2008-04-12, 09:23
  #2785
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frågetecknet?
Alltså, de hade bott ihop typ 2 månader!!! varit ihop lite mer än ett halvår, på sån kort tid kan man knappast kalla sig bonuspappa eller familjeöverhuvud!!!

Det tar lång tid att lära känna människor, räcker knappast med 2 månader.
Så det är ju väldigt BRA att han ligger lågt T... för det finns ju en PAPPA också, ibörjan kändes det som om denna T ville ta på sig all sorg & hemskheter, se på mig MIN FAMILJ; MINA BONUSBARN osv.... uäääk
T har aldrig nämt ett ord om andra än sig själv i sin sorg- märkligt!? Ja.

Möjligen kan ju det bero på att han är ödmjuk nog att inte anse sig kunna veta hur de andras sorg ser ut? (till skillnad mot många här)
2008-04-12, 09:54
  #2786
Medlem
Gandolfinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Respekt mot E familjen?
T var ju barnens bonuspappa och hade tillbringat dagar innan med sin nya familj.
Hitta detta utdrag på Ts blogg.

Hela Jangestigsfamiljen var med och det var första äventyret med de alla. Det e en gemytlig liten familj.
Toggeman tykka om dem alla.


Togge framstår allt mer som en kärlekstörstande psykopat och alla ni som anser att hans uppträdande och bloggande är normalt borde nog begära om en psykundersökning, finns säkert någon läkare i Arboga.

Jag har hävdat det från början och har även fått insideinformation om att vissa i familjens närhet tyckte att han var otroligt överengagerad redan från start.

Togge har inte mördat barnen men har är ansvarig för att det har hänt och borde åtalas för anstiftan till mord, han har hetsat, provocerat och allmänt lekt med den här unga familjen genom att slänga ut dom i rampljuset innan morden. Att han efter morden endast pratar om sin egen sorg och på något sätt gjort sig till talesperson för familjen är en mer tragiskt.

Han kan väl göra som biopappan, hålla käften och sörja i fred.

Tänk efter vem som har tjänat på denna hemska händelse, ja just det vår lille Togge blev av med två flugor i en smäll. Bonusbarnen och den knäppa tyskan, ensam blir han kvar med sin älskade E, vilket har varit hans mål från början
2008-04-12, 09:57
  #2787
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandolfini
Togge framstår allt mer som en kärlekstörstande psykopat och alla ni som anser att hans uppträdande och bloggande är normalt borde nog begära om en psykundersökning, finns säkert någon läkare i Arboga.

Jag har hävdat det från början och har även fått insideinformation om att vissa i familjens närhet tyckte att han var otroligt överengagerad redan från start.

Togge har inte mördat barnen men har är ansvarig för att det har hänt och borde åtalas för anstiftan till mord, han har hetsat, provocerat och allmänt lekt med den här unga familjen genom att slänga ut dom i rampljuset innan morden. Att han efter morden endast pratar om sin egen sorg och på något sätt gjort sig till talesperson för familjen är en mer tragiskt.

Han kan väl göra som biopappan, hålla käften och sörja i fred.

Tänk efter vem som har tjänat på denna hemska händelse, ja just det vår lille Togge blev av med två flugor i en smäll. Bonusbarnen och den knäppa tyskan, ensam blir han kvar med sin älskade E, vilket har varit hans mål från början

Beskriv gärna substansen i ditt påstående att T skulle vara PSYKOPAT?
Emotser de jämförelser beteende/kriterier jag förmodar du avvägt.


Så enligt ditt övriga resonemang borde de som, provocerande nog, går över vägen då ett rattfyllo kör förbi medåtalas då de kan ha triggat igång något?

Är det inte ganska dumt då, att skriva så provocerande här då du anser att Arbogabor är så labila, tänk om det triggar igång något som gör att du i slutänden pga det är ansvarig för att något hänt din familj?


Kanske han inte kan göra som N, då alla har sitt eget sätt att sörja på o detta brukar fungera bra tills det dyker upp människor som du - som vet hur det "ska vara" o uttalar sig intolerant...
__________________
Senast redigerad av miapetter 2008-04-12 kl. 10:05.
2008-04-12, 10:17
  #2788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gandolfini
Togge framstår allt mer som en kärlekstörstande psykopat och alla ni som anser att hans uppträdande och bloggande är normalt borde nog begära om en psykundersökning, finns säkert någon läkare i Arboga.

Jag har hävdat det från början och har även fått insideinformation om att vissa i familjens närhet tyckte att han var otroligt överengagerad redan från start.

Togge har inte mördat barnen men har är ansvarig för att det har hänt och borde åtalas för anstiftan till mord, han har hetsat, provocerat och allmänt lekt med den här unga familjen genom att slänga ut dom i rampljuset innan morden. Att han efter morden endast pratar om sin egen sorg och på något sätt gjort sig till talesperson för familjen är en mer tragiskt.

Han kan väl göra som biopappan, hålla käften och sörja i fred.

Tänk efter vem som har tjänat på denna hemska händelse, ja just det vår lille Togge blev av med två flugor i en smäll. Bonusbarnen och den knäppa tyskan, ensam blir han kvar med sin älskade E, vilket har varit hans mål från början
Är det någon som gjort sig till talesman är det väl E:s pappa?

Dessutom känns det ganska långsökt att planen skulle gå ut på att både göra sig av med barnen och med CS i samma moment.

Nä, jag tar dig inte på allvar. Ta en kaka till!
2008-04-12, 10:52
  #2789
Medlem
Heinzes avatar
Har ni inget att tillföra tråden så skriv inte, vi raderar ju ändå skiten så fort vi kommer in och ser det.

30 inlägg om några "minneskort" över barnen? Seriöst!

/MOD
2008-04-12, 11:52
  #2790
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandolfini
Togge framstår allt mer som en kärlekstörstande psykopat och alla ni som anser att hans uppträdande och bloggande är normalt borde nog begära om en psykundersökning, finns säkert någon läkare i Arboga.

Lite fall på eget grepp här skulle jag vilja påstå, en "kärlekstörstande psykopat" är ungefär lika vanlig som en svensk 23-kronors sedel, men jag är inte alls förvånad då dina snedseglingar i psykologins värld oftast är oförglömliga skrattfester.

Citat:
Ursprungligen postat av Gandolfini
Jag har hävdat det från början och har även fått insideinformation om att vissa i familjens närhet tyckte att han var otroligt överengagerad redan från start.


Hög tid att tipsa Beatrice Ask, "otroligt överengagemang" i ett förhållande är ju så jäkla osexigt och borde rendera minst 8 år på Kumla.

Nej! Fram för förhållanden utan engagemang, man ska inte vara så jäkla angelägen, lite styrsel måste man ju ha i kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Gandolfini
Togge har inte mördat barnen men har är ansvarig för att det har hänt och borde åtalas för anstiftan till mord, han har hetsat, provocerat och allmänt lekt med den här unga familjen genom att slänga ut dom i rampljuset innan morden.

Så klumpigt av "Togge Toggelito". Att blogga om sin lycka är ett jäkla otyg och överträffas bara, vad brott beträffar, av industriellt folkmord. Han borde ha kunnat räkna ut med vänstra skinkan att om man knystar om hur bra man har det och hur kär man är, på nätet, då står MC Hammer utanför dörren. sådana här mord har vi ju praktiskt taget varje dag, här i landet. Han borde ha insett detta. Klart som korvspat!


Citat:
Ursprungligen postat av Gandolfini
Han kan väl göra som biopappan, hålla käften och sörja i fred.

Du borde hålla kurser i värdigt sörjande, världen går miste om en auktoritet inom ämnet, om du inte plitar ner dina instruktioner för oss okunniga nippertippor.

Citat:
Ursprungligen postat av Gandolfini
Tänk efter vem som har tjänat på denna hemska händelse, ja just det vår lille Togge blev av med två flugor i en smäll. Bonusbarnen och den knäppa tyskan, ensam blir han kvar med sin älskade E, vilket har varit hans mål från början

Ja!!! Och samtidigt måste man beundra honom för hans mod, att han vågade satsa E:s liv för att kamma hem storvinsten i kärlekslotteriet, en barnlös framtid med en sörjande och dreglande zombie.

------------

Suck! Egentligen förstår jag att min ironi är helt bortslösad på dig, men du är bara för mycket.
2008-04-12, 12:26
  #2791
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Det var kanske den riktiga GM som lurade CS till Arboga morddagen och sen tipsade polisen anonymt.

Den äldre anonyma mannen med en massa väninnor som tipsar? Få tag i honom och man finner mördaren.
2008-04-12, 12:29
  #2792
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Det är ju så med att T tillhör officiellt inte familjen. Därför håller han sig borta från media. Det är respekt mot dem skulle jag tro. Respekt mot familjen alltså.

Du får det att låta som Jangestig är värsta maffian, "respekt" "familjen". Har de skrämt upp alla i Arboga så mycket att ni inte ens vågar andas kritik mot "familjen"?
2008-04-12, 12:37
  #2793
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Du får det att låta som Jangestig är värsta maffian, "respekt" "familjen". Har de skrämt upp alla i Arboga så mycket att ni inte ens vågar andas kritik mot "familjen"?
Respekt är inte samma sak som rädsla, även om många verkar tro det. Man kanske har kommit överens om att det är bättre att enbart pappan uttalar sig och T respekterar det...
2008-04-12, 12:54
  #2794
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandolfini
Togge framstår allt mer som en kärlekstörstande psykopat och alla ni som anser att hans uppträdande och bloggande är normalt borde nog begära om en psykundersökning, finns säkert någon läkare i Arboga.

Jag har hävdat det från början och har även fått insideinformation om att vissa i familjens närhet tyckte att han var otroligt överengagerad redan från start.

Togge har inte mördat barnen men har är ansvarig för att det har hänt och borde åtalas för anstiftan till mord, han har hetsat, provocerat och allmänt lekt med den här unga familjen genom att slänga ut dom i rampljuset innan morden. Att han efter morden endast pratar om sin egen sorg och på något sätt gjort sig till talesperson för familjen är en mer tragiskt.

Han kan väl göra som biopappan, hålla käften och sörja i fred.

Tänk efter vem som har tjänat på denna hemska händelse, ja just det vår lille Togge blev av med två flugor i en smäll. Bonusbarnen och den knäppa tyskan, ensam blir han kvar med sin älskade E, vilket har varit hans mål från början

Ett mycket tänkbart scenario. Vad om scenariot innehåller devisen "Jag vill göra slut" som E kanske säger till T innan han åker till klubblokalen och T planerar att göra slut när han kommer tillbaka, inte på förhållandet, men på E och barnen. När han kommer tillbaka anfaller han E och barnen med hammare i blint raseri. Han går ut till sin bil gömmer "vapnet/n", ringer sedan blåljus. Resten är en bit historia vid det här laget.

En ny teori.
2008-04-12, 12:56
  #2795
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Respekt är inte samma sak som rädsla, även om många verkar tro det. Man kanske har kommit överens om att det är bättre att enbart pappan uttalar sig och T respekterar det...

Jo, du och jag må ju veta att respekt inte är rädsla, men för en del är respekt samma som fruktan/rädsla. Jag tyckte bara vokabulären som sådan kändes som maffiosorelaterad.
2008-04-12, 13:25
  #2796
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Du får det att låta som Jangestig är värsta maffian, "respekt" "familjen". Har de skrämt upp alla i Arboga så mycket att ni inte ens vågar andas kritik mot "familjen"?

Varför i hela fridens dar skulle någon kritisera familjen, nu?
De har nyss varit med om något så ofattbart hemskt att det inte ens går att föreställa sig så att "ge sig på" dem nu är ju verkligen att sparka på de som redan ligger! Men en del finner tydligen nöje i det..
Annars är det inte så att alla i Arboga är rädda för dem, jag vet ingen?
De klandrar nog sig själva redan en hel del för vad som hänt, liksom de grannar som inte hörde, de i gm´s närhet som inte förutsåg, alla som önskar att "OM"....fanns!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in