Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
En sak jag funderat på de senaste dagarna, var har ni fått informationen ifrån att det sett ut som en "slaktplats" och att det skulle vara så stora mängder blod?
Jag vet inte, jag har inte sett platsen, men jag tvivlar på att det var speciellt så stora mängder blod, sår i huvudet brukar inte ge ifrån sig några jättemängder. Så att GM skulle fått några stora mängder på sig ser jag som osannolikt. Att det var "mycket" blod när T kom hem och säkert än mer när ambulans och polis kom, det säger ju sig självt, det slutar ju inte blöda bara för att GM lämnar platsen.
Infon kommer från någon/några som var med i arbetet på platsen och som sett många andra platser i sitt yrke, dock ska sägas att det säkerligen är som du säger, att det blivit blodigare under tiden som räddningspersonal kom och arbetade där.
Och visst kopplar man ordet blod till ordet "slaktplats" men det kan också ha rört sig om skadornas utseende och art. Vidare har polisen sagt att det fanns mängder med material på platsen att gå igenom, vilket styrker teorin om att det var rätt blodigt (därav ordet slaktplats). Hur det såg ut vid tidpunkten för dådet och när GM lämnade platsen går inte att svara på.
Källan säger sig också kunna ha blivit mer påverkad av den då det rörde sig om så unga barn, men beskriviningen kommer från personer som var på plats och som utförde ett arbete där. Ytterligare beskrivningar har gjorts, men vad jag hört kommer jag naturligvis inte dela med mig av här. Men ordet slaktplats kommer från källor på platsen, som är vana vid att se hemska syner i sitt arbete, men återigen så är det när personal är på plats som platsen brskrivits så, inte när GM utförde och lämnade platsen.