Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Oj, så jag är rättshaverist bara för att jag överklagar fel som myndigheterna har begått. Så du tycker man skall acceptera rakt ut vad myndigheterna beslutar om? Ja, med din inställning hade NJ nu varit dömd och insydd på livstid för händelserna i Arboga.
Det är ganska enkelt i dag med att avfärda folk som rättshaverister. Lika lätt som att avfäörda folk som troll i FB-trådarna.
Nej. Du är rättshaverist för att du skriver samma inlägg 50 gånger. för att du är stolt över att överklaga alla beslut till högsta instans. För att du säger dig kämpa mot det korrumperade samhället och uppenbarligen tycker dig tillhöra den lilla minoritet som har rätt.
Men som jag skrev tidigare:
Din totala frånvaro av utropstecken och versaler är det enda som talar emot min teori.
Nej, med min inställning hade NJ knappast varit dömd, eftersom jag faktiskt skrev att jag tyckte att bevisen mot honom inte höll, minst ett dygn innan han släpptes.
Jag står dock för att jag tror att det är större chans att den som indicierna pekar på är den skyldige, än den som har ett alibi.
Det handlar som så ofta om sannolikhetslära.