Citat:
Ursprungligen postat av Beckroth
Tack till dig som skickade mig länkarna så att jag skulle kunna ladda ner och läsa Arbogafallets förundersökning. Men jag varken vill eller orkar sitta och läsa den. Jag tänker inte lägga ut länkarna till den men är det någon som är intresserad så funkar google och dess sökmotor väldigt bra. Jag förstår inte varför folk vill grotta ner sig i den tragedin. Jag tycker så himlans synd om den tyska kvinnan, hela hennes liv har vänts ut och in och folk har frossat och dömt ut henne. Men den som är utan skuld ska kasta första stenen. Jag tänker inte döma henne, det är domstolarnas uppgift.
Här talas alltså om Tragedin med stort T. Denna Tragedi består i att CS är offer för mediadrevet, häktad och senare åtalad på oklara grunder, i ett främmande land. Det är detta, enligt Beckroth, som är Tragedin man kan gotta sig åt i FU. Hon gör inte ens en antydan, inte en bisats, inte en parentes om det tragiska i att två barn blivit mördade och deras mamma utsatts för mordförsök.
Hon (Beckroth) är uppenbarligen en helt galen, världsfrånvänd rättshaverist. Att denna suttit som nämndeman i Stockholms tingsrätt är en skandal.
http://ceciliabeckroth.wordpress.com/2008/08/01/tack-men-nej-tack-till-arbogafallets-forundersokning/