2008-04-16, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Nej nEJ nej. Din läsförmåga blir sämre och sämre.
T satt gripen i två timmar efter att ambulanserna lämnat hemmet för ilfärd mot USÖ (örebro universitetssjukhus) Första ambulans var på plats jäkligt fort och den tidsangivelse som fanns i pressen är väldigt svävande och gällde inte den absolut första på plats.
T's pappa kom efter räddningspersonal och jag har för mig att även polispatrull var på plats också.

E gav inte ifrån sig några fruktansvärda skrik, det är felciterat överallt, hon lät och som min bror uttryckte det, inte som en människa. Sluta för fan trolla nu
Detta står i AB arkiv ang. arbogamorden:
Förra måndagen kom han tillsammans med sin fru till barnbarnens hem och mötte kaoset.

Roland Jangestig berättar hur han såg sin dotter bäras ut från huset.

– Hon kved och skrek. Det var fruktansvärt att höra. Jag stod 15 meter ifrån.

2008-04-16, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Förra måndagen kom han tillsammans med sin fru till barnbarnens hem och mötte kaoset.

och det är felciterat, eller så tolkade reportern honom fel.
2008-04-16, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie

Återigen - Så aftonblaskan kan itne ha missat i att skriva vad han sa...

Gå in och kolla på efterlyst från torsdagen så får du höra hur han talar om "läte".
2008-04-16, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Så ena stunden är polisen fullständigt inkompetent och andra stunden skall vi tro på allt dom säger och gör? Jag tror inte på att polisen har grundligt gått igenom KTT och hans förhavanden. Vad bygger jag då detta på? Information från bloggarna och inlägg i de 3 trådarna. Det är Arbogapolisen vi pratar om. Tänk på det. Se bara på uppgiften om att mötet slutade kl 19:00:00 PIP. Varför får vi inte söka svaret på hur man kan veta tiden så exakt? Något lurt är det.

Så du vet mycket saker om Tyskan? Jag trodde att du tillhörde Arbogamaffian men du är tydligen god kamrat med henne. Jag vet mycket om KTT efter ha läst hans blogg och sett hans beteende i massmedia. Jag litar mer på detta än eventuellt skvaller om Tyskan från Arbogamaffian.

Att polisen är fullkommligt inkompetent är något som får stå för dig. Inget som jag har påstått.

Polisen har på olika vis kontrollerat vad T har haft för sig. Sen är du välkommen att tro vad du vill, men det har flera olika källor uppgett här bland annat. Jag bygger min information på folk som var på platsen och på folk som av olika anledningar har insyn i delar av utredningen eller annat som handlar kring detta dåd.

Inte får söka svaret på när mötet slutar? Jag (och även andra) har beskrivit det flera gånger så om du missat det så är du välkommen att läsa i trådarna. Att vissa sedan väljer att inte tro på mötesdeltagarnas uppgifter här på forumet är en annan sak, men vi har lite bättre koll på när våra möten slutar än personer som inte ens hört talas om föreningen innan det här.

Jag är inte, har aldrig varit och kommer nog aldrig vara bosatt i Arboga. Att jag vet en del saker om CS betyder inte på någotvis att jag är eller har varit god vän med henne. Det jag har om henne kommer från personer som inte postar här och som har träffat henne vid olika tillfällen och det mesta av den infon kommer frrån långt innan det här dådet och har alltså inte färgats av detta.
2008-04-16, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Att jag aldrig medvetet ljuger i en tråd kan du kallt utgå ifrån, liksom du kan utgå ifrån att det däremot finns vissa andra flashbackare som tycker att det är kul att ljuga så tungan svartnar.

Det här är FB Och jag har ingen aning om vem du är så jag kan inte utgå från att du talar sanning..tyvärr!

Citat:
Javisst. Däremot har man ingen rätt att selektivt glömma i tråden väletablerade fakta för att puffa för sin egen favoritteori.

Som sagt, fakta som kommer från FB-användare eller media..sanninghalten där kan inte sägas vara absolut.

Citat:
Och den argumentation som i praktiken förekommer är i tråden för att få T till gärningsman är intellektuellt defekt och moraliskt förkastlig. Den har alltid en annan agenda än att få fram sanningen. Sen kan denna agenda variera mellan till exempel kraftig polisfientlighet och en allmän lust att såra, smäda och skada i anonymitetens skydd, som tyvärr är en oundviklig konsekvens av Flashbacks upplägg. Det är ganska tydligt att både "grisöra" och "Agatha Christie" är smurfar för användare som normalt postar under andra nicks - skulle till och med kunna vara två olika smurfar för samme användare. Att en användare känner sig föranlåten att använda ett smurfkonto för att driva frågan om T:s skuld och T:s och Arbogas allmänna uselhet här i tråden visar ju denne användare är tydligt medveten om att det här T-trollandet inte direkt förbättrar h*ns varumärke som postare.

Det du vill säga är alltså att du är mer begåvad än alla andra användare här?

Man skadar ingen så länge som spekulationerna stannar här i tråden och om man istället kommer med vettiga förklaringar på deras frågor med vänliga ord så kanske det kommer en dag då de inte orkar hitta fel i dessa "fakta".
Att istället idiotförklara folk leder bara till att irritationen ökar och tråden spårar ur.

Att T var häktad ett par timmar direkt efter att polisen kom dit var nytt för mej och inget jag förväntat mej av farbror blå, kändes mera som att de panikade som alla andra där. Beslutet att hämta upp N kändes också som en desperat handling men Västeråspolisen ville väl verka duktiga.

Finns det förresten ett enda bevis mot CS idag? Som polisen bekräftat alltså?
Känns mest som det att hon varit i Arboga men några DNA bevis verkar ju inte finnas än knepigt om hon kommer undan pga en polismiss till
2008-04-16, 01:31
Medlem
Systemshocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Låt inte dårarna skrämma bort dig. De flesta här är faktiskt ganska friska.
Ni andra begriper tyvärr inte bättre.
Ibland skulle man önska en samkörning mellan psykvården och flashback!
Jag kan bara hålla med.
Det vore ytterst tråkigt att en av personerna som faktiskt har något att tillföra tråden försvinner.
Särskilt pga. tjatiga människor med en fallenhet åt aluminiumhattsmodet.
2008-04-16, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Finns det förresten ett enda bevis mot CS idag? Som polisen bekräftat alltså?
Känns mest som det att hon varit i Arboga men några DNA bevis verkar ju inte finnas än knepigt om hon kommer undan pga en polismiss till

Det som är bekräftat med säkerhet är att hon fastnat på bild den 12:e alltså 5 dagar före morden på stationens kamera, och att hennes mobil befunnit sig i Arboga mordkvällen (och flertalet tillfällen före det också) därav har polisen ansett att hon stalkade troligtvis T eftersom hon inte - mig veterligen - har någon annan anledning att befinna sig i Arboga öht.

Sen har de ett antal indicier som vittnesuppgifter, kamerabilder från stationen som ser ut som hon och så, men mer än det ovan har de inte gått ut med.

Jag tvivlar ju dock att de två översta bevisen skulle räcka till häktning, men jag kan ha fel där.
2008-04-16, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Vi vet ju inte t ex hur mycket blod barnen och e förlorat. Det går nog ganska säkert att räkna ut baserat på skador etc NÄR de relevanta såren måste uppkommit mm.

Sen - nej jag känner inte T, eller någon annan som debatterar i den här tråden. Men ifrågasätta kommer jag fortsätta att göra!

Du är ute och seglar lite nu...att se på skador hur mkt blod ett offer har förlorat och när skadorna uppkommit kan du glömma. Det finns så många faktorer som spelar in i det läget så det finns inte på kartan att räkna ut något den vägen.
2008-04-16, 01:35
Bannlyst
Citat:
Det som är bekräftat med säkerhet är att hon fastnat på bild den 12:e alltså 5 dagar före morden på stationens kamera, och att hennes mobil befunnit sig i Arboga mordkvällen (och flertalet tillfällen före det också) därav har polisen ansett att hon stalkade troligtvis T eftersom hon inte - mig veterligen - har någon annan anledning att befinna sig i Arboga öht.

Sen har de ett antal indicier som vittnesuppgifter, kamerabilder från stationen som ser ut som hon och så, men mer än det ovan har de inte gått ut med.

Jag tvivlar ju dock att de två översta bevisen skulle räcka till häktning, men jag kan ha fel där.
Det kan också betyda på en oavslutad kärleksaffär mellan C och T.
2008-04-16, 01:38
Bannlyst
Citat:
Det som är bekräftat med säkerhet är att hon fastnat på bild den 12:e alltså 5 dagar före morden på stationens kamera, och att hennes mobil befunnit sig i Arboga mordkvällen

Det skulle med lite god vilja (beroende på hennes diagnos bl a) räcka till skälig misstanke, vilket ju faktiskt var det domaren ansåg.
Sedan har det definitivt kommit mer bevis, annars skulle det absolut inte blivit sannolika skäl.
2008-04-16, 01:38
Bannlyst
Citat:
Förlåt, jag glömde dig, eftersom dina inlägg nästan jämt blir raderade av modsen. Du är naturligtvis också en smurf.

Jag trodde imin enfald att det var högt i tak på FB men det visade sig att jag hade fel. Verkligen synd eftersom det finns så mycket inressant att diskutera rörande detta fall.

- Bloggarna. Ser vi i detta fall konturena av ett nytt samhälle? Ett samhälle där man måste till varje pris lägga ut privata saker på nätet. Ett samhälle där bloggen är viktigare än människor.

- Vem är skyldig? Tyskan? KTT? VV? VVM? LillPigge?

- DNA. Om vi skapar ett DNA-register kan då frånvaron av ens DNA på brottsplatsen fria en misstänkt. I det här fallet verkar Tyskans DNA inte finnas på brottsplatsen.

- Varför har man fortfarande polisbeskydd runt VVM? Tyskan sitter inlåst i Tyskland. Vem skyddar man henne ifrån?

- Flashbacks framtid. Skall det sluta att vara en plats där alla får framföra sina åsikter (givetvis inom rimliga gränser).

- När KTT bloggar på detta utelämnade sätt blir han då en offentlig person som skall tåla samma granskning som våra politiker och makthavanden?

- Publiceringen av Tyskans självmordsförsök på KTT:s blogg. Vad får man skriva om en annan människa på en blogg? Är dett inte att gå för långt att lämna ut andras människors lidande i det offentliga?

- Feminism. Har vi inte i detta fall ett typiskt exempel på hur manssamhället fungerar. Tyskan är kvinna och får behandlass hur som helst. KTT är man och honom får man inte kritisera.

- Tyskhat. Tillhörde inte det den äldre generationen? Hur utbrett är det i Sverige?

- Rikskrim. Varför ber inte landsortspolisen om hjälp från dag 1? För att det är Stockholmare? För att dom är mer utbildade? För att de är mer kompetentare?

- Mötet och ABF-verksamheten. Är det rimligt att skattepengar finansierar personers dröm om att bli berömda rockmusiker?

- Arbogamaffian. Är det inte en typisk företelse på alla mindre orter att det uppstår sådana grupper? Vad innebär det för Arbogas framtid. Vem vill flytta dit?

Jag kan fortsätta med andra frågor som har uppkommit under tiden som jag har följt denna tråd. Det tråkiga är att numera är det en enda sida som får framföra sina subjektiva åsikter. Det förekommer ingen kommunikation och dynamik i denna tråd. Något som brukar leda fram till en sanning.

Om vi tar tex det här med tiden när mötet slutade. Tänk om någon kunde säga att - Jag var där. Jag kollade på klockan i möteslokalen. Den stod på 1 minut över 19 när vi slutade. Då skulle vi veta källan. Steg 2 skulle vara att synkronisera denna klocka med tex SOS. Då kanske det visar sig att den går 10 efter eller 5 minuter före. Ett lugnt metodiskt arbetet. Tyvärr är detta omöjlig med Arbogamaffians och censurens härjningar i denna tråd.
2008-04-16, 01:41
Bannlyst
Citat:

Ja att hon varit i Arboga ett par gånger skulle också kunna tyda på att hennes fixering vid T var sjuklig och ärligt så tror jag att T skulle kunna få ur henne sanningen men förstår att sätta ett sånt uppdrag på T skulle vara lite för mkt att begära
Tror det bara finns två som skulle kunna få sanningen ur henne och det är T och hennes mamma,
men hennes mamma skulle nog aldrig avslöja det vidare till polis.

Att vara isolerad som hon är nu i häktet gör ju oftast att fixeringen ökar så hon borde nog vara väldigt känslig för yttre påverkan just nu.

Och ja, polisen har nog något mer som de mörkar för det känns väldigt tunt annars

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in