2008-08-02, 14:51
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Så du jämför "amerikanska 50-talsbilar" versus "heminredningstips" med "C S skyldig till morden" versus "det kan finnas andra synvinklar och alternativa gp"?

Grejen är ju att ofta blir det utflippat eller konspirationsbetonat, till slut påstår någon att katten har gjort det. Därför är det väl bättre om man håller isär två trådar.
2008-08-02, 14:56
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Så du jämför "amerikanska 50-talsbilar" versus "heminredningstips" med "C S skyldig till morden" versus "det kan finnas andra synvinklar och alternativa gp"?

Jag vet inte om jag kanske får en varning för jag påpekar det igen men det finns en tråd där man diskuterar ev. andra tänkbara gärningsmän.
I den här tråden ska det väl mer diskuteras själva rättegången mot tyskan, vad som talar emot henne, vad talar för henne, hur trovärdig är det resp. det etc etc.
2008-08-02, 15:00
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Jag vet inte om jag kanske får en varning för jag påpekar det igen men det finns en tråd där man diskuterar ev. andra tänkbara gärningsmän.
I den här tråden ska det väl mer diskuteras själva rättegången mot tyskan, vad som talar emot henne, vad talar för henne, hur trovärdig är det resp. det etc etc.
Det är min tanke med det hela. Eftersom vi nu är mitt i en rättegång mot henne tycker jag att det känns naturligt att vi diskuterar det i en tråd och alternativa scenarion i en annan tråd.

// Mod
2008-08-02, 15:03
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:

Men om man tittar på rubriken på denna tråd så leds man att tro att här diskuteras allt om morden i Arboga. Men nu när moderatorn bytt inriktning för tråden så borde även rubriken ändras till "Rättgången om Arbogamorden" eller liknande.

Mitt förslag är att denna tråd stängs och två nya trådar skapas: en för rättegången och en för morden rent generellt.
2008-08-02, 15:03
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Vem har bestämt det? Tråden heter "Arbogamorden del 3..." Då borde väl alla tankar runt Arbogamorden få diskuteras? (Bara en stilla undran... )
2008-08-02, 15:05
Medlem
watson6669s avatar
Tyskans hår

Tyskan själv säger i förhöret att om Emma skulle ha sett henne skulle hon aldrig ha sett henne i långt hår. Hon säger att hon inte går med öppet hår på vintern.
Hon menar, antar jag att, hon sätter upp håret.
Var det inte en del som hävdade här att eftersom Emma sagt axellångt hår så kunde det inte vara tyskan eftersom hennes hår går nästan till midjan?
2008-08-02, 15:08
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är min tanke med det hela. Eftersom vi nu är mitt i en rättegång mot henne tycker jag att det känns naturligt att vi diskuterar det i en tråd och alternativa scenarion i en annan tråd.

// Mod

Ja, rättegången handlar om C S och om hon är skyldig eller INTE, eller hur... Då borde medlemmarna här få kunna diskutera om de tror att hon är skyldig eller INTE.

Själv försöker jag se objektivt på fakta och både se "för" och "emot".
2008-08-02, 15:12
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ja, rättegången handlar om C S och om hon är skyldig eller INTE, eller hur... Då borde medlemmarna här få kunna diskutera om de tror att hon är skyldig eller INTE.

Javisst, men det är inte sådana inlägg som raderas bort...

// Mod

Edit: Ta vidare diskussioner om detta i den här tråden istället: https://www.flashback.org/showthread.php?t=647279&page=22
Jag svarar gärna på frågor där istället.
Senast redigerad av Carl Hamilton 2008-08-02 kl. 15:14.
2008-08-02, 15:15
Medlem
styrlunds avatar
Citat:

Men snälla du. Den här tråden och de två tidigare har följt och följer fallet i dess befinnande. den diskutionen du vill ha var aktuell nån gång april.
Just nu är fallet inne i en del som handlar att försöka få tyskan fälld. Så lägg ditt fokus på det eller strutta in i den andra tråden och lägg ut dina teorier.
2008-08-02, 15:16
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Javisst, men det är inte sådana inlägg som raderas bort...

// Mod

Edit: Ta vidare diskussioner om detta i den här tråden istället: https://www.flashback.org/showthread.php?t=647279&page=22
Jag svarar gärna på frågor där istället.

Vem tror du är mördaren Carl? Och varför?
2008-08-02, 15:19
Medlem
På tisdag är det förhör med tyskan i rättegången. Vad tror ni att åklagaren kommer att pressa henne extra på?
2008-08-02, 15:20
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Vem tror du är mördaren Carl? Och varför?
Jag tror (eller är övertygad om) att det är CS som är skyldig till morden. Anledningen till att jag tror det är att det finns så mycket som talar emot henne, även om man inte har någon teknisk bevisning. Det är för många saker som hon inte kan redogöra för. Min förhoppning är att hon "bryter ihop" under rättegången och att vi då får ett erkännande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in