Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
T har utretts i två timmar.
CS har utretts i 22 dygn.
Ingen teknisk bevisning mot CS än.
Ts DNA fanns på brottsplatsen.
För mig säger det att polisen har avfärdat tesen om att T kan vara gärningsman alldels för lättvindigt.
Bara för att polisen säger något så gör det inte automatiskt något till sanning.
Det är inte bara arbogapolisens anseende som står på spel, alla Arbogabor som är med här och påpekat att CS är GM för att polisen tycker så sätter sitt anseende på spel.
Du har fått åtskilliga gånger fått höra att T har utretts ända in på bara skinnet. Dessutom har den infon kommit från extremt trovärdiga källor. Men likförbannat hakar du upp dig på 2h. Vad har du förresten för källa till att polisen bara ägnat 2h åt att utreda allt som har med T att göra? Nej just det, ingen.
Och ingen tekniskt bevisning? Så vad är mobilloggar om inte teknisk bevisning? Vittnesuppgifter? Och varför skulle polisen gå ut med exakt vilken teknisk bevisning de har? Det skulle väl ändå vara riktigt korkat? Tvivlar dessutom på att du skulle släppa T även o de gjorde det. Men det är en annan sak
Sen verkar du inte förstå skillnaden på att "det finns saker som pekar på CS och som gör henne till misstänkt GM" och "CS
är GM".
Och nej, jag är inte Arboga-bo och har aldrig varit det heller.
Edit:
För att köra din "approach". Källa till att just T:s DNA har påträffats på platsen (vilket det givetvis har)? Vad jag har läst har det stått att DNA:t har tillhört familjen eller sjukvårdare/polis, alltså inget uttryckligen i media om att just T:s DNA har påträffats. Och om det inte har stått uttryckligen i media så har det inte hänt, precis som att T inte kan vara avskriven eftersom det inte har stått att han är avskriven (bara att han inte är misstänkt). Hör du själv hur löjligt det det låter?