Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
I dag är det mesta redan känt om vilken typ av vapen som användes så det skulle utgöra varken bu eller bä för den fortsatta utredningen. Det som skulle vara avgörande är om det beslagtagna föremålet från Skavsta kan kopplas till både CS och brottsplatsen. Då ligger hon jäkligt pyrt till. Om inget skulle framkomma om hammaren som kan knytas till varken CS eller Arboga så kommer polisen i stort att famla i blindo.
Jag håller för en gångs skull med dig, nu har du för första gången (ok överdrift) varit saklig och resonerat på rätt sätt utan ett stort pekfinger i luften.
Jag vet inte hur polisen tänker i det här fallet, men känslan jag har är ändock att de har mycket bevis både indirekta och direkta bevis mot CS som de inte lämnat ut till allmänheten/media/anhöriga.
Sen skulle jag bli mer förbannad om de
inte följde upp alla stickspår och ovidkommande - för CS skuld/oskuld - vittnesuppgifter och bevis. Det vet jag iaf att det är ett stort arbete med eftersom jag själv blivit hörd angående en del saker som kommit fram i samtalen med Emma som i fallet för mig verkar helt ovidkommande. Men för att bygga en helhetsbild av både familjen och Emmas umgänge och liv.
Och eftersom ett sånt arbete pågår för fullt
gissar jag att många saker kan de inte gå ut med eftersom den utredningen inte är klar då det kan påverka dem som de har kvar att höra om detaljer.