2008-04-06, 20:14
Medlem
miapetters avatar
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1105731&lid=puff_1105744&l pos=lasmer
2008-04-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Tror de redovisar alla samtidigt och inte en då och en annan sen.
Jo men nu frågade SS om några analyser blir klara. Inte om resultaten presenteras. Iofs, för SS så är väl inget klart om det inte stått i media.
2008-04-06, 20:17
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Tror de redovisar alla samtidigt och inte en då och en annan sen.

Håller med. Hur gärna vi än vill veta, så är det inte för vår skull.För vissa är det ju såå roligt att trasa sönder allt. Som små hundvalpar. Fattar noll.

Det är ett arbete för att få fast en mördare som mördar småbarn och försöker mörda deras mor.
Tycker det är mycket förbryllande att de inte är intresserade att nå fram till den skyldige.
Vem vet polisen kanske letar efter ensamma stjärnor där ute och är dem på spåret, så plötsligt, schnappi schnappi så är de inplockade. Det skulle kännas bra. Fast jag tror det är CS..
2008-04-06, 20:47
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Jo men nu frågade SS om några analyser blir klara. Inte om resultaten presenteras. Iofs, för SS så är väl inget klart om det inte stått i media.
Ja, jag menade att om det blir något klart, så väntar de med att presentera tills ALLT är klart. Och då står det i tidningen, så SS kan läsa.
2008-04-06, 21:07
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1105731&lid=puff_1105744&l pos=lasmer

Intressant är att sambon T inte utgår från att gm är en kvinna!

"Jag hoppas att gärningsmannen blir.. eller gärningskvinnan, om det skulle vara så, blir fälld på säkra grunder...."
2008-04-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h

"Jag hoppas att gärningsmannen blir.. eller gärningskvinnan, om det skulle vara så, blir fälld på säkra grunder...."

Kan det bero på att han inte vill dömma någon innan domstolen har gjort det??

Tänk lite innan ni uttalar er tack!
2008-04-06, 21:15
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wishmaster
Kan det bero på att han inte vill dömma någon innan domstolen har gjort det??

Tänk lite innan ni uttalar er tack!

Om nu allt skulle vara solklart med CS så kunde han faktiskt av misstag ha sagt gärningskvinnan. Det är faktiskt hur lätt som helst att försäga sig och självklart har jag tänkt innan jag uttalar mig.
2008-04-06, 21:19
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Om nu allt skulle vara solklart med CS så kunde han faktiskt av misstag ha sagt gärningskvinnan. Det är faktiskt hur lätt som helst att försäga sig och självklart har jag tänkt innan jag uttalar mig.
oftast säger man ju gärningsmannen
2008-04-06, 21:21
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:

Intressant är inte vad han säger, utan hur han säger det och vad han inte säger.

Jag tycker T låter som en polistalesman, med tanke på ordval etc. Medans morfar pratar mycket mer om känslor osv.
2008-04-06, 21:23
Medlem
carrolajns avatar
Citat:

Gärningsman, juridisk term för den som begått en brottslig gärning eller som på grund av sin starka medverkan i brott är att anse såsom delaktig i brottet i egenskap av medgärningsman.

för den inte han!! alltså båda könen
2008-04-06, 21:26
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Intressant är inte vad han säger, utan hur han säger det och vad han inte säger.

Jag tycker T låter som en polistalesman, med tanke på ordval etc. Medans morfar pratar mycket mer om känslor osv.
Jaja, kvittar väl hur han pratar, så hade somliga hittat något att gny för ändå.
2008-04-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carrolajn
Gärningsman, juridisk term för den som begått en brottslig gärning eller som på grund av sin starka medverkan i brott är att anse såsom delaktig i brottet i egenskap av medgärningsman.

för den inte han!! alltså båda könen
Precis som sjuksköterska, brandman, talman mm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in