2008-04-05, 01:36
  #1393
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Det är det här som är det intressanta. Vad jag förstått tidigare i tråden så loggades någon i villan ut msn strax före 19.00 och SOS ringdes 19.23. T kom hem där mittemellan nästan i omlott med mördaren.
Har än inte fått några klara besked på denna korta tid för dådet.

Jaha det är ingen som har klara besked på det. Jag föreslår att du läser i tråd 1
för det är omtalat massor av gånger.
Det var familjeliv.se hon loggade in 18.21 men läs gärna

God natt
2008-04-05, 01:36
  #1394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Det är det här som är det intressanta. Vad jag förstått tidigare i tråden så loggades någon i villan ut msn strax före 19.00 och SOS ringdes 19.23. T kom hem där mittemellan nästan i omlott med mördaren.
Har än inte fått några klara besked på denna korta tid för dådet.

Jag vet iofs inte hur offren har slagits med hammaren. Men vi snackar ju huvudskador på E. Ett av barnen levde vid framkomst och små barn har relativt liten blodvolym....dvs tar inte_lång tid innan de förblöder. Beror iofs lite på hur_man skadats. Men är man huggen i kroppspulsådern pulserar blodet ur med varje hjärtslag...eller sprutar ut...tar inte många minuter förrän man är tömd på blod eller får en chock (kroppslig) pga hjärtsvikt och dör. Vi snackar absolu tinte om 20 minuter, snarare 2 minuter. Är man mindre skadad så rinner blodet ur kroppen. Det är om man har ytliga skador och inte är skadad i kroppspulsådern. Då lever man ju längre. Men då borde kanske barnne kunnat hämta hjälp...?
2008-04-05, 01:41
  #1395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Jaha det är ingen som har klara besked på det. Jag föreslår att du läser i tråd 1
för det är omtalat massor av gånger.
Det var familjeliv.se hon loggade in 18.21 men läs gärna

God natt

http://www.flashback.org/showthread.php?p=10590425#post10590425
Ger tiden 18:54 så har någon använt E's MSN inloggning och skickat mess till någon. Kan självklart vara E, men det vet vi inte.
Men om det är E så innebär det att attacken kan ha tidigast skett vid 18:55 typ... Dvs det skulle ge CS ca 45 minuter till tåget ca. Som minst ca 25 min.
2008-04-05, 02:56
  #1396
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Jaha det är ingen som har klara besked på det. Jag föreslår att du läser i tråd 1
för det är omtalat massor av gånger.
Det var familjeliv.se hon loggade in 18.21 men läs gärna

God natt
Det har stått i arboga del två då Boltsaren fick tiden att krympa med ett inlägg då han nämnde att någon msn i villan till ca 18.53.
Han skickade in ett scoop till oss alla.
2008-04-05, 06:56
  #1397
Bannlyst
Cs

Jag undrar vad som fick polisen att intressera sig för CS över huvud taget? Den drabbade familjen och T var ovetandes om hotbilden. T blev förvånad då CS blev misstänkt. Alltså måste tipset om henne kommit från en utomstående?
Jag gissar att CS under en längre tid pratat med en eller flera nätpolare om sina bekymmer. Om hon suttit och ältat vilken skitstövel han är och kanske fått respons dessutom så kanske bilden klarnar hur det kom sig att allting skedde just då och nu? Hotet att hon skulle sagt att hon skulle döda barnen kom utifrån.
Någon vet säkert mer om detta och känner säkerligen stor skuld just nu då han eller hon kanske kunnat förhindra detta som var på gång?
Jävligt jobbigt för den personen om det skulle vara så? Men det är säkert inte så lätt att veta att en person en dag väljer att sätta sina planer i verket?
Någon har ändå förstått att CS förmodligen är gm och kontaktat polisen.

Ber om ursäkt om detta diskuterats tidigare.
2008-04-05, 08:47
  #1398
Bannlyst
Jag tror ingen i detta forum motsätter sig helt tankarna på att CS en dag döms för detta brott. Sunda förnuftet säger i alla fall mig att ni som tror T är oskyldig och damen i fråga är skyldig snart får rätt. Men tills dess så läser jag alla inlägg med intresse, vissa saker i media får en att undra om rätt gm är gripen? Man bollar med olika motiv, spekulerar i vad som ligger bakom. Och så måste det får vara. Som man säger så är alla oskyldiga tills motsatsen bevisats.
Men det som gör mig förbannad är när någon skribent här angrips personligen för sina tankar och åsikter.
Hur intressant skulle detta forum vara om alla tänkte likadant?
Ska en del saker vara förbjudna att ta upp?
Man ska självklart bemöta frågeställningar men gör det utan grova personangrepp.
Med andra ord, skjut inte budbäraren!
Det är ett fruktansvärt brott som har begåtts, det borde inte vara enkelt att förstå hur någon kan begå detta?
Man har blivit förvånad förr när en utredning kraftigt tagit vändning.
Jag tror inte det blir så nu, men jag förstår till fullo om andra tror det.
Jag är också övertygad om att polisen idag vet mycket mer än de gått ut med. Kanske har till och med CS dna knutits till platsen? Polisen har sagt tydligt att sådana bevis inte i detta skede kommer hamna i pressen för att inte riskera eventuell rättegång.
Det här fallet är säkert löst inom en snar framtid, men repektera varandra tills dess och försök bemöta varandra med respekt, det blir så mycket trevligare då.
2008-04-05, 08:50
  #1399
Bannlyst
det kan ju inte finnas några tvivel längre hos nån.
CS berättade för sin vän som hämtade henne i Bremen om hammaren som beslagtogs. vännen tipsade sen tyska polisen när han förstod att hon var misstänkt för morden. tyska polisen visste inte att mordvapnet ev. var en hammare och brydde sig inte så mycket om det ibörjan.

varför skulle hon ha en jävla hammare med sig? och varför skulle hon befunnit sej i arboga om hon inte är skyldig?...nä, finns inga som helst tvivel längre.
hon är rökt.
__________________
Senast redigerad av M.T.(SÄPO) 2008-04-05 kl. 08:54.
2008-04-05, 09:01
  #1400
Medlem
Tuesdays avatar
Det är många bud om hur den där hammaren upptäcktes. Skavsta hävdar att de tipsade polisen. Vilket jag uppfattat att polis mer eller mindre bekräftat. Vännen i Tyskland uppges ha sagt att h*n reagerade. Kontaktade vännen verkligen polisen, och när? Isåfall togs det väl inte på allvar eftersom det verkar ha varit personal på flygplatsen som gjorde kopplingen. Är vännen i Tyskland möjligen svensk? Tysk media hade inte skrivit ett ord om Arbogamorden när CS besökte sin kompis. Utan att känna till att ett mord skett, om nu inte CS gav andra signaler eller verkade "konstig", och med tanke på arkeologiintresse, vad får vännen att ta detta så allvarligt?

Jag menar inte att det ej är allvarligt att försöka få igenom en hammaren i säkerhetskontrollen. Försöker bara få ihop motsägelsefulla uppgifter om hammarrapportering till polis.

edit: Svensk polis informerade inte sina tyska kollegor om att man misstänkte eller var säker på att mordvapnet var en hammare, så tysk polis kunde inte koppla? Även om det tog flera veckor eller rätt lång tid att få ner utredningen tillTyskland - där tysk polis själva fick översätta dem enligt Klinge! - hade man ingen annan form av kontakt där saker och ting, som något så viktigt som form av mordvapen, redovisades? Det låter lite otroligt tycker jag.
__________________
Senast redigerad av Tuesday 2008-04-05 kl. 09:16.
2008-04-05, 09:09
  #1401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tror ingen i detta forum motsätter sig helt tankarna på att CS en dag döms för detta brott. Sunda förnuftet säger i alla fall mig att ni som tror T är oskyldig och damen i fråga är skyldig snart får rätt. Men tills dess så läser jag alla inlägg med intresse, vissa saker i media får en att undra om rätt gm är gripen? Man bollar med olika motiv, spekulerar i vad som ligger bakom. Och så måste det får vara. Som man säger så är alla oskyldiga tills motsatsen bevisats.
Men det som gör mig förbannad är när någon skribent här angrips personligen för sina tankar och åsikter.
Hur intressant skulle detta forum vara om alla tänkte likadant?
Ska en del saker vara förbjudna att ta upp?
Man ska självklart bemöta frågeställningar men gör det utan grova personangrepp.
Med andra ord, skjut inte budbäraren!
Det är ett fruktansvärt brott som har begåtts, det borde inte vara enkelt att förstå hur någon kan begå detta?
Man har blivit förvånad förr när en utredning kraftigt tagit vändning.
Jag tror inte det blir så nu, men jag förstår till fullo om andra tror det.
Jag är också övertygad om att polisen idag vet mycket mer än de gått ut med. Kanske har till och med CS dna knutits till platsen? Polisen har sagt tydligt att sådana bevis inte i detta skede kommer hamna i pressen för att inte riskera eventuell rättegång.
Det här fallet är säkert löst inom en snar framtid, men repektera varandra tills dess och försök bemöta varandra med respekt, det blir så mycket trevligare då.
Det som gör mig förbannad är när ett begränsat antal människor in absurdum upprepar sina tankar om och om igen, till synes helt utan insikt om sina handlingar eller med ett endaste spår av förmåga att lyssna och ta in argument från andra skribenter.

Detta tramsande har de senaste dagarna skett i en högre omfattning och så till den milda grad att några medlemmar effektivt spammar sönder tråden utan att ta någon som helst notis till motstående argument eller fakta.

Det somliga hållit på med de senaste dagarna har har inget med yttrandfrihet eller åskitsfrihet att göra, det handlar istället om terror, spam och trolleri i bästa rättshaveristil. De uppvisar en närmast ofattbar misstro mot rättsväsen, mot polisarbetet och mot verkligheten.

Till slut är det ofrånkomligt att dessa skribenter med automatik upphäver sin egen rätt att komma till tals tills de besannat sig och filat lite mer på argumenten som numera tenderar att ha passerat sitt bäst-före-datum. Jag gissar att det annars bara är en tidsfråga innan modsen tröttnar och låser både tråd och troll.


För övrigt håller jag med dig fullt ut!

Edit: Sorry för OT, men lite mer eller mindre lär ju inte märkas i denna tråd.
__________________
Senast redigerad av Återfallsgäst 2008-04-05 kl. 09:14.
2008-04-05, 09:13
  #1402
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det är många bud om hur den där hammaren upptäcktes. Skavsta hävdar att de tipsade polisen. Vilket jag uppfattat att polis mer eller mindre bekräftat. Vännen i Tyskland uppges ha sagt att h*n reagerade. Kontaktade vännen verkligen polisen, och när? Isåfall togs det väl inte på allvar eftersom det verkar ha varit personal på flygplatsen som gjorde kopplingen. Är vännen i Tyskland möjligen svensk? Tysk media hade inte skrivit ett ord om Arbogamorden när CS besökte sin kompis. Utan att känna till att ett mord skett, om nu inte CS gav andra signaler eller verkade "konstig", och med tanke på arkeologiintresse, vad får vännen att ta detta så allvarligt?

Jag menar inte att det ej är allvarligt att försöka få igenom en hammaren i säkerhetskontrollen. Försöker bara få ihop motsägelsefulla uppgifter om hammarrapportering till polis.

det blir motsägelsefullt när du lägger in egna spekulationer grundade på ingenting.
2008-04-05, 09:34
  #1403
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Det har stått i arboga del två då Boltsaren fick tiden att krympa med ett inlägg då han nämnde att någon msn i villan till ca 18.53.
Han skickade in ett scoop till oss alla.

Ja datorn (msn) skall ha använts klockan 18.54.
SOS larmas 19.23.
2008-04-05, 09:57
  #1404
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Tack
Ja tid fanns. Gott om tid. En sväng ner till ån för att skölja av sig blod kanske?

Svårt att se att hon skulle ta en sån risk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in