Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Hmm, så då skulle du alltså kunna köra resterande ca 18km på typ 6min vilket ger en totaltid på 10min30s. Sntthastighet på 180km/h på motorvägen och inne i Arboga. Låter troligt.
Om du hade läst mina inlägg rätt, så körde jag den södra utfarten från köping vid den mätningen, inte via Big inn. Dessutom menar jag att tiden i samhällena givetvis varierar mest beroende av trafikljus och övrig trafik, första körningen tog ca 3 min 30 sek, nu tog den lite över 4 min beroende på rödljus. Stäckan på motorväg kan kortas med 1 minut om man kör i 150-160 km/h istället för 130 km/h. Dessutom är det inte helt omöjligt att köra första 2,5 km av sträckan från avfart arboga V in mot arboga i 100-120 km/h. Samma gäller sista 2 -3 km av sträckan från Köping S ut till E18.
Jag har dessutom GPS som visar verklig hastighet och det skiljer ingenting mellan min bils hastighetsmätare och GPS hastighet.
Vad jag ville kolla med mina körningar är ifall det går att åka sträckan på 15 minuter, och jag har iallafall fått svar på att det är möjligt med god marginal, det räcker för mig.
Om du fortfarande känner dig osäker, testkör själv!