2008-08-02, 14:24
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertkarlsson
Jag ska skicka artikeln till dig liksom adressen senare eftersom jag hade faktisk sparat den men måste gå genom dem igen för att hitta den.
Jag väntar med spänning.

Är det någon annan som känner igen uppgifterna att NJ ska ha visat E bilder på CS?
2008-08-02, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Stod det så? Vart kommer den informationen ifrån? Om det står i FU, kan du hänvisa till sida?

Min största övertygelse att det stod exakt de orden. Om inte någon annan bekräftar det ska jag återkomma med hänvisning senare.
2008-08-02, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
Hej på er.
Jag sitter och läser FUP men jag vill inte se några bilder på mördade barn. Dock vill jag läsa obduktionsrapporten eller vad det nu heter fast utan att riskera se bilderna. I innehållsförteckningen står det ju bara obduktionsrapport max respektive saga, det står ingen speciell sida där bilderna är.
Så jag undrar om nån vänlig själ kan säga mig exakt vilka sidor som bilderna är så jag kan hoppa bara dom?

Har även märkt att sidnumreringen inte stämmer med Adobe så man kan ju hamna på andra sidor än vad man skriver in just pga det också. Är det bara jag som är dum eller är det nåt som är fel?

Hoppa över sidorna 320-333 samt 370-373
2008-08-02, 14:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
Hej på er.
Jag sitter och läser FUP men jag vill inte se några bilder på mördade barn. Dock vill jag läsa obduktionsrapporten eller vad det nu heter fast utan att riskera se bilderna. I innehållsförteckningen står det ju bara obduktionsrapport max respektive saga, det står ingen speciell sida där bilderna är.
Så jag undrar om nån vänlig själ kan säga mig exakt vilka sidor som bilderna är så jag kan hoppa bara dom?

Har även märkt att sidnumreringen inte stämmer med Adobe så man kan ju hamna på andra sidor än vad man skriver in just pga det också. Är det bara jag som är dum eller är det nåt som är fel?

Hej!

På sidorna 384, 385 samt 386 finns bilder på den döda flickan. Sedan finns det sådana bilder även i tillägget (den andra delen av FUP), men jag kommer inte ihåg vilka sidor de finns på. Men om du klickar på "Sidor" i vänstra kanten av FUP, så kan du scrolla ner och se var bilderna finns, så att du kan hoppa över dem.

En fråga om något annat: Ska det verkligen behövas en speciell tråd för diskussion av alternativa gp? Är inte detta en tråd om Arbogafallet? Eller är det en tråd som vi kan döpa om till "C S är skyldig till barnamorden i Arboga - har du kommentarer mot detta, låt bli att skriva"? Mycket konstigt! Alla måste få ha sina undringar och spekulationer utifrån FUP och annat.
2008-08-02, 14:33
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Hoppa över sidorna 320-333 samt 370-373

Hoppa även över sidorna 298-303, 317-320, 329-342 i tilläggsprotokollet.
2008-08-02, 14:34
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Jag ska skicka artikeln till dig liksom adressen senare eftersom jag hade faktisk sparat den men måste gå genom dem igen för att hitta den.

Du kan väl lägga ut adressen här på FB, när du hittar den, så alla kan ta del av den?
2008-08-02, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag väntar med spänning.

Är det någon annan som känner igen uppgifterna att NJ ska ha visat E bilder på CS?

Nej några sådana uppgifter finns inte eftersom han ej gjorde det, det enda dom pratade om då dom träffades var begravningen och papper ang detta, inget annat!
2008-08-02, 14:37
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det finns en annan tråd där man kan diskutera andra tänkbara gärningsmän, moderatorn ser nog att det ska avhandlas i den tråden.

Jag trodde alla fick ha vilken åsikt man vill på flashback. Det verkar som att alla måste tycka som vissa andra annars blir man hänvisad till en annan tråd. Lite läskigt faktiskt.

Har ej sett de tendenserna på andra trådar.

Det bästa är om CS erkänner alltihop så spekulationerna tar slut.

Detta inlägg kanske blir raderat?
2008-08-02, 14:40
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag trodde alla fick ha vilken åsikt man vill på flashback. Det verkar som att alla måste tycka som vissa andra annars blir man hänvisad till en annan tråd. Lite läskigt faktiskt.

Har ej sett de tendenserna på andra trådar.

Det bästa är om CS erkänner alltihop så spekulationerna tar slut.

Detta inlägg kanske blir raderat?
Det hela är egentligen ganska enkelt. På Flashback får man diskutera det mesta, men om tråden handlar om Amerikanska 50-talsbilar så diskuterar man inte om heminredningstips i den...

// Mod
2008-08-02, 14:43
Medlem
Citat:
Jag vet att NJ har alibi.Jag tror inte att han själv gjorde det heller.Men han kan med stor sannolikhet med tanke på all hat han hade inom sig ha lejt någon , möjligviss "Bubbas" som det inte står mycke mer om i FU arbogamålet.

"Niklas har även hotat hennes föräldrar och han har även hotat hennes pappa att han skulle misshandla honom. Detta skulle han dock inte göra själv då han var villkorligt frigiven utan skulle ta hjälp av sin bror som kallas för "Bubbas". Enligt Malin är denne med i ett mc-gäng i Arboga, det var tydligen vanligt att Niklas brukade hota med honom och att han hade kontakter med mc-gäng."

Att denne skulle slå ihjäl sin brors barn är en mycket långsökt teori enligt min mening. Jag tvivlar inte heller för en sekund på NJs äkta kärlek till sina barn.
2008-08-02, 14:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
När man kollar på de markerade skoavtrycken (nr 24, spår U1 405-08/S172, s.271 tilläggsdelen) så finns det ett sämre precis bredvid det vänstra, där övre delen ser ut att ha likartat rutmönster men vars nedre del (eller övre?) ser ganska annorlunda ut. Vad är det för spår? Från en helt annan doja?
På s. 268 framträder avtrycket lite annorlunda - och skulle kunna härledas till U1/405-08/G105, s. 279. Skoavtrycket synes ha bildat två motstående, distinkta trianglar men det kan här vara fråga om flera steg från samma sko (ev. vridrörelser). – Som framgår av s. 268 har polisen kunnat härleda alla spår till behöriga personer (ambulansmän, polis, rättsläkare) – utom ett. Detta okända sulavtryck framkallades på tre ställen på hallgolvet; fragment av sulmönstret återfanns också på en mattkant till en av mattorna i hallen.

Vidare kan konstateras att CS och mördaren innehaft samma skotyp och att även skostorlek sammanfaller. Det kan visserligen hävdas att fler än CS och mördaren är innehavare av samma skomodell/storlek, men bl a följande talar för att det är CS:s sulavtryck som återfunnits på mordplatsen:

CS förekommer bevisligen på ett foto taget den 31 december 2007 (återfunnet i CS:s laptop i Tyskland) iklädd samma skomodell. Dessa Vans-skor ska enligt CS ha försvunnit i Berlin i januari 2008. Hennes rumsuthyrare kan dock intyga att CS så sent som under mars 2008 innehaft ett par blå tygskor med vit kant och vita skosnören. Andra vittnen kan intyga att hon i Sverige har använt ett par mörka textilskor med vita skosnören – såväl dagen före morddagen som på morddagen.

CS har i förhör sagt att hon under sina runstenspromenader burit ett par svarta skor i syntetiskt läder och försedda med svarta skosnören. CS och hennes försvarare har förevisats bilder på dessa skor och CS har identifierat dem och sagt att skorna inköpts i Göttingen, Tyskland försommaren 2007. När hon sedan får höra att SKL konstaterat att runstensskorna knappast är använda alls och att vittnen sett henne bära mörka skor med vita skosnören, byter CS skor och säger att de skor hon varit iklädd morddagen troligen har förkommit på den psykiaktriska klinik där hon vistades vid gripandet. I stället ska hon nu ha burit svarta skor i syntetiskt läder men med vita skosnören när hon promenerade till runstenarna. De här promenadskorna säger sig CS tidigare ha hittat hemma hos sin mor (som avled i april och därför inte kan verifiera sin dotters utsaga). I övrigt säger sig CS inte kunna tillföra utredningen någon mer klargörande information. Betr. Vans-skorna har hon heller inte bidragit med några som helst upplysningar som skulle kunna leda till att skorna kan återfinnas, t ex var i Berlin det kan tänkas att skorna försvann (eller var de nu skulle kunna befinna sig). Ej heller har CS något minne av när/var/hur hon inköpt Vans-skorna.

Sammantaget torde kunna konstateras att CS far med osanning betr. inte bara sina Vans-skor, utan också när det gäller de skor hon var iklädd morddagen. – Behövs ytterligare förtydliganden om i vilken riktning CS:s sko-lögner pekar? – Och då ska man ha klart för sig att de lögnerna bara utgör en ringa del av CS:s bevisat stora lögnarsenal.
2008-08-02, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag väntar med spänning.

Jag har läst det mesta, samt hela FU, och skulle minnas en sådan sak så, mitt svar blir nej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in