2008-04-05, 14:40
Medlem
miapetters avatar
Jag vet oxå VEM E pratade med på msn o att det inte skulle varit E är uteslutet!

Singlestar:
Varför inte dränera ALLA vattendrag långt in i Bremen för säkerhets skull?
Har du framfört din snillrika idé till polisens tipstelefon?
11414

Om inte gm FLÖG till ån så hittade i alla fall inte polishundarna några spår från huset dit, kan tyskor flyga? Arboga bor kan oftast inte...
Senast redigerad av miapetter 2008-04-05 kl. 14:47.
2008-04-05, 14:44
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det loggades inte in på MSN 18.54. E pratade med någon 18.54. Att det var E är tämligen säkert.

Hur säkra är vi på det? Jag är inte alls säker. Vem som helst kan logga in på en dator och köra vidare.

Jag vill ha ett pålitligt vittne som kan intyga om när E senast sågs innan dåden.
2008-04-05, 14:44
Medlem
Kadeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Om Arbogaån har lågt vattenstånd varför tar man då inte och dränerar den helt och söker efter bevismaterial?

Jadu... dränerar arbogaån? Vad tror du själv? Det är omöjligt, bättre att skicka ner dykare isåfall. Men detta behövs inte då man med all sannolikhet redan har mordvapnet.
2008-04-05, 14:47
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Hur säkra är vi på det? Jag är inte alls säker. Vem som helst kan logga in på en dator och köra vidare.

Jag vill ha ett pålitligt vittne som kan intyga om när E senast sågs innan dåden.
Men sluta... Det var en person som känner E mycket väl och inte skulle missta någon annan för henne. Inte ens på msn.

E talade med någon på msn kl. 18.54. Det är fakta! Du efterlyser fakta och när det med 100%-ig säkerhet presenteras så tar du inte in det?
2008-04-05, 14:49
Bannlyst
Citat:

Är jag pålitlig nog? Hon svarade på ett mess runt 18:50 och sen "försvann" hon från konversationen. Mottagaren var en släkting som hade haft konversationen igång ett tag och lär inte ta miste på vem hon pratade med. Där är jag bombsäker.

fast.. så dum jag är, fakta är ju inte intressant, bara sanningen,eller hur var det?
2008-04-05, 14:51
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Hitills har bevisen var extremt lama.

Citat:
Jag håller kvar både T, CS och NJ på misstankelistan. Ingen avförd.

Och jag väntar med att utala mig om bevisens styrka/lamhet tills DNA-svaren har redovisats.
2008-04-05, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Ok! Så om det inte är CS, vem är det då som har vägarna förbi arbogaån för att dumpa en hammare?

Låt oss spinna vidare på tjatet om T som gärningsman/medbrottsling, skulle han ha hunnit åka hem, klubba ner familjen, åkt ner till ån, slängt i hammaren, åkt hem och ringt sos alarm?

Knappast troligt

Version två T klubbar ner familjen, gömmer hammaren någonstans i huset, eller på tomten, hämtar den när allt har lugnat ned sig, skulle han då riskera att bli sedd kastandes en hammare i ån, i centrala Arboga, i staden han bor i av folk som lätt kan identifiera honom?
Med tanke på att polisen är säker på att hammaren är mordvapnet måste T eller någon annan hunnit till Skavsta för att dumpa den. Ni som bor i Arboga, hinner man göra det på sju minuter?
2008-04-05, 15:01
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Är jag pålitlig nog? Hon svarade på ett mess runt 18:50 och sen "försvann" hon från konversationen. Mottagaren var en släkting som hade haft konversationen igång ett tag och lär inte ta miste på vem hon pratade med. Där är jag bombsäker.

fast.. så dum jag är, fakta är ju inte intressant, bara sanningen,eller hur var det?

Fakta är att det kom via hennes MSN konto. Så långt kan jag sträcka mig. men vi kan ponera att det var hon.

Men du nämner en intressant sak. Hon "försvann" bara från konversationen enligt uppgift. Är det tiden 18:53-54 vi talar om?

Då skulle vi kunna förmoda att dådet skedde kring denna tid om försvinnandet var ofrivilligt. Det är ju sluttiden på när T slutar på sitt klubbmöte.

Då betyder det ett perfekt uppbyggt alibi för T. Alldeles för perfekt för att vara sant.

Vi börjar komma närmare pudelns kärna.
2008-04-05, 15:01
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Med tanke på att polisen är säker på att hammaren är mordvapnet måste T eller någon annan hunnit till Skavsta för att dumpa den. Ni som bor i Arboga, hinner man göra det på sju minuter?

Kanske...om man flyger...men nu kan ju inte Arbogabor det!
2008-04-05, 15:03
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Och jag väntar med att utala mig om bevisens styrka/lamhet tills DNA-svaren har redovisats.

Jag hade förväntat mig svar om DNA redan i onsdags. Jag börjar misstänka att polisen inte hittar vad man söker.

Ponera att CS, T och NJ avförs helt från utredningen som misstänkt GM. Vart står då polisen i dag?
2008-04-05, 15:05
Medlem
Kadeks avatar
Citat:

Om T kunde trimma och flyga Mig-planet som står parkerat utanför ÖB i Arboga är det ingen omöjlighet. 6 minuters flygväg ToR, 1 minut till och från flygplanet.
Det enda som behövs är ett ett fantastiskt kast från cockpiten genom taket och ner i fyndlådan. Alternativt fastnar hammaren i termiken och landar ett dygn senare i tyskans jacka när hon går mellan flygbussen och terminalen.

Är detta scenario uteslutet?
2008-04-05, 15:05
Medlem
SingleStars avatar
Citat:

Arboga måndag 19:15 och Skavsta tisdag 18:30. Jag visste inte att du hade så bra matte- och tidskunskaper att du fick det till 7 minuters skillnad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in