2008-08-01, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Men det finns en i utredningsmaterialet som saknar alibi för mordkvällen... (FU, s. 1078)

Saknar dessutom skäl för brottet.
2008-08-01, 17:16
Medlem
Kamelfotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, fan vad osmaklig hon är. Uppgifterna ska sedan tydligen vidarebefodras till tyskan. Se hennes kommentar:

"Om jag får uppgifterna så ser jag till att den tyska kvinnan får informationen."

Usch å fyyy säger jag bara! Äckliga människa!
2008-08-01, 17:20
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lattraggad
Nja o man följer hennes transaktioner på hennes Visa konto i Nordea så ser man att hon regelbundet sätter in pengar av ngn anledning så att hon inte riskerar övertrassering.. Och för tusen kr så är det tveksamt om man klarar att åka till Arboga och se'n flyga till Tyskland.. såvida hon inte chansade på en s k överbliven plats på flyget---Men skulle en flykt i så fall vara så chansartad? Nej... detta är ännu skummare!!

Jag flög till Berlin t/r för några veckor sedan för 400 kr.
2008-08-01, 17:21
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, fan vad osmaklig hon är. Uppgifterna ska sedan tydligen vidarebefodras till tyskan. Se hennes kommentar:

"Om jag får uppgifterna så ser jag till att den tyska kvinnan får informationen."

Hehe...
O jag o wildone fick figurera, folk tror helt enkelt inte att de kan spåras på nätet...
Huhuhu....
Senast redigerad av miapetter 2008-08-01 kl. 17:33.
2008-08-01, 17:26
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckroth
Tack till dig som skickade mig länkarna så att jag skulle kunna ladda ner och läsa Arbogafallets förundersökning. Men jag varken vill eller orkar sitta och läsa den. Jag tänker inte lägga ut länkarna till den men är det någon som är intresserad så funkar google och dess sökmotor väldigt bra. Jag förstår inte varför folk vill grotta ner sig i den tragedin. Jag tycker så himlans synd om den tyska kvinnan, hela hennes liv har vänts ut och in och folk har frossat och dömt ut henne. Men den som är utan skuld ska kasta första stenen. Jag tänker inte döma henne, det är domstolarnas uppgift.

Här talas alltså om Tragedin med stort T. Denna Tragedi består i att CS är offer för mediadrevet, häktad och senare åtalad på oklara grunder, i ett främmande land. Det är detta, enligt Beckroth, som är Tragedin man kan gotta sig åt i FU. Hon gör inte ens en antydan, inte en bisats, inte en parentes om det tragiska i att två barn blivit mördade och deras mamma utsatts för mordförsök.

Hon (Beckroth) är uppenbarligen en helt galen, världsfrånvänd rättshaverist. Att denna suttit som nämndeman i Stockholms tingsrätt är en skandal.

http://ceciliabeckroth.wordpress.com/2008/08/01/tack-men-nej-tack-till-arbogafallets-forundersokning/
2008-08-01, 17:32
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av great123
Cecilia Beckroth, jag tål verkligen inte henne, hon verkar inte ha alla skruvar på rätt plats om man säger så.

Hennes senaste inlägg:
"Enligt rykten ska fler inblandade vara medlemmar på flashback, användarnamn på dessa emottages tacksamt, antingen här som kommentar eller på epost c.beckroth@gmail.com."

http://ceciliabeckroth.wordpress.com/

Ang flygbiljetten så hade hon redan köpt den.

Och enligt reglerna ska man inte outa medlemmar på FB
Senast redigerad av Tantalora 2008-08-01 kl. 17:54.
2008-08-01, 17:43
Medlem
Hade hon köpt den??

Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Jag tror ett användarnamn var crissan, hjälper det?

Ang flygbiljetten så hade hon redan köpt den.

Och enligt reglerna ska man inte outa medlemmar på FB

jaha men enl åklagaren så skulle hon ju egentligen ha utfört dådet 3 dgr tidigare,,Alltså verkar detta också konstigt - BOrde hon inte ha bokat till en dag som bättre hade passat hennes syften? Nje detta blir värre och värre en härva av egendomligheter där inget verkar passa in i varandra...
2008-08-01, 17:53
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lattraggad
jaha men enl åklagaren så skulle hon ju egentligen ha utfört dådet 3 dgr tidigare,,Alltså verkar detta också konstigt - BOrde hon inte ha bokat till en dag som bättre hade passat hennes syften? Nje detta blir värre och värre en härva av egendomligheter där inget verkar passa in i varandra...

Nu har det ju inte så stor betydelse om hon flyger dagen efter eller 3 4 dagar senare. Det är ju inte så att bara för att hon stuckit till Tyskland så är hon fri. Det ser vi ju nu. Hon bokade biljetten i början på mars, och då vet vi ju inte hur hon tänkte. Sen kan jag upplysa för de som är nyfikna att hennes biljett bara kostade 120 kr.
2008-08-01, 17:58
Medlem
Så bra

Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Nu har det ju inte så stor betydelse om hon flyger dagen efter eller 3 4 dagar senare. Det är ju inte så att bara för att hon stuckit till Tyskland så är hon fri. Det ser vi ju nu. Hon bokade biljetten i början på mars, och då vet vi ju inte hur hon tänkte. Sen kan jag upplysa för de som är nyfikna att hennes biljett bara kostade 120 kr.

Men returen till Sverige blev i vart fall gratis för henne och knappast Ryan Air..
2008-08-01, 18:08
Medlem
Intressant är att T berättar om att E hade sagt "det bara ekar i mitt huvud, hi Im SC" . Sa E det när hon låg på sjukhuset?
2008-08-01, 18:09
Medlem
nackepas avatar
Ibland när jag ser på en thriller så händer något som sabbar hela filmen. Det kan börja jättebra men sedan sker något som är alldeles för overkligt. Shit, så är den filmen förstörd.

Får lite av den känslan i det här fallet. Overkligt att inte lämna några spår efter sig vid ett sådant dåd.

Hade detta varit en film så hade jag förmodligen stängt av skiten.
2008-08-01, 18:10
Medlem
Tantaloras avatar
http://www.expressen.se/1.1249135?articlePopup=true

Tyska advokaten säger att mt är rädd bakom leendet. Ändå går advokaten därifrån.
Vilket moraliskt stöd det var

Att de inte hittar spår av gärningsman beror på att det var olycksplats och rädda liv går före allt.
Senast redigerad av Tantalora 2008-08-01 kl. 18:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in