2008-04-10, 12:56
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaras
men han har utretts ordentligt, gud vad ni ältar saker som redan ÄR gjort. kom med fakta var det väl eller håll tyst? jisses, märkligt att denna fakta inte gäller t och alla hans antagonister här. då är det helt ok att bortse från fakta. nej jag är inte en arbogabo, men har källor därifrån jag litar mer på än ditt trolleri här.

T har utretts i två timmar.

CS har utretts i 22 dygn.

Ingen teknisk bevisning mot CS än.

Ts DNA fanns på brottsplatsen.

För mig säger det att polisen har avfärdat tesen om att T kan vara gärningsman alldels för lättvindigt.

Bara för att polisen säger något så gör det inte automatiskt något till sanning.

Det är inte bara arbogapolisens anseende som står på spel, alla Arbogabor som är med här och påpekat att CS är GM för att polisen tycker så sätter sitt anseende på spel.
2008-04-10, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar

För mig säger det att polisen har avfärdat tesen om att T kan vara gärningsman alldels för lättvindigt.

Bara för att polisen säger något så gör det inte automatiskt något till sanning.

Det är inte bara arbogapolisens anseende som står på spel, alla Arbogabor som är med här och påpekat att CS är GM för att polisen tycker så sätter sitt anseende på spel.
Du har fått åtskilliga gånger fått höra att T har utretts ända in på bara skinnet. Dessutom har den infon kommit från extremt trovärdiga källor. Men likförbannat hakar du upp dig på 2h. Vad har du förresten för källa till att polisen bara ägnat 2h åt att utreda allt som har med T att göra? Nej just det, ingen.

Och ingen tekniskt bevisning? Så vad är mobilloggar om inte teknisk bevisning? Vittnesuppgifter? Och varför skulle polisen gå ut med exakt vilken teknisk bevisning de har? Det skulle väl ändå vara riktigt korkat? Tvivlar dessutom på att du skulle släppa T även o de gjorde det. Men det är en annan sak

Sen verkar du inte förstå skillnaden på att "det finns saker som pekar på CS och som gör henne till misstänkt GM" och "CS är GM".

Och nej, jag är inte Arboga-bo och har aldrig varit det heller.

Edit:
För att köra din "approach". Källa till att just T:s DNA har påträffats på platsen (vilket det givetvis har)? Vad jag har läst har det stått att DNA:t har tillhört familjen eller sjukvårdare/polis, alltså inget uttryckligen i media om att just T:s DNA har påträffats. Och om det inte har stått uttryckligen i media så har det inte hänt, precis som att T inte kan vara avskriven eftersom det inte har stått att han är avskriven (bara att han inte är misstänkt). Hör du själv hur löjligt det det låter?
Senast redigerad av RäjserSnigeln 2008-04-10 kl. 14:18.
2008-04-10, 13:42
Medlem
Irriterads avatar
Citat:

Och hur vet du hur länge de utrett T? Tror du de slutade när han släpptes iväg?
Skulle vara skitkonstigt om hans DNA INTE fanns där. Han BODDE där.
Jag är inte från Arboga, men jag tror jag sätter mitt anseende på spel, hur glatt som helst. Vilket sammanträffande annars, att CS befann sig i Arboga just den dagen. Och lade en hammare i Skavsta. Vad gjorde hon i Arboga? Hälsade på en väninna?
2008-04-10, 13:58
Medlem
Citat:

Att använda det här som ett argument för den saken du driver är ju att fullständigt idiotförklara dig själv och totalt diskvalificera dig från all form utav seriös debatt.

Ingen tar dig på allvar.
2008-04-10, 14:20
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Att använda det här som ett argument för den saken du driver är ju att fullständigt idiotförklara dig själv och totalt diskvalificera dig från all form utav seriös debatt.

Ingen tar dig på allvar.

Jaha, och dina argument för att T inte skall kunna misstänkas i dagsläget är?
2008-04-10, 14:27
Medlem
Irriterads avatar
Citat:

Källa, Tack
2008-04-10, 14:43
Medlem
DNA-analyserna

Läs här om vad som är en bidragande orsak till att det tar tid med DNA-analyserna.
2008-04-10, 14:50
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Läs här om vad som är en bidragande orsak till att det tar tid med DNA-analyserna.

Intressant. Svensk och tysk polis har använt sig av olika analysmetoder. Kunde detta ha förutspåtts från början, dvs så att man hade sett till att använda sig av samma?
2008-04-10, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Intressant. Svensk och tysk polis har använt sig av olika analysmetoder. Kunde detta ha förutspåtts från början, dvs så att man hade sett till att använda sig av samma?
Har alldeles för dålig koll på hur många olika typer av DNA-test (som inte är "kompatibla" med varandra) och vad som är det "vanliga". Men man kan ju tycka att om det är vanligt med olika typer av analyser så borde man kanske fråga vilken de andra tänker använda (om man avser att jämföra). Kan ju även vara så att det är den tyska högskolan som använder en metod som inte är "standard" i "polisvärlden". Men det är bara gissningar.
2008-04-10, 15:11
Medlem
-X-hellfires avatar
Dna != Dna

Kan någon förklara varför de tyska och svenska DNA-proverna inte kan jämföras.
2008-04-10, 15:11
Bannlyst
Ts DNA fanns på brottsplatsen./single star

Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll

Ingen tar dig på allvar.

Men att CS dna INTE finns på platsen, hur kan alla här bortse från det?

Single star är en av få här som skriver läsvärda inlägg tycker jag. Stå på dej SS.
2008-04-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Men att CS dna INTE finns på platsen, hur kan alla här bortse från det?

CS DNA har inte hittats på brottsplatsen ännu nej det har du helt rätt i, det innebär dock inte att det inte kommer att hittas eller redan finns i ett oanalyserat prov hos SKL.

Att DNA från T finns på brottsplatsen förstår väl vilken fåne som helst anledningen till och det kan omöjligt ses som något komprometterande för honom.

Inser ni inte det så är nog hoppet ute för er...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in