Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tror ingen i detta forum motsätter sig helt tankarna på att CS en dag döms för detta brott. Sunda förnuftet säger i alla fall mig att ni som tror T är oskyldig och damen i fråga är skyldig snart får rätt. Men tills dess så läser jag alla inlägg med intresse, vissa saker i media får en att undra om rätt gm är gripen? Man bollar med olika motiv, spekulerar i vad som ligger bakom. Och så måste det får vara. Som man säger så är alla oskyldiga tills motsatsen bevisats.
Men det som gör mig förbannad är när någon skribent här angrips personligen för sina tankar och åsikter.
Hur intressant skulle detta forum vara om alla tänkte likadant?
Ska en del saker vara förbjudna att ta upp?
Man ska självklart bemöta frågeställningar men gör det utan grova personangrepp.
Med andra ord, skjut inte budbäraren!
Det är ett fruktansvärt brott som har begåtts, det borde inte vara enkelt att förstå hur någon kan begå detta?
Man har blivit förvånad förr när en utredning kraftigt tagit vändning.
Jag tror inte det blir så nu, men jag förstår till fullo om andra tror det.
Jag är också övertygad om att polisen idag vet mycket mer än de gått ut med. Kanske har till och med CS dna knutits till platsen? Polisen har sagt tydligt att sådana bevis inte i detta skede kommer hamna i pressen för att inte riskera eventuell rättegång.
Det här fallet är säkert löst inom en snar framtid, men repektera varandra tills dess och försök bemöta varandra med respekt, det blir så mycket trevligare då.
Det som gör mig förbannad är när ett begränsat antal människor in absurdum upprepar sina tankar om och om igen, till synes helt utan insikt om sina handlingar eller med ett endaste spår av förmåga att lyssna och ta in argument från andra skribenter.
Detta tramsande har de senaste dagarna skett i en högre omfattning och så till den milda grad att några medlemmar effektivt spammar sönder tråden utan att ta någon som helst notis till motstående argument eller fakta.
Det somliga hållit på med de senaste dagarna har har inget med yttrandfrihet eller åskitsfrihet att göra, det handlar istället om terror, spam och trolleri i bästa rättshaveristil. De uppvisar en närmast ofattbar misstro mot rättsväsen, mot polisarbetet och mot verkligheten.
Till slut är det ofrånkomligt att dessa skribenter med automatik upphäver sin egen rätt att komma till tals tills de besannat sig och filat lite mer på argumenten som numera tenderar att ha passerat sitt bäst-före-datum. Jag gissar att det annars bara är en tidsfråga innan modsen tröttnar och låser både tråd och troll.
För övrigt håller jag med dig fullt ut!
Edit: Sorry för OT, men lite mer eller mindre lär ju inte märkas i denna tråd.