2008-04-03, 17:26
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Jag tror inte att alla skulle passa med E's skador, men jag tror inte att man så lätt kan avgöra det med blotta ögat , därav skickar man dem ju till SKL.

tråkigt att behöva säga detta rakt ut, med tanken på de efterlevande, men det är fler än E som har skador och det här fallet handlar det om obduktion, d v s man kan frilägga kraniet från hud för att se om hammaren passar skadorna.
2008-04-03, 17:26
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Hej Perre på andra versen (sorry med jag var tvungen)hihi

Om en hammare är gjuten kan det då vara fabrikationsfel på den? typ en icke nedslipad rest av materialet. Alltså en utbuktning som inte är nerfilad? Eller nedfasning där gjutjärnet inte fyllde upp? Vad tror du?

Ja fel o fel, men dom är gjutna i formar som består av två halvor.
I skarven mellan dessa bildas vid gjutningen en valk som slipas ner för hand
mot en smärgel. Det bör innebära att det inte finns två hammare som är helt lika. Om sedan dessa olikheter kan lämna spår som kan urskiljas på en människokropp vet jag inget.
2008-04-03, 17:27
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Hade polisen gjort ett grundligt jobb hade man beslagtagit alla hammare och hammarliknande föremål på alla flygplatser inom lämplig avstånd från Arboga. Tyvärr jobbar inte polisen så förutsättningslöst. Man tar det man tror sig kan vara säkra på. För var dag som går så förstärks min tro på polisen inkompetens att kunna utreda förutsättningslöst och desto mer övertygad blir jag att ingen kommer att kunna fällas för dådet i slutändan.

Hur mycket resurser tror ni polisen har??????
2008-04-03, 17:29
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Hur mycket resurser tror ni polisen har??????

Abnorma när det gäller mord, då släpper de alla småbrott som inbrott de ändå inte kommer kunna lösa för att de stadigt saknar spaningsuppslag.
2008-04-03, 17:33
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Abnorma när det gäller mord, då släpper de alla småbrott som inbrott de ändå inte kommer kunna lösa för att de stadigt saknar spaningsuppslag.

Never, de har inte ABNORMA resurser, jag lovar!
Dessutom, vad begär ni, att de skulle spärrat av hela mellansverige, eller mer o kollat allas alibi, identiteter o verktygslådor, nu börjar det faktiskt bli så att amn inte vet om man ska skratta eller gråta!?
2008-04-03, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
tråkigt att behöva säga detta rakt ut, med tanken på de efterlevande, men det är fler än E som har skador och det här fallet handlar det om obduktion, d v s man kan frilägga kraniet från hud för att se om hammaren passar skadorna.

Ja? Förstår inte riktigt vad det har för koppling till det jag just skrev? Jag antar att du menar att man jämför skadan på hammarklon med skadorna på offrens huvud (brrrr ) Men det har ju inget med det faktum att göra att man bara tog tre hammare med sig istället för alla som fanns beslagtagna på skavsta.
2008-04-03, 17:34
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Enligt vad man kan förstå här på fb, är det en del som tror att mobilen var ensam på turne´

Det är ändå mer trovärdigt än att nån åker på nöjesresa ensam till Arboga en halvkall vinter Måndag för att inte träffa någon eller göra nånting annat med tåg dessutom.
2008-04-03, 17:34
Medlem
carrolajns avatar
Citat:
Ja, tack o lov att hon inte försökte sig på det oxå...

Nej, jag var mer ute efter att det ser tyvärr mer planerat ut än om en hammare från brottplatsen använts, även om hon nu tänkt använda den för att skrämmas med.

Jo om man bara är ute efter att skrämmas kanske en kniv vore mer behändigt att ta med, vad jag tror så är det lättare att värja sig mot en kniv än en hammare(OBS TROR) Ett hårt slag i huvudet så är det troligt att man dåsar till en stund, med kniven behövs många stick om man vill få den avsvimmad såvida man inte prickar dom rätta ställena. Men visst är det planerat hon har säkert fantiserat om detta en längre tid
2008-04-03, 17:35
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Ja? Förstår inte riktigt vad det har för koppling till det jag just skrev? Jag antar att du menar att man jämför skadan på hammarklon med skadorna på offrens huvud (brrrr ) Men det har ju inget med det faktum att göra att man bara tog tre hammare med sig istället för alla som fanns beslagtagna på skavsta.

Men vad 17 skulle de med alla till??????
Räckte väl med de som kunde stämma in på offren???
Är poliser ha-galna????
2008-04-03, 17:35
Medlem
Citat:
Dessutom, vad begär ni, att de skulle spärrat av hela mellansverige, eller mer o kollat allas alibi, identiteter o verktygslådor, nu börjar det faktiskt bli så att amn inte vet om man ska skratta eller gråta!?
Självfallet måste ju då alla även frihetsberövas tills var och en kan avföras med 101% säkerhet. Förslagsvis tar man då alla i internationell bokstavsordning.
2008-04-03, 17:37
Bannlyst
Citat:
Men vad 17 skulle de med alla till??????
Räckte väl med de som kunde stämma in på offren???
Är poliser ha-galna????

Ja se mitt tidigare inlägg där jag förklarar varför jag tycker att de borde ha tagit alla de hammare som de fann på skavsta.
Det är två sidor bort tror jag .
En ganska utförlig förklaring till mitt resonemang.
2008-04-03, 17:39
Medlem
SingleStars avatar
Citat:

Nja, lite missvidsande kanske, det är ju bara när sosseministrar som har dödats som polisen får jobba övertid. Annars är det ju restriktivit med det. I mordet uppe i gällivare förbjöds polisen att jobba övertid och under tiden kalnade spåret man hade. När det kommer till mord så kan man begära in resurser från andra distrikt och från riks. När det gäller dådet i Arboga så är det allmänt bekant med påskledig polis. Varje fall enligt tyska utredare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in