Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
1)
http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1114122/
2) Nu hittar jag inte artikeln där man säger att man inte har fått några träffar på hammaren utan skall gör ytterligare analys av den.
1.
Citat:
Polisen har hittills inte fått något napp på de många prov som skickats till SKL på analys. De spår som har säkrats har antingen tillhört någon i familjen eller räddningspersonal.
- Det stämmer men vi har fortfarande många prov kvar att analysera. Vi väntar på det prov som ska visa på något som inte ska ha varit där på platsen, säger Börje Strömberg.
2. Ytterliggare analys tyder på att den inte är färdiganalyserad.
1. Man har inte hittat något DNA från CS på brottsplatsen.
2. Den första undersökningen gav inget som kunde knyta hammaren till CS eller brottsplatsen.
Jag är förvånad över att hon skall stanna kvar i häktet när dessa två resultat har kommit. Man kan inte hålla kvar någon i häktet för att man saknar bevis och säger sig vilja analysera i hopp om att man skall hitta bevis. För då skulle man kunna ha någon i häkte till dödagar medan åklagaren yrkar på ytterligare undersökningar av bevismaterial och brottsplats till dess man hittar något mot den misstänkte.
Om det är så att man inte hittar något som kan knyta CS till brottsplatsen och dådet anser jag att åklagare skall avgå och ny åklagare tillsättas på fallet som inte lider av någon prestigesjuka. Som det ser ut nu verkar de mer köra fast än något annat. Då har det varit vansinnigt att de har frihetsberövat en person helt i onödan. Samtidigt med det har man en polisutredning som vart på ett avstickarsår medan andra spår snabbt kallnar.