster
Hur fan visste T att CS skulle flyga så att han kunde placera hammaren i hennes väska?

Vi alla kanske får lämna in våra hammare till SKL för kriminalteknisk undersökning. Just nu tycks vårt vanligaste verktyg vara ett hett spår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in