Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Men all fakta innehåller väldigt sällan sanningen. Fakta kan vara en massa påståede. Så med dina argument så skulle jag kunna sitta i regeringen och sedan när Thomas Bodström kommer med något så säger jag: Har du fakta på det? Så svarar han: nä. Då kan jag ju dra till med: Nä, då finns det inget att diskutera då detta blir helt ointressant för mig utan fakta.
Det e inte faktan som diskuteras, det e möjligheterna och grejerna som ger upphov till faktan.
Regeringen är inte ett diskussionsforum.. det är däremot Flashback! F.ö hoppas jag innerligt att regering/riksdag tar hänsyn till fakta i
sina diskussioner..
Att debattörer ombedes styrka sina påståenden med fakta är väl inget att hänga upp sig på?
Kommer man med ett kanske kontroversiellt påstående om en person så kan man ju knappast förvänta sig att folk, ja förutom du då kanske, sväljer detta utan att vilja ha lite mer kött på benen?
"Men all fakta innehåller väldigt sällan sanningen"? Vet inte vad du menar där..
Men ren fakta utesluter chansen för möjlighet. Möjligheterna ger upphov till diskussioner, eller har jag fel?
Fel och fel... det du beskriver kallas skvaller tycker jag... Att man diskuterar saker man tror sig veta eller har hört av en kompis kompis..
Bara för att man har fakta som stämmer betyder det ju inte att man inte kan diskutera saken? Rimligheten i ett fall som detta till exempel!
Fakta, PG kör bil, krockar, säger sig eftersupa då han har alkohol i blodet. Tingsrätten tror på eftersupning..
Jag, med flera, tror inte på eftersupningsteorin trots att det finns fakta som säger att han inte gjort detta.. Ingen diskuterar OM han kört bilen t.ex..
Går utmärkt att diskutera en sak trots att fakta finns..
Diskussioner UTAN fakta fungerar så klart men då blir det imo skvaller...