Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Förlåt, jag glömde dig, eftersom dina inlägg nästan jämt blir raderade av modsen. Du är naturligtvis också en smurf.
Jag trodde imin enfald att det var högt i tak på FB men det visade sig att jag hade fel. Verkligen synd eftersom det finns så mycket inressant att diskutera rörande detta fall.
- Bloggarna. Ser vi i detta fall konturena av ett nytt samhälle? Ett samhälle där man måste till varje pris lägga ut privata saker på nätet. Ett samhälle där bloggen är viktigare än människor.
- Vem är skyldig? Tyskan? KTT? VV? VVM? LillPigge?
- DNA. Om vi skapar ett DNA-register kan då frånvaron av ens DNA på brottsplatsen fria en misstänkt. I det här fallet verkar Tyskans DNA inte finnas på brottsplatsen.
- Varför har man fortfarande polisbeskydd runt VVM? Tyskan sitter inlåst i Tyskland. Vem skyddar man henne ifrån?
- Flashbacks framtid. Skall det sluta att vara en plats där alla får framföra sina åsikter (givetvis inom rimliga gränser).
- När KTT bloggar på detta utelämnade sätt blir han då en offentlig person som skall tåla samma granskning som våra politiker och makthavanden?
- Publiceringen av Tyskans självmordsförsök på KTT:s blogg. Vad får man skriva om en annan människa på en blogg? Är dett inte att gå för långt att lämna ut andras människors lidande i det offentliga?
- Feminism. Har vi inte i detta fall ett typiskt exempel på hur manssamhället fungerar. Tyskan är kvinna och får behandlass hur som helst. KTT är man och honom får man inte kritisera.
- Tyskhat. Tillhörde inte det den äldre generationen? Hur utbrett är det i Sverige?
- Rikskrim. Varför ber inte landsortspolisen om hjälp från dag 1? För att det är Stockholmare? För att dom är mer utbildade? För att de är mer kompetentare?
- Mötet och ABF-verksamheten. Är det rimligt att skattepengar finansierar personers dröm om att bli berömda rockmusiker?
- Arbogamaffian. Är det inte en typisk företelse på alla mindre orter att det uppstår sådana grupper? Vad innebär det för Arbogas framtid. Vem vill flytta dit?
Jag kan fortsätta med andra frågor som har uppkommit under tiden som jag har följt denna tråd. Det tråkiga är att numera är det en enda sida som får framföra sina subjektiva åsikter. Det förekommer ingen kommunikation och dynamik i denna tråd. Något som brukar leda fram till en sanning.
Om vi tar tex det här med tiden när mötet slutade. Tänk om någon kunde säga att - Jag var där. Jag kollade på klockan i möteslokalen. Den stod på 1 minut över 19 när vi slutade. Då skulle vi veta källan. Steg 2 skulle vara att synkronisera denna klocka med tex SOS. Då kanske det visar sig att den går 10 efter eller 5 minuter före. Ett lugnt metodiskt arbetet. Tyvärr är detta omöjlig med Arbogamaffians och censurens härjningar i denna tråd.