Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är olustigt när man läser om den anonyme tipsaren och spekulationerna ifall det inte är någon äkta tipsare..utan någon som vill kasta misstankarna på CS eller få sin teori testad. Jag tänker på vittnet som sa att en kvinna lämnade huset efter dådet, en kvinna som sägs stämma väl in på beskrivningen av CS. ÄR det ett riktigt tips eller är det också ett tips från samme, mindre seriösa tipsare? Rätten verkar se det tipset som ett ganska stort bevis på att CS var på platsen.
Var det inte tips om en man som sågs smygande i krokarna när NJ var anhållen? Sedan när han föll ur polisens tankemönster för huvudspåret så försvann dylika vittnen som sedan blev en mystisk kvinna när polsien hade CS som huvudspåret?
Jag är lite förvånad över att CS ännu är häktad eftersom det saknas statiska bevis som kan knyta henne till dådet.
1) Avsaknad av DNA på brottsplatsen som kan knytas till CS.
2) Den undersökta hammaren inte kan knytas till varken brottsoffer eller CS.
Till alla er som vill förvägra debattörer i det här forumet om att spekulera i T:s och NJ:s roll i det hela bör nog hoppa av. För kan ni inte tåla en fri debatt bör ni inte hålla er på Flashbacks forum. Ni kan ju annars starta upp
http://www.vem_som_helst_som_GM_utom_T_och_NJ.se/ som debattsajt och köra ert rejs där. Så länge ingen bevisligen kan knytas till dådet tar jag mig friheten av spekulera i fler tänkbara scenarier än det av polisen proklamerade huvudspåret. Skulle ett huvudspår vara rådande skulle ett antal kurder i dag sitta inne för mordet på Olof Palme.