2008-04-07, 15:13
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Visst kan det ha varit något annat som kastats. Man säger dock Polisen ska dyka efter misstänkt mordvapen. Vi får förhoppningsvis veta mer om detta, åtminstone någongång. Har du tid över kan du ju ställa dig med kameran där de dyker.

Det är väl snarare media som säger att det ska dykas efter mordvapen?
2008-04-07, 15:14
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Vad ligger bakom den avkylda reaktionen undrar jag? (typ en DNA analys till bevikelse?)
Det har de knappast hunnit med än.
2008-04-07, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Visst kan det ha varit något annat som kastats. Man säger dock Polisen ska dyka efter misstänkt mordvapen. Vi får förhoppningsvis veta mer om detta, åtminstone någongång. Har du tid över kan du ju ställa dig med kameran där de dyker.
Jo, men att polisen skulle säga (eller media skriva kanske snarare) "Vi ska dyka efter något som någon kanske kan ha kastat i ån" låter inte så troligt kanske.

Njaaa, har inte riktigt tid att åka till Arboga idag :-)
2008-04-07, 15:16
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cask Strength
Nu var det bra länge sedan jag var i Arboga, men är det inte en rejäl omväg att gå via ån om man ska från villan ifråga till järnvägsstationen?

nej, verkar som bron är alldeles intill vägen dit

karta
2008-04-07, 15:28
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Tänk om det inte det inte var ett vapen som kastades utan en påse med en/några sten/stenar + kanske ett par blodiga handskar? Ingen vet väl vad som kastades alltså betyder det inte att hammaren på Skavsta helt plötsligt inte kan vara mordvapnet.

Om det skulle vara så som du skriver, är hela historien mer bisarr än vad man någonsin kunnat föreställa sig. Fascinationen stiger, både vad gäller möjligt händelseförlopp och polisens utredningsarbete..
Kombinationen, kallblodig mördare - beräknande planering - psykisk sjukdom- svartsjuka, gör den här historien inte bara hjärtgripande tragisk, utan också beroendeframkallande intressant.
2008-04-07, 15:31
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
nej, verkar som bron är alldeles intill vägen dit

karta

Det har du rätt i, blir bara ca 500 meter extra att gå, om det är bron vid "centrumleden" som avses.
2008-04-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cask Strength
Det har du rätt i, blir bara ca 500 meter extra att gå, om det är bron vid "centrumleden" som avses.

Finns en bro som ligger närmare endå.
2008-04-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Om det skulle vara så som du skriver, är hela historien mer bisarr än vad man någonsin kunnat föreställa sig. Fascinationen stiger, både vad gäller möjligt händelseförlopp och polisens utredningsarbete..
Kombinationen, kallblodig mördare - beräknande planering - psykisk sjukdom- svartsjuka, gör den här historien inte bara hjärtgripande tragisk, utan också beroendeframkallande intressant.
Om vi förutsätter att GM kastade något i ån så kanske GM kastade något som GM visste att h*n inte skulle kunna få rent (t ex ett par handskar). Om GM sedan antog att hammaren gick lätt att få rent, typ bara skölja av den så den ser ren ut så kanske inte GM såg någon anledning att kasta bort den.

Sen är jag inte riktigt med på vad du menar med polisens utredningsarbete. Menar du att det är bra eller dåligt att de kollar upp eventuella tips trots att de kommit in sent? (efter påträffandet av ett misstänkt mordvapen)
2008-04-07, 15:44
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wishmaster
Finns en bro som ligger närmare endå.

Tänker du på den som ligger närmare villan? Blir det inte ännu längre flyktväg då?
2008-04-07, 15:49
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Det är väl snarare media som säger att det ska dykas efter mordvapen?

Exakt min tanke!
Att polisen ska dyka i Arbogaån kommer nog från polisen, likaså att de ska göra det efter ett tips som kommit in om att någon sett en kvinna kasta något i ån mordkvällen, men att det just ska vara ett ev mordvapen är jag inte så säker på att polisen sagt..

Om vi ska gå på var ån är närmast huset så är det Villabadet som ligger närmast, typ 200m. Det är åt fel håll mot stationen men som sagt väldigt nära. Svårt att känna till om man inte är bekant med platsen sedan tidigare o dessutom var det mörkt. Sedan finns 2 broar på inte alltför långt avstånd från huset men båda ligger i motsatt riktning mot huset. Den Mr.Wishmaster syftar på är närmast. Där, o vid Villabadet är det dessutom ganska grunt vatten på sina ställen, utom i en ränna i mitten, så har något slängts där får vi hoppas att det hamnade "rätt". Ån består f ö av dybotten...
Senast redigerad av miapetter 2008-04-07 kl. 15:54.
2008-04-07, 15:51
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Exakt min tanke!
Att polisen ska dyka i Arbogaån kommer nog från polisen, likaså att de ska göra det efter ett tips som kommit in om att någon sett en kvinna kasta något i ån mordkvällen, men att det just ska vara ett ev mordvapen är jag inte så säker på att polisen sagt..

Efter ett misstänkt mordvapen uppfattade jag det som att polisen sa.
2008-04-07, 15:54
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Efter ett misstänkt mordvapen uppfattade jag det som att polisen sa.

Sade polisen det eller påstod en tidning att polisen sade det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in