2008-07-31, 21:56
Medlem
Vad gör Harry Haffa och Inge Bråk nu om dagarna? Letar de aktivt efter plagg, skor, hammare osv eller har de trappat ner på sökandet?
2008-07-31, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kommer det påverka domslutet? Jag är inte övertygad om det. Att hon ljugit i förhören är för nämndemännen och alla andra läskunniga uppenbart. Om hon ändrar sina lögner och påstår något annat eller istället väljer att principfast håller fast vid sina tidigare lögner, bör inte påverka utgången, så vitt jag kan se.

I normalfallet läser nämndemännen inget av förhör eller FU öht, tar dels för lång tid, men dels ska de utgå ifrån det som sägs i rättegången allena, det ska räcka. Det är upp till åklagaren att slå hål på luckor i olika uttalanden osv.
2008-07-31, 21:57
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Nej du professorn, nu ljuger du så pigorna niger igen. Skoavtrycket kommer från samma MODELL som Christine har på sig på ett fotografi. Skon från fotografiet har ej återfunnits som du väl vet.
Åtskilliga exemplar av denna sko har sålts.

Nu skriver han ju inte att det är hennes skoavtryck utan att det är gärningsmannens, och att hon har ägt ett par likadana skor som hon först inte vill erskänna att hon ägt och att hon inte vet var de är.
Det är självklart inget bevis utan en indicie.
2008-07-31, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Nej du professorn, nu ljuger du så pigorna niger igen. Skoavtrycket kommer från samma MODELL som Christine har på sig på ett fotografi. Skon från fotografiet har ej återfunnits som du väl vet.
Åtskilliga exemplar av denna sko har sålts.

Men tycker du inte att det talar lite til CS nackdel att hon har exakt samma skor som de har hittat spår efter i villan??? Vad jag vet så var det dessutom en relativt ovanlig sko. Om man sätter detihop med Cs bevisliga besatthet av T, hennes hat gentemot honom, att hon befann sig i Arboga, att hon sökt information om familjen, m m, så tycker jag att fortfarande mycket talar emot CS.
2008-07-31, 21:58
Bannlyst
Kommer det påverka domslutet? Jag är inte övertygad om det. Att hon ljugit i förhören är för nämndemännen och alla andra läskunniga uppenbart. Om hon ändrar sina lögner och påstår något annat eller istället väljer att principfast håller fast vid sina tidigare lögner, bör inte påverka utgången, så vitt jag kan se.

idiot, Ska vi döma folk för dubbelmord för de ljuger om saker?

Jag ljuger konstant är jag skyldig till judeutrotelsen då kanske?
2008-07-31, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrrrrrrrrrrrrrr
Från Expressen: "S-Å C beskrev under förhöret att mamman drabbats av en kraftig minnesnedsättning. Och han poängteade att han i sin forskning aldrig stött på ett fall där någon med E J skador och minnesnedsättning kunnat lämna så detaljerade minnesbilder, som hon gjort under dagen. "

Frågan är om S-Å C har träffat på ett fall så extremt som det här?

Ja, det har han definitivt gjort. Han har varit involverad i alla möjliga skumma fall, många incestfall med misstänkta ritualmord b la.
2008-07-31, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Men tycker du inte att det talar lite til CS nackdel att hon har exakt samma skor som de har hittat spår efter i villan??? Vad jag vet så var det dessutom en relativt ovanlig sko. Om man sätter detihop med Cs bevisliga besatthet av T, hennes hat gentemot honom, att hon befann sig i Arboga, att hon sökt information om familjen, m m, så tycker jag att fortfarande mycket talar emot CS.

Handlar inte om nackdel eller lögner eller skoavtryck.

hon ska BORTOM RIMLIGT TVIVEL vara skyldig, och att hon har setts med likadana skor är knapparst bortom allt tvivel, Hur du än gör så finns det tvivel i detta fall!
Senast redigerad av Ondskapt 2008-07-31 kl. 22:11.
2008-07-31, 22:00
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapt

idiot, Ska vi döma folk för dubbelmord för de ljuger om saker?

Jag ljuger konstant är jag skyldig till judeutrotelsen då kanske?

Vilka jävla jämförelser. Memphis Three och judeutrotning.
Det är självklart inte olagligt att ljuga men det stärker ju inte ditt försvar när du knappt säger något som är sant.
2008-07-31, 22:00
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Då får du väl också säga vad det är som du anser inte stämmer med vad som sagts om T:s förehavanden under kvällen?

Påståendet att Torgny var på smedjan mellan 18:00 och 19:00. Nu vet vi att så inte var fallet. Inte undra på att Christine-hatarna har lyckats utså Torgny till en skum individ. Just nu är det Christine-hatarna som är skumma individer.
2008-07-31, 22:02
Medlem
P3RK3L3s avatar
Vet man om Polisen har säkrat DNA från brottsplatsen som alltså inte tillhör någon i familjen?
2008-07-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz
Själva grejen med att CS gav sig på barnen är ju sjuk också för att det inte ens är T's barn. Det är liksom E och N's, helt oskyldiga liksom. Ingen sammankoppling till T. Då hade det varit en annan grej med raseriutbrottet... även om det fortfarande varit lika sick.

Fst hon gav sig på mamman först. Och barnen var väl troligtvis vittnen och inte helt små, så de hade kunnat snacka och ge hennes signalement t ex.
2008-07-31, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Påståendet att Torgny var på smedjan mellan 18:00 och 19:00. Nu vet vi att så inte var fallet. Inte undra på att Christine-hatarna har lyckats utså Torgny till en skum individ. Just nu är det Christine-hatarna som är skumma individer.

Var befann sig Torgny då? I Aftonhoran stod det att han jobbade..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in