2008-04-04, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rinaki
Att polisen skriver fel är inte mycket underligare än att en journalist gör det.
Dessutom så är det ju mannen som hon har passerat de söker.
Fick detta mail idag av polisen i Västmanland efter ett påpekande av deras artiklar och felstavningar:

Tack XXXXXX

- för påpekandet. Slarvigt av mig men det har varit ett enormt
mediatryck de senaste veckorna efter mordet. Som en liten, om än dålig,
förklaring..

Med vänlig hälsning
Börje Strömberg
Informationsenheten
Polismyndigheten i Västmanlands län
021 - 15 20 66

Edit: Skriver själv fel och felstavningar
Poliser skriver fel i en utredning? Låter inte bra.
2008-04-04, 18:45
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
OM nu CS kan förväxlas med en man. Hur skall då de så kallade vittnena ha någon trovärdighet?

Har de sett en man, eller en kvinna, eller en man utklädd till kvinna, eller en kvinna utklädd till man ?? Blir svårt.

Eller var det inte vaggande gång man efterlyste ? Alla som har vankat/ vaggat fram och tillbaka småfrusna på en perrong , eller en gravid kvinna som vaggar fram ? Blir svårt.

Vittnena i detta fall måste inte vara 100%iga eftersom man har teknisk bevisning som binder henne till arboga ([OBS, ej till mordplatsen). De vittnen som finns och deras iaktagelser är bra som ett komplement, men knappast avgörande. Anledningen till att de säger att hon går som en man öht är för att det kanske finns folk som har sett något viktigt, tex en "man" som står och torkar av sig blod (OBS, helt hypotetiskt), men att dessa inte ringt polisen för att de tror sig ha sett en man och poilisen söker en kvinna. Dessa vittnen kan ju såklart inte säga om det var cs eller ej (för då hade de kunnat se att det var en kvinna oxå) men de kanske kan peka ut en plast som polien inte tidigare undersökt där det kan finnas viktiga spår.. Tillexempel.
2008-04-04, 18:46
Medlem
Bakfyllebajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie

Va? Det enda vi kan fastställa är att polismannen skrivit fel i ett pressmeddelande. En jävla skillnad om du frågar mig..
2008-04-04, 18:47
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
Hehe... NEJ, polisen skriver fel i ett pressmeddelande, inget annat.. Inte ens en utrtedare som skrivit pressmeddelandet..
Medlem
rinakis avatar
Citat:
Skriver fel i en utredning??
Det handlade om de artiklar som publicerats på deras hemsida!
Deras utredning tror jag knappast det skrivs fel i och som jag skrev i mitt inlägg tidigare så är det mannen de söker som kan ha sett 31 åringen! Därför efterlyser de mannen!
Det är ju du som läser fel!
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Vart har jag sagt att han skall sitta i finkan i 48 timmar?

Det som förefaller så osannolikt att man inte kontrollerar T mer än de två timmar det nu gjorde gör att det finns många alternativa öppningar som polisen har missat och aldrig kommer att kunna finna bara för att polisen helt har snöat in sig på CS. Det finns en sak med T som jag tycker är så himla graverande att det kan finnas en mycket större möjlighet att han kan vara hjärnan bakom dådet.

Skulle det visa sig att T och CS har haft mer kontrakt än vad han har medgett så finns motivet däri till varför han skulle ha anstiftat dådet i Arboga. Problemet ligger i att människor aldrig tänker längre än vad näsan räcker.

Jag är mer säker än någonsin att ingen kommer att kunna dömas för dådet någonsin genom polisens total ignorans mot att följa alla möjliga och omöjliga spår. Det finns vissa som blint litar på vad polisen säger. Jag säger att man skall vara absolut källkritiskt till allt polisen kommer med, speciellt när de spekulerar hela tiden om vad de har som bevis och är diffusa med vad det skall bevisa.
Varför i h-e skulle T anstifta dådet för det??? Man kan göra slut. Med ord, inte med hammare!!!
2008-04-04, 18:50
Medlem
rinakis avatar
Agatha Christie

Från polisen:
Hon har sannolikt pratat tyska, engelska eller dålig svenska. Av de vittnesuppgifter som hittills lämnats, kan hon lätt förväxlas med en man.

En övervakningsfilm från stationen visar att hon bland annat kan ha varit i Arboga den 12 mars. Kl 12.25 ses en man stå vid trappan på väg ner under spåren. Han har mörkt hår och bär en ljusare större väska samt en mindre. En kvinna, som kan vara den misstänkta 31-åringen, passerar honom på mycket nära håll. Polisen vill gärna komma i kontakt med mannen.

POLISEN VILL KOMMA I KONTAKT MED MANNEN SOM PASSERATS AV KVINNAN SOM KAN VARA DEN MISSTÄNKTA 31 ÅRINGEN!!!

Vad är felet med denna artikel menar du?
2008-04-04, 18:53
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Varför i h-e skulle T anstifta dådet för det??? Man kan göra slut. Med ord, inte med hammare!!!

Varför i h-e skulle C slå ihjäl ungarna? Dom hade ju gjort slut för länge, längesedan, med ord, inte med hammare.
2008-04-04, 18:54
Medlem
rinakis avatar
SingleStar, du beter dig rätt omoget som inte kan besvara enkla små frågor som att länka till källan för ditt påstående om att de bara utreder CS numera.
samt att jag undrade vart dina tror bevis var!
Istället lägger du in somliga på ignorerarlistan och fortsätter själv med din teori som du dessutom knappast har belägg för längre.
2008-04-04, 18:55
Medlem
rinakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Varför i h-e skulle C slå ihjäl ungarna? Dom hade ju gjort slut för länge, längesedan, med ord, inte med hammare.
Han hade gjort slut med ord inte hon!
Där har du skillnaden!
Och hon ville inte acceptera det! Enkelt!
2008-04-04, 19:01
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
SingleStar, du beter dig rätt omoget som inte kan besvara enkla små frågor som att länka till källan för ditt påstående om att de bara utreder CS numera.
samt att jag undrade vart dina tror bevis var!
Istället lägger du in somliga på ignorerarlistan och fortsätter själv med din teori som du dessutom knappast har belägg för längre.
Ja, verkligen. Kan inte ens erkänna att det var fel det h-n påstod om polisen.
2008-04-04, 19:02
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Han hade gjort slut med ord inte hon!
Där har du skillnaden!
Och hon ville inte acceptera det! Enkelt!

Konstigt att hon inte ringde honom, skickade sms och kärleksbrev var dag då?
För han var ju inte kontaktad vår glade Trubadur. Eller hur var det med den saken egentligen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in