2008-04-18, 16:21
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Det har stått tidigare i arbogatrådarna att vittnet ska ha varit ett barn.
Tror det är under tråd arboga 2.

Ja, det har det, men det var en SPEKULATON!
2008-04-18, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Ja, jag tog en chansning nu när de som vet var på tråden. Ibland kan även ett uteblivet svar vara ett svar.

Så mitt grundtipps får nog bli att det var ett barn.
Vem säger något om att det bara var ett vittne? Jag vet inte om det var 1, 2 eller för den delen 10. Men kan lika gärna varit fler som ett.
2008-04-18, 16:24
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Nu var det väl iofs inte mest utsocknes kvinnor som pekades ut under häxprocesserna utan snarare folk i byarna och i vissa fall även inom familjen. Dessutom har väl det/de vittnet/vittnena som sett någon lämna platsen talat om det innan infon om CS fanns i media. Men de kanske var synska?

Bevisvärdet blir begränsat om vittnen ombeds peka ut Christine, hennes bild har cirkulerat i media och på internet.
2008-04-18, 16:27
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Bevisvärdet blir begränsat om vittnen ombeds peka ut Christine, hennes bild har cirkulerat i media och på internet.

Första dygnet? Åh fan...
2008-04-18, 16:36
Bannlyst
Eftersom jag inte matar troll så skriver jag här helt allmänt.

Omaskerad bild på CS har aldrig figurerat i svensk media, dessutom har vittnet som sägs ha sett något aldrig sagt att det var en kvinna - enligt media iaf..., men signalementet stämde in på den nu misstänkta CS (lång, smal, egenartad gångstil kanske, rätt tidpunkt o.s.v.. jag vet inte exakt vad de sett och sagt)

Häktningsförhandlingen idag har säkerligen bara konstaterat redan lämnade uppgifter och vittnesmål som kom fram i förra häktningen, åklagaren sitter nog på sina trumfkort tills dess ett åtalsbeslut tas. Varför förenkla arbetet för försvarsadvokaten när man inte måste, det råder fortfarande utredningssekretess och då behöver de - så vitt jag vet- inte lämna närmare detaljer på vad denna går ut på.

Enligt tingsrätten så kvarstår fortfarande samma misstankegrad och det måste ju betyda att åklagaren har torrt på fötterna än så länge. Som sagt, de har ju inte ens fått förhöra den misstänkte.
2008-04-18, 16:37
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Det hela för tankarna till 1600-talets häxprocesser. Upphetsade landsortspigor gick ed på att det sett otäcka utsocknes kvinnor flyga genom luften på kvast.
Utsocknes kvinnor anklagades så gott som aldrig i 1600-talets svenska häxprocesser, utan högst konsekvent i bygden bosatta och kända personer.

Alltså ingen parallell.
2008-04-18, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nej, det kan jag hålla med dej om! Att "vi har massor med tips" inte håller i en RÄTTEGÅNG! Men där är vi inte en o polisen har säkert sina skäl till att inte go public med de nya, starkare bevis chefsåklagaren anser att de har idag!
Suget från allmänheten är enormt o jag kan oxå bli frustrerad o undra ibland...MEN...vi får vackert vänta!
Kan polisen två sista puzzelbitar i indiciekedjan vara den förvirrade hjälpsamme mannen som ringde in och berätta att hans kvinnliga bekant sett en kvinna slänga något i ån. Väntar dom på att han ska åhöra deras efterlysning och ringa igen.

Sen denna servetttjej som fick en förfrågan på engelska om hon hade en servette. Vill polisen få tag på denna tjej och få det bekräftat att det var en tyska som ville torka av blod.
2008-04-18, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Om man OMBEDS att peka ut henne, har det väl ingen betydelse, hur många bilder man än sett. Eller inte sett
Men har någon sett C så nära som i ansiktet?
Vi får icke förglömma att det var en mörk kväll i mars.
2008-04-18, 16:45
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Kan polisen två sista puzzelbitar i indiciekedjan vara den förvirrade hjälpsamme mannen som ringde in och berätta att hans kvinnliga bekant sett en kvinna slänga något i ån. Väntar dom på att han ska åhöra deras efterlysning och ringa igen.

Sen denna servetttjej som fick en förfrågan på engelska om hon hade en servette. Vill polisen få tag på denna tjej och få det bekräftat att det var en tyska som ville torka av blod.

Ja, det låter ju jättehållbart...
Passar nog bättre för flashback att fylla sida efter sida med spekulationer om...

(o hur fan kan man vara så jävla vidrig så man i sin signatur hyllar en låt som går ut på att skämta om mördade barn, hoppas det är dig det drabbar nästa gång!)
2008-04-18, 16:48
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Eftersom jag inte matar troll så skriver jag här helt allmänt.

Omaskerad bild på CS har aldrig figurerat i svensk media, dessutom har vittnet som sägs ha sett något aldrig sagt att det var en kvinna - enligt media iaf..., men signalementet stämde in på den nu misstänkta CS (lång, smal, egenartad gångstil kanske, rätt tidpunkt o.s.v.. jag vet inte exakt vad de sett och sagt)

Häktningsförhandlingen idag har säkerligen bara konstaterat redan lämnade uppgifter och vittnesmål som kom fram i förra häktningen, åklagaren sitter nog på sina trumfkort tills dess ett åtalsbeslut tas. Varför förenkla arbetet för försvarsadvokaten när man inte måste, det råder fortfarande utredningssekretess och då behöver de - så vitt jag vet- inte lämna närmare detaljer på vad denna går ut på.

Enligt tingsrätten så kvarstår fortfarande samma misstankegrad och det måste ju betyda att åklagaren har torrt på fötterna än så länge. Som sagt, de har ju inte ens fått förhöra den misstänkte.

Du har klarlagt mycket här och iaf övertygat mig om att T omöjligtvis kan vara gm. Kan du också dementera att vittnet du beskriver är ett barn?
2008-04-18, 16:50
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Men har någon sett C så nära som i ansiktet?
Vi får icke förglömma att det var en mörk kväll i mars.
Grisöra sa "ombeds". Om någon BER mig peka ut någon, då kan jag ju göra det, UTAN att sett bilder. Någon BAD mig ............
2008-04-18, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Du har klarlagt mycket här och iaf övertygat mig om att T omöjligtvis kan vara gm. Kan du också dementera att vittnet du beskriver är ett barn?

Nej det kan jag inte, jag vet ingenting mer om detta vittne än det som stått i media.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in