2008-04-18, 15:01
Bannlyst
Jag tyckte tipset om kvinnan som lämnade huset var lite luddigt. Vittnet TROR sig sett en kvinna som liknar CS?. Det är ju inte konstigt att man tänker tanken att det kan vara samme tipsare?
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det har diskuterats flitigt i tråden. Den "äldre man" som inte sett något själv utan har hört från en yngre kvinna att hon "sett" en kvinna som kastat någon i ån strax efter morden etc...Denne "man" är anonym och har väntat 2 veckor innan han tipsade polisen. Vi har pratat om denne person. Är det någon som vill få sin teori testad eller vill personen kasta fler misstankar på CS? Vissa här tror att tipsaren kan vara gärningsmannen..

Fast vet vi egentligen att:
Tipsare 1, mannen som ringde o sa att hans kvinnliga bekanta skulle ha sett något...

Tipsare 2, mannen som ringde o sa sig (eller en bekant?) sett någon kasta i något i ån...

...är samma person?

Gärna källa på det, tack för det har jag oxå missat!
Medlem
Citat:
Det har diskuterats flitigt i tråden. Den "äldre man" som inte sett något själv utan har hört från en yngre kvinna att hon "sett" en kvinna som kastat någon i ån strax efter morden etc...Denne "man" är anonym och har väntat 2 veckor innan han tipsade polisen. Vi har pratat om denne person. Är det någon som vill få sin teori testad eller vill personen kasta fler misstankar på CS? Vissa här tror att tipsaren kan vara gärningsmannen..

Okej, tack för upplysningen. Nu är jag med på banan igen!
Men är nu första vittnet som sett en kvinna lämna mordplatsen, en kvinna, så faller ju denna teori. Alltså att det är samma tipsare.
Hur som helst. Är det nu ett trovärdigt vittne det första, kanske en granne eller så som sett kvinnan lämna huset - så borde ju ytterligare spik slås i kistan för CS.
Sen är det ju alltid så att det låter inte så seriöst när man hör: "en kompis till mig har en väninna som känner en kille som har en bekant...." osv. Det låter lite oseriöst - oavsett vilket syftet är...det brukar handla om en själv i vissa sammanhang... (nu menar jag dock inte att tipsaren är GM, bara så vi reder ut det)
2008-04-18, 15:02
Medlem
ooooos avatar
Vad jag förstått så var alla 3 väldigt sönderslagna. Dock var kropparna intakta, enligt Wildone. Utom Emmas arm såklart!
2008-04-18, 15:02
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2109229.ab

Tack! Har läst nu, men artikeln publicerades dock 23/3. Om vittnet hade berättat allt innan CS var på tapeten överhuvudtaget framgår inte.
2008-04-18, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Tack! Har läst nu, men artikeln publicerades dock 23/3. Om vittnet hade berättat allt innan CS var på tapeten överhuvudtaget framgår inte.

Nej, just det! Och det är ju faktiskt ganska intressant...!
Måtte det vara så att vittnet yttrat sig till polisen innan CS blev känd för media!!!
2008-04-18, 15:05
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyGarcia
Men är nu första vittnet som sett en kvinna lämna mordplatsen, en kvinna, så faller ju denna teori. Alltså att det är samma tipsare.
Hur som helst. Är det nu ett trovärdigt vittne det första, kanske en granne eller så som sett kvinnan lämna huset - så borde ju ytterligare spik slås i kistan för CS.
Sen är det ju alltid så att det låter inte så seriöst när man hör: "en kompis till mig har en väninna som känner en kille som har en bekant...." osv. Det låter lite oseriöst - oavsett vilket syftet är...det brukar handla om en själv i vissa sammanhang... (nu menar jag dock inte att tipsaren är GM, bara så vi reder ut det)

Vad jag minns så kände flurpo till det första vittnet?
Vittnet som sett en person med CS signalement lämna platsen/området. Vittnet skulle dessutom ha avlagt sitt vittnesmål innan allt om CS blev offentligt om jag minns rätt.
Sök på flurpos tidigare inlägg.
2008-04-18, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndyGarcia
Om nu inte mannen ger sig till känna så är det väl märkligt att den kvinnliga bekanta till honom berättar detta för mannen men är sen själv ljusskygg för polisen.
2008-04-18, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Fast vet vi egentligen att:
Tipsare 1, mannen som ringde o sa att hans kvinnliga bekanta skulle ha sett något...

Tipsare 2, mannen som ringde o sa sig (eller en bekant?) sett någon kasta i något i ån...

...är samma person?

Gärna källa på det, tack för det har jag oxå missat!

Det är ju det jag undrar? KAN det vara samma person? som dessutom sagt att han tror sig sett en kvinna med CS:s utseende lämna villan?
2008-04-18, 15:14
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Det är olustigt när man läser om den anonyme tipsaren och spekulationerna ifall det inte är någon äkta tipsare..utan någon som vill kasta misstankarna på CS eller få sin teori testad. Jag tänker på vittnet som sa att en kvinna lämnade huset efter dådet, en kvinna som sägs stämma väl in på beskrivningen av CS. ÄR det ett riktigt tips eller är det också ett tips från samme, mindre seriösa tipsare? Rätten verkar se det tipset som ett ganska stort bevis på att CS var på platsen.

Var det inte tips om en man som sågs smygande i krokarna när NJ var anhållen? Sedan när han föll ur polisens tankemönster för huvudspåret så försvann dylika vittnen som sedan blev en mystisk kvinna när polsien hade CS som huvudspåret?

Jag är lite förvånad över att CS ännu är häktad eftersom det saknas statiska bevis som kan knyta henne till dådet.
1) Avsaknad av DNA på brottsplatsen som kan knytas till CS.
2) Den undersökta hammaren inte kan knytas till varken brottsoffer eller CS.

Till alla er som vill förvägra debattörer i det här forumet om att spekulera i T:s och NJ:s roll i det hela bör nog hoppa av. För kan ni inte tåla en fri debatt bör ni inte hålla er på Flashbacks forum. Ni kan ju annars starta upp http://www.vem_som_helst_som_GM_utom_T_och_NJ.se/ som debattsajt och köra ert rejs där. Så länge ingen bevisligen kan knytas till dådet tar jag mig friheten av spekulera i fler tänkbara scenarier än det av polisen proklamerade huvudspåret. Skulle ett huvudspår vara rådande skulle ett antal kurder i dag sitta inne för mordet på Olof Palme.
2008-04-18, 15:18
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
"Klockan 12.23 kom tingsrättens beslut - den mordmisstänkte tyskan ska vara fortsatt häktad.
- Jag är besviken och kommer att överklaga beslutet, säger 31-åringens advokat Per-Ingvar Ekblad."

Någon som har en aning om var och när detta kan ske?

Överklagande sker i hovrätten.
2008-04-18, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Var det inte tips om en man som sågs smygande i krokarna när NJ var anhållen? Sedan när han föll ur polisens tankemönster för huvudspåret så försvann dylika vittnen som sedan blev en mystisk kvinna när polsien hade CS som huvudspåret?

Jag är lite förvånad över att CS ännu är häktad eftersom det saknas statiska bevis som kan knyta henne till dådet.
1) Avsaknad av DNA på brottsplatsen som kan knytas till CS.
2) Den undersökta hammaren inte kan knytas till varken brottsoffer eller CS.

Till alla er som vill förvägra debattörer i det här forumet om att spekulera i T:s och NJ:s roll i det hela bör nog hoppa av. För kan ni inte tåla en fri debatt bör ni inte hålla er på Flashbacks forum. Ni kan ju annars starta upp http://www.vem_som_helst_som_GM_utom_T_och_NJ.se/ som debattsajt och köra ert rejs där. Så länge ingen bevisligen kan knytas till dådet tar jag mig friheten av spekulera i fler tänkbara scenarier än det av polisen proklamerade huvudspåret. Skulle ett huvudspår vara rådande skulle ett antal kurder i dag sitta inne för mordet på Olof Palme.

Jo, det var något sådant. Undrar om vittnet som såg kvinnan lämna huset också var anonym?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in