2008-04-04, 18:07
Medlem
uffe24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Vart har jag sagt att han skall sitta i finkan i 48 timmar?

Det som förefaller så osannolikt att man inte kontrollerar T mer än de två timmar det nu gjorde gör att det finns många alternativa öppningar som polisen har missat och aldrig kommer att kunna finna bara för att polisen helt har snöat in sig på CS. Det finns en sak med T som jag tycker är så himla graverande att det kan finnas en mycket större möjlighet att han kan vara hjärnan bakom dådet.

Skulle det visa sig att T och CS har haft mer kontrakt än vad han har medgett så finns motivet däri till varför han skulle ha anstiftat dådet i Arboga. Problemet ligger i att människor aldrig tänker längre än vad näsan räcker.

Jag är mer säker än någonsin att ingen kommer att kunna dömas för dådet någonsin genom polisens total ignorans mot att följa alla möjliga och omöjliga spår. Det finns vissa som blint litar på vad polisen säger. Jag säger att man skall vara absolut källkritiskt till allt polisen kommer med, speciellt när de spekulerar hela tiden om vad de har som bevis och är diffusa med vad det skall bevisa.

Vänligen dela med dig vad detta är!
2008-04-04, 18:08
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfyllebajs
Att vara kritisk är bara bra! Tror ingen av oss tycker annorlunda oavsett "läger".. det är dock en enorm skillnad på att tänka kritiskt och att tänka ologiskt. Censur är väl inget problem i sverige, iallafall inte om man vill uttrycka kritik.

Det är ganska tydligt tycker jag att polisen vet mer än dom sagt till medierna. Polisens egensläppta uttalande är väl det med minst spekulationer och dessutom fri från omskrivningar av media. Det dom kanske undanhåller är detaljer som är viktiga i en eventuell rättegång som inte bör läckas ut redan nu av utredningstekniska skäl. Be patience, detta är ingen palmeutredning.

edit: försvann inlägget jag svarade på? Då kanske inte det här ska vara kvar heller?

Jovisst, i Sverige är censur ett problem. FB fick lägga sin server utomlands då de hotades av böter för att de i FÖRHAND inte granskade foruminläggen.
2008-04-04, 18:10
Medlem
wiruzzs avatar
Citat:
Vart har jag sagt att han skall sitta i finkan i 48 timmar?

Det som förefaller så osannolikt att man inte kontrollerar T mer än de två timmar det nu gjorde gör att det finns många alternativa öppningar som polisen har missat och aldrig kommer att kunna finna bara för att polisen helt har snöat in sig på CS. Det finns en sak med T som jag tycker är så himla graverande att det kan finnas en mycket större möjlighet att han kan vara hjärnan bakom dådet.

Skulle det visa sig att T och CS har haft mer kontrakt än vad han har medgett så finns motivet däri till varför han skulle ha anstiftat dådet i Arboga. Problemet ligger i att människor aldrig tänker längre än vad näsan räcker.

Jag är mer säker än någonsin att ingen kommer att kunna dömas för dådet någonsin genom polisens total ignorans mot att följa alla möjliga och omöjliga spår. Det finns vissa som blint litar på vad polisen säger. Jag säger att man skall vara absolut källkritiskt till allt polisen kommer med, speciellt när de spekulerar hela tiden om vad de har som bevis och är diffusa med vad det skall bevisa.

Vad säger att T bara är kollad i 2 timmar?? Har tanken slagit dig att polisen kanske kan göra fler saker samtidigt.

Varför är det så svårt för dig att fatta att det är skillnad på alibi och alibi?? Kan du inte få in i skalpeten att vissa saker är lätta att kolla och andra svåra?

Du vill så gärna att T ska vara skyldig att du tappat all vett och sans att förstå vad folk vänligt försöker upplysa dig om.

Ta dig samman nu och använd huvudet en stund. Läs det som folk skrivit och beabeta det långsamt så kanske det sjunker in även i dig. Du ska se att det fungerar.

/m

/m
2008-04-04, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Sök tillbaka i tråden - letharions inlägg är sanningen i det fallet.
Men hur många vill ha sanningen..?

letharions inlägg är nog i allra högsta grad sanningen, men det känns som att även fast hela Sverige ser T som oskyldig, E´s familj, polisen samt den största delen av FB ( den delen som gjort att man varit läsare av FB-trådar under flera år) så hjälper inte detta......Det har liksom " gått troll" i den teorin och att erkänna att man missbedömt ALLT har blivit prestige.....så vad som än händer.....skulle de aldrig gå ifrån sin " övertygelse"

Spelar nog ingen roll vilka bevis som läggs fram mot en annan GM.....
2008-04-04, 18:15
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Att avföra T för kringliggande brott såsom, medhjälp alternativt anstiftan till mord, är helt omöjligt innan CS kunnat höras.

När den lokala radiopolisen anländer till brottsplatsen är det kaotiskt med livräddningsförsök och blod överallt det kan därför vara mycket svårt att skilja ut om T varit gärningsman eller livräddare.
Det är helt korrekt, men det är svårt att göra innan man har fått tag på mördaren (vem det nu är) och hört dennes historia. Jag är alldeles övertygad om att man kollar upp vad som har hänt kring T tiden före mordet, men inte i egenskap av mördare...
2008-04-04, 18:18
Medlem
Tuesdays avatar
Mutter der zwei ermordeten Kinder fällt als Tatzeugin vermutlich aus

http://www.haz.de/newsroom/regional/art185,562726
2008-04-04, 18:27
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffe24
Vänligen dela med dig vad detta är!

Nej tack.
2008-04-04, 18:29
Medlem
rinakis avatar
Citat:
Kritiken jag och PK framför är mot polisens alla tror-bevis. Om polisen tror något är det ett bevis på någons skuld?
Vart på www.polisen.se hittar du alla dessa TROR bevis?
Första veckan?

Eller den 2:a då de börjat misstänka CS?

Eller nu denna 3:e vecka?

Observera att ingenstans står det att läsa att utredningen nu bara är inriktad på enbart CS!

Dessutom så måste du ju tycka att du får fakta av media?
Jag trodde att fakta = sanningen?
Men du anser ju att de som har fakta/sanningen om vad som pågått i utredningen vad gällande förhör inte är fakta?
Senast redigerad av rinaki 2008-04-04 kl. 18:31.
2008-04-04, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Kritiskt granskande består fö inte av att redan från början bestämma sig för att polisen gjort ett dåligt jobb.
Detta tycker jag talar om en luddig utredning:

Från polisen:
Hon har sannolikt pratat tyska, engelska eller dålig svenska. Av de vittnesuppgifter som hittills lämnats, kan hon lätt förväxlas med en man.

En övervakningsfilm från stationen visar att hon bland annat kan ha varit i Arboga den 12 mars. Kl 12.25 ses en man stå vid trappan på väg ner under spåren. Han har mörkt hår och bär en ljusare större väska samt en mindre. En kvinna, som kan vara den misstänkta 31-åringen, passerar honom på mycket nära håll. Polisen vill gärna komma i kontakt med mannen.

Är det en man eller kvinna polisen söker?
2008-04-04, 18:34
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
http://www.haz.de/newsroom/regional/art185,562726

Inte så mycket nytt, förutom att de säger att tyskans greps i måndags? Var det inte i söndags?
2008-04-04, 18:34
Medlem
rinakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie

Från polisen:
Hon har sannolikt pratat tyska, engelska eller dålig svenska. Av de vittnesuppgifter som hittills lämnats, kan hon lätt förväxlas med en man.

En övervakningsfilm från stationen visar att hon bland annat kan ha varit i Arboga den 12 mars. Kl 12.25 ses en man stå vid trappan på väg ner under spåren. Han har mörkt hår och bär en ljusare större väska samt en mindre. En kvinna, som kan vara den misstänkta 31-åringen, passerar honom på mycket nära håll. Polisen vill gärna komma i kontakt med mannen.

Att polisen skriver fel är inte mycket underligare än att en journalist gör det.
Dessutom så är det ju mannen som hon har passerat de söker.
Fick detta mail idag av polisen i Västmanland efter ett påpekande av deras artiklar och felstavningar:

Tack XXXXXX

- för påpekandet. Slarvigt av mig men det har varit ett enormt
mediatryck de senaste veckorna efter mordet. Som en liten, om än dålig,
förklaring..

Med vänlig hälsning
Börje Strömberg
Informationsenheten
Polismyndigheten i Västmanlands län
021 - 15 20 66

Edit: Skriver själv fel och felstavningar
Senast redigerad av rinaki 2008-04-04 kl. 18:37.
2008-04-04, 18:39
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie

Från polisen:

OM nu CS kan förväxlas med en man. Hur skall då de så kallade vittnena ha någon trovärdighet?

Har de sett en man, eller en kvinna, eller en man utklädd till kvinna, eller en kvinna utklädd till man ?? Blir svårt.

Eller var det inte vaggande gång man efterlyste ? Alla som har vankat/ vaggat fram och tillbaka småfrusna på en perrong , eller en gravid kvinna som vaggar fram ? Blir svårt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in