• 1
  • 2
2008-04-01, 15:18
Medlem
Alltså, Toyota vill inte sälja någon stor bil till svensken. De har tagit bort Camry, Previa och nu senast Avensis Verso ur sortimentet. Ändå utvecklas och tillverkas bilarna för andra marknader, ex. USA.

Tror Toyota att alla vill köra runt i Yaris eller Aygo, eller varför missunnar Toyota oss de större bilarna och vad tror de att barnfamiljerna ska åka i ?

Cheva-van nästa !
Citera
2008-04-01, 15:26
Sverige = Litet miljömedvetet land = Små miljömedvetna bilar.
Citera
2008-04-01, 15:38
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D81
Sverige = Litet miljömedvetet land = Små miljömedvetna bilar.

Men ändå en stor kombi marknad.
Så varje bilmärke som vill sälja hyfsat bör ha några kombi bilar i sitt utbud.
Citera
2008-04-01, 15:45
Medlem
Stämmer inte riktigt heller. De har kvar den enorma bussen Hiace + jeepen Landcruiser med V8. Men en vanlig rymlig familjebil vill man inte sälja. Som sagt, jag förstår mig inte på dem.
Citera
2008-04-01, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Alltså, Toyota vill inte sälja någon stor bil till svensken. De har tagit bort Camry, Previa och nu senast Avensis Verso ur sortimentet. Ändå utvecklas och tillverkas bilarna för andra marknader, ex. USA.

Tror Toyota att alla vill köra runt i Yaris eller Aygo, eller varför missunnar Toyota oss de större bilarna och vad tror de att barnfamiljerna ska åka i ?

Cheva-van nästa !

Lexus är väl inget annat än en prålig och stor Toyota?
Citera
2008-04-01, 17:52
Medlem
NiV3Rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Lexus är väl inget annat än en prålig och stor Toyota?
Det är väl bara den gamla is-modellen som finns som kombi?
Citera
2008-04-01, 17:52
Medlem
Om Lexus är Toyota så är Volvo en Ford...men det har inte så mycket med min frågeställning att göra.
Citera
2008-04-01, 18:23
Medlem
sverige har väll volvo tycker dom perfekt familje bil
Citera
2008-04-01, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Om Lexus är Toyota så är Volvo en Ford...men det har inte så mycket med min frågeställning att göra.

Jo, fast det stämmer ju inte. Lexus ÄR Toyota, Land Crusier 120 heter ju exempelvis Lexus i USA, och vad vi känner som Lexus GS 300 heter Toyota Aristo i andra delar av världen osv...
Citera
2008-04-01, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hösten
Jo, fast det stämmer ju inte. Lexus ÄR Toyota, Land Crusier 120 heter ju exempelvis Lexus i USA, och vad vi känner som Lexus GS 300 heter Toyota Aristo i andra delar av världen osv...
Nja, dessa är några få undantag. Bla är/var Lexus LX470 (USA-marknad primärt) och Landcruiser 100 exakt samma bil. Att det gick vägen beror sannolikt på att Landcruisern håller en extremt hög byggkvalitet som rimmar med Lexus, och är en nischbil.

Dock sägs det vara slut med det iom nya modellen av stora lancruisern, den kommer inte att komma med lexus-emblem. Gissar att det beror på att de vill hålla isär varumärkena maximalt.
Senast redigerad av Arkitekten 2008-04-01 kl. 23:13.
Citera
2008-04-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitekten
Nja, dessa är några få undantag. Bla är/var Lexus LX470 (USA-marknad primärt) och Landcruiser 100 exakt samma bil. Att det gick vägen beror sannolikt på att Landcruisern håller en extremt hög byggkvalitet som rimmar med Lexus, och är en nischbil.

Dock sägs det vara slut med det iom nya modellen av stora lancruisern, den kommer inte att komma med lexus-emblem. Gissar att det beror på att de vill hålla isär varumärkena maximalt.

Tja, Land Cruiser 120 säljs ju som GX i staterna, och det är ju en ny modell.
Även nya 100:an säljs i USA, under namnet LX. När jag var och tittade på en IS stod det Toyota gjutet i plastdetaljerna...
Citera
2008-04-01, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hösten
Tja, Land Cruiser 120 säljs ju som GX i staterna, och det är ju en ny modell.
Även nya 100:an säljs i USA, under namnet LX. När jag var och tittade på en IS stod det Toyota gjutet i plastdetaljerna...
120'an har väl funnits i några år, men du har faktiskt rätt i att LC-08 tydligen blir Lexus LX570. Var helt övertygad jag läst från officiellt håll att Lexus inte skulle klona LC-08'an. Men men...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in