2008-08-02, 14:01
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertkarlsson
Vad är det tyskan är åtalad för om inte massa indicier?

Och det är inte första gången i Sverige som någon står åtalad där det "bara" finns indicier.
Sen finns det ju inte bara indicier, det finns ett vittne där det är upp till rätten att tolka hennes trovärdighet.
2008-08-02, 14:02
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Detta är nåt nytt för mig och högst sensationellt!

Sa inte E att hon undvikit alla bilder? Sa hon verkligen att NJ visat bilder?
Är du säker på uppgifterna? Kan du kanske hänvisa till där du läste det?

Om du läser "Roberkarlssons" tidigare inlägg så ser du att hans uppgifter tenderar att fluktera extremt mellan inlägg. Någon med alltför livlig fantasi?
2008-08-02, 14:02
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Jag läste att Emma hade sagt att Nicklas hade hänvisat henne till Flashback och dessutom visat henne bilder och namn på tyskan.Detta sa hon dessutom också när åklagaren frågade Emma om hon hade sett tyskan förut.

Robert K.

Och du läste detta var...?
2008-08-02, 14:03
Bannlyst
En sak jag just lade märke till att T i förhör får beskriva vad han hade på sig den dagen 17/3. Han säger grå jeans, (jag kallar dem svarta), rutig skjorta, en svart luvtröja samt en svart jacka med luva. Men de kläder som togs i beslag samt fotograferades där saknas den svarta luvtröjan, vart tog den vägen? Är inte den viktig då vittnen nämnt en mystisk person med svart luvtröja/jacka?

Tillfrågad om hur Hellberg var klädd när han lämnade bostaden så säger han att han hade
gråa jeans, en brunvit rutig skjorta, en svart huvtröja samt svarta mjuka vinterkängor. Han
hade också haft en svart jacka i tyg, halv lång som räckte ner till övre delen av låren. Samtliga
kläde är tagna i beslag av polisen
Senast redigerad av Mariooo 2008-08-02 kl. 14:12.
2008-08-02, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Men Robert, NJ har alibi

Jag vet att NJ har alibi.Jag tror inte att han själv gjorde det heller.Men han kan med stor sannolikhet med tanke på all hat han hade inom sig ha lejt någon , möjligviss "Bubbas" som det inte står mycke mer om i FU arbogamålet.

"Niklas har även hotat hennes föräldrar och han har även hotat hennes pappa att han skulle misshandla honom. Detta skulle han dock inte göra själv då han var villkorligt frigiven utan skulle ta hjälp av sin bror som kallas för "Bubbas". Enligt Malin är denne med i ett mc-gäng i Arboga, det var tydligen vanligt att Niklas brukade hota med honom och att han hade kontakter med mc-gäng."
2008-08-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Och snart är denna tråd lika infekterad som vore det ett virus.

Happy hunting Hamilton!

Finns samtalet till SOS att få tag på??
2008-08-02, 14:05
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Kan väl inte vara så svårt att svara ja eller nej på en enkel fråga?

Klart du inte är mördare för det, men de punkter du pekar på är ju inte i närheten av det här fallet vi diskuterar.
2008-08-02, 14:08
Medlem
BoISarens avatar
Bump

Detta är så sensationella uppgifter att jag anser att du bör svara
Citat:
Jag läste att Emma hade sagt att Nicklas hade hänvisat henne till Flashback och dessutom visat henne bilder och namn på tyskan.Detta sa hon dessutom också när åklagaren frågade Emma om hon hade sett tyskan förut.

Robert K.

2008-08-02, 14:10
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjunge
Finns samtalet till SOS att få tag på??

Imponerande! Hur hann du med att felcitera under den knappa minut mitt inlägg fanns kvar?

Jag har tyvärr inte en aning om var man får tag på SOS samtalet.
2008-08-02, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Bump

Detta är så sensationella uppgifter att jag anser att du bör svara

Jag ska skicka artikeln till dig liksom adressen senare eftersom jag hade faktisk sparat den men måste gå genom dem igen för att hitta den.
2008-08-02, 14:22
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Det är helt otroligt vad det försvinner inlägg i just den här tråden snabbt!
Alltså så länge man diskuterar olika vinklar att se på det, så tycker jag att att det är ok!

Tänk om man gjorde samma sak i en förundersökning, klippte bort alla alternativa gärningsmän och möjligheter

Det finns en annan tråd där man kan diskutera andra tänkbara gärningsmän, moderatorn ser nog att det ska avhandlas i den tråden.
2008-08-02, 14:23
Medlem
Bilder som jag ej vill se

Hej på er.
Jag sitter och läser FUP men jag vill inte se några bilder på mördade barn. Dock vill jag läsa obduktionsrapporten eller vad det nu heter fast utan att riskera se bilderna. I innehållsförteckningen står det ju bara obduktionsrapport max respektive saga, det står ingen speciell sida där bilderna är.
Så jag undrar om nån vänlig själ kan säga mig exakt vilka sidor som bilderna är så jag kan hoppa bara dom?

Har även märkt att sidnumreringen inte stämmer med Adobe så man kan ju hamna på andra sidor än vad man skriver in just pga det också. Är det bara jag som är dum eller är det nåt som är fel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in