2008-04-14, 19:43
Medlem
haj69s avatar
hmm

Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Hur fort kör en Räjsersnigel då?
Borde ju vara ett resultat EXAKT som ett medelvärde?

Kan ha fel men var det haj69 som kallade rakan på gamla vägen för "Arbogarakan"?

Nej jag har inte kallat rakan något. Och om ni måste veta så var jag i köping idag, händer titt som tätt faktiskt. Arboga? ja det händer det med.
2008-04-14, 19:45
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haj69
Jag överskred hastighetsbegränsningarna vid mina körningar, vilket flurop INTE gjorde. Ni får tro vad ni vill men det är möjligt att köra på dessa tider.

Vem är troll?

Bra att du skrev igen!
Man minns ju inte riktigt!
Jag tror oxå det kan vara möjligt att köra på tiden du skrev, dock ej att rekommendera...
Minns du hur fort du körde, typ?

Nej, jag minns bara att någon kallade rakan för ett namn den inte brukar kallas, visste inte om det var du, om det varit det hade jag tyckt det var lite konstigt...
2008-04-14, 19:50
Medlem
haj69s avatar
hej

Citat:
Bra att du skrev igen!
Man minns ju inte riktigt!
Jag tror oxå det kan vara möjligt att köra på tiden du skrev, dock ej att rekommendera...
Minns du hur fort du körde, typ?

På motorvägen körde jag 130 km/h. Där kan man med lätthet köra betydligt fortare, givetvis beroende på bil Övriga vägar 50-90.

Körde faktiskt från Glasgatan ut till E18 vid Big Inn idag, stannade vi två rödljus, hastighet pendlade mellan 50 -80 under sträckan. Klockade inte tiden så exakt idag, men runt 4 min 30 sek idag!
Senast redigerad av haj69 2008-04-14 kl. 19:59.
2008-04-14, 19:54
Medlem
Heinzes avatar
Sluta tjafsa nu och håll topic. Att hålla på och kalla varandra troll kan ni göra via PM.
/mod
2008-04-14, 20:20
Medlem
SingleStars avatar
Är det någon som vet om det kommer att komma in några DNA-analyser den här veckan?
2008-04-14, 20:23
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Är det någon som vet om det kommer att komma in några DNA-analyser den här veckan?

Kommer in var då?
Hit? Till Aftonbladet?
Nej, det vet jag inte men jag TROR att de
som är/blir klara kommer att hållas hemliga för allmänhetet en tid till
om de inte klart visar på en annan gm än CS.
2008-04-14, 20:28
Medlem
Citat:
Jag överskred hastighetsbegränsningarna vid mina körningar, vilket flurop INTE gjorde. Ni får tro vad ni vill men det är möjligt att köra på dessa tider.

Vem är troll?
Du måste överstiga rätt kraftigt för att komma ner i de tiderna. Åker du motorvägen måste du snitta 130-140km/h för att te x komma ner på 10min. 130-140km/h även inne i städerna. Borde i realiteten betyda ca 200 på motorvägen (verklig fart, inte mätarfart, då de flesta mätare visar 5-10% för mycket) om man antar att snittfarten inne i städerna (korsningar, rondeller, rödljus mm) och på på icke-motorväg (30-. 50- 70- & 90-väg) var 80km/h.

Hur mycket tror du förresten ett par omkörningar i +20km/h påverkar en restid som normalt är på 17-19min? Jo några 10-tal sekunder typ.
Senast redigerad av RäjserSnigeln 2008-04-14 kl. 20:30.
2008-04-14, 20:34
Medlem
Citat:
På motorvägen körde jag 130 km/h. Där kan man med lätthet köra betydligt fortare, givetvis beroende på bil Övriga vägar 50-90.

Körde faktiskt från Glasgatan ut till E18 vid Big Inn idag, stannade vi två rödljus, hastighet pendlade mellan 50 -80 under sträckan. Klockade inte tiden så exakt idag, men runt 4 min 30 sek idag!
Hmm, så då skulle du alltså kunna köra resterande ca 18km på typ 6min vilket ger en totaltid på 10min30s. Sntthastighet på 180km/h på motorvägen och inne i Arboga. Låter troligt.
2008-04-14, 20:37
Medlem
knallkorks avatar
Vem parkerar nog om man bara ska hem och hämta något ?
en fråga till vet inte om det är någon som tänkt på att kolla hur lång tid det tar och åka gamla vägen ?
2008-04-14, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knallkork
en fråga till vet inte om det är någon som tänkt på att kolla hur lång tid det tar och åka gamla vägen ?
Jag har kollat det och även flurpo. Laglig fart tar det ca 2 min längre än motorvägen. Även om man åker +20 hela tiden påverkas inte totaltiden så jättemycket.
2008-04-14, 20:44
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallkork

Jag tror faktiskt att flurpo gjorde det även om han inte skrev det i sitt senaste inlägg? NÅGON har helt klart gjort det för jag minns att gamla vägen tog LÄNGRE tid.

Ang parkering så fattar jag inte vad det har för betydelse överhuvudtaget?
Kanske är det en "kulturkrock"?
Mina fördomar säjer mej att storstadsbor måste vara mer nogranna än vi småstadsdito då de parkerar...
Jag tror inte jag parkerar rakt - någonsin!

Ja, just det! Se RS inlägg ovan!
Senast redigerad av miapetter 2008-04-14 kl. 20:48.
2008-04-14, 20:48
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt att flurpo gjorde det även om han inte skrev det i sitt senaste inlägg? NÅGON har helt klart gjort det för jag minns att gamla vägen tog LÄNGRE tid.

Ang parkering så fattar jag inte vad det har för betydelse överhuvudtaget?
Kanske är det en "kulturkrock"?
Mina fördomar säjer mej att storstadsbor måste vara mer nogranna än vi småstadsdito då de parkerar...
Jag tror inte jag parkerar rakt - någonsin!
Hmm, jag parkerar typ alltid snett på vår uppfart eftersom det då blir lättare att komma fram till garageporten när vi ska ha saker från garaget men jag har ännu inte blivit misstänkt för något grovt våldsbrott. Konstigt. F.ö kan inte storstadsbor (läs Sthlmare) fickparkera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in