2008-04-12, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Det var väl bara handklovar han fick på sig då räddningspersonal och polis var på plats.

Handklovar = Handfängsel = frihetsberövad
2008-04-12, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Anhållen, fängslad, intagen på förhör, kalla det vad du vill, han kvarhölls av polisen i alla fall.

Han var nog "bara" gripen och inte anhållen antar jag. För jag tror det var beslut fattade av polis och inte åklagaren. Även att han beslutet att han släpptes togs nog av den utredande polisen.
2008-04-12, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Handklovar = Handfängsel = frihetsberövad
Det kan också vara så att han störde räddningspersonalen och var tvungen att bojas.
För T släpptes ju rätt omgående och kunde följa efter ambulansen till Uppsala.
2008-04-12, 23:56
Medlem
Citat:
Det kan också vara så att han störde räddningspersonalen och var tvungen att bojas.
Uppsala? E & barnen åkte väl ändå till USÖ först? Och definera gärna omgående. Och källa till att han släpptes relativt omgående enligt din definition av omgående.

Tveksamt att de frihetsberörvar någon för att personen inte ska störa ambulanspersonalen.
2008-04-12, 23:57
Medlem
Freedom Fighters avatar
Får man ingen DNA-match på tyskan så lär nog fallet förbli olöst. Frågan är då vart man isåfall ska vända blickarna....?
2008-04-13, 00:09
Medlem
Citat:

Rätt omgående? Var hittar du detta?

I media så kom nyheten om att barnen dött före familjen visste om detta. Och från första arbogatråden hittar jag detta inlägg - http://www.flashback.org/showthread.php?t=642190. Media skrev om att barnen dött 21.45 dvs 2,5 timmar efter SOS-larmades. Och DÅ visste ju inte ens familjen om detta att barnen avlidit för DÅ satt de i bilen på väg till Uppsala. Det kan inte jag tycka "omgående". Vad vet vi om de 2 timmar där emellan vet vi inte. Och oavsett skälet till att han fick handfängsel initialt så innebär detta att han var frihetsberövad! Punkt slut!
2008-04-13, 00:11
Medlem
Citat:
Det är inte vad andra skriver..utan vad en skriver.
Och vem säger att jag ska godta just denne persons tyckande för att inte sabotera tråden..

Även Wildone69 och Mr Wishmaster har skrivit samma saker. Och de har dessutom blivit verifierade av flera FB-are som personer som KÄNNER familjen!

Dvs du litar med på SS och Grisöra som inte vet något än på personer som känner till verkligheten.
2008-04-13, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Han var nog "bara" gripen och inte anhållen antar jag. För jag tror det var beslut fattade av polis och inte åklagaren. Även att han beslutet att han släpptes togs nog av den utredande polisen.

Naturligtvis, fel av mig, faktum är ju förstås att han blev gripen på plats och var så i dryga två timmar tills dess farbror blå kunde släppa honom på grund av att det inte fanns några misstankar mot honom och han hade alibi för tiden.

Jag förhastade mig där i uttalande om att han var anhållen och ber om ursäkt för det.
2008-04-13, 01:00
Medlem
Strunta i DNA:t nu,,, ! vi har ju redan CS... onödigt som fan som tekniskt bevisning skulle visa på nån vi inte vill ha som gm! Bygg en indiciekedja av vittnesmål och sånt istället!!
2008-04-13, 01:03
Medlem
grisöras avatar
T kan mycket väl ha haft tid att slänga av sig en blodig tröja och mordvapnet innan polis anländer till platsen. Tex i sin faders bil.
Situationen är mycket kaotisk när polis anländer EFTER ambulansen, och släkt. livräddning går före allt annat och spår kan inte säkras på samma sätt som en "vanlig" brottsplats. Till saken är ju också att T rör sig på brottsplatsen, antingen i egenskap av gärningsman eller livräddare. Svår bedömning för polisen att göra på plats. Det är redan här i inledningen som utredningen havererar.
2008-04-13, 01:09
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riotgrrrrl
Strunta i DNA:t nu,,, ! vi har ju redan CS... onödigt som fan som tekniskt bevisning skulle visa på nån vi inte vill ha som gm! Bygg en indiciekedja av vittnesmål och sånt istället!!

Vi har ju teknisk bevisning. Den berömda hammaren som cs så genialiskt rengjorde att inte skl har hittat något på 10 dagar för att sedan göra något så idiotisk som att försöka få med sig den genom en säkerhetskontroll.
2008-04-13, 01:15
Medlem
grisöras avatar
Hur vanligt är det att familjer har olika fönstertittare och stalkers som smyger runt efter sina Ex. Vad är detta för människor egentligen? Detta fall går till kriminalhistorien med 1 manlig och 1 kvinnlig stalker på samma lilla trähusgata.
Relationerna verkar så osunda att man inte kan utesluta något. Det är ett epicentrum av gammalt groll och ouppklarade känslor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in