2008-04-01, 00:22
Medlem
Zockerconnys avatar
Har inte Per Garthon åkt dit för rattfylla för några år sen ? eller blev han friad då också ?
Citera
2008-04-01, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zockerconny
Har inte Per Garthon åkt dit för rattfylla för några år sen ? eller blev han friad då också ?

Enligt http://sv.wikipedia.org/wiki/Per_Gahrton dömdes Garthon för rattfylleri år 2005.

"Gahrton fälldes för rattfylleri år 2005 och dömdes till dagsböter av hovrätten.[2] Högsta Domstolen meddelade 11 juli 2007 att Gahrton inte ges prövningstillstånd, vilket innebär att hovrättens dom slutligen fastställts.[3]
"
Citera
2008-04-01, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Upp upp upp.
Som om Gahrton varit nykter 24 timmar i sträck någonsin under de senaste 40 åren?
Arkie din lille skämtare, du har väl inte gått och lierat dig med den lille fete fan?

Nejdå, men att han frikänns beror knappast på nån slags konspiration, vilket vissa verkar tro.

Vissa verkar tro så här, står det inte i aftonbladet så har det inte hänt.

Därav korkade inlägg, liknande dem i Gahrton fallet, då bara för man aldrig läst om att arbetare Svensson, frikännts vid liknande händelse, så kan det aldrig ha hänt.

Wake up (inte du)
Citera
2008-04-01, 00:39
Medlem
Barbafettos avatar
Juridiskt sett kan man väl inte göra mycket men visst luktar det efterhandskonstruktion!!

Att ha så jävla dåligt omdöme som PG, om man nu tror på eftersupningsteorin, är skrämmande!

Eftersupning borde, om det inte redan är det, förbjudas omgående enligt mig!

Krocka/köra av vägen, och första tanken är att dricka alkohol? Chockad eller inte, för de flesta finns det inte ens med i tankarna efter en sån grej att supa till!
Citera
2008-04-01, 00:50
Medlem
Zockerconnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbafetto
Juridiskt sett kan man väl inte göra mycket men visst luktar det efterhandskonstruktion!!

Att ha så jävla dåligt omdöme som PG, om man nu tror på eftersupningsteorin, är skrämmande!

Eftersupning borde, om det inte redan är det, förbjudas omgående enligt mig!

Krocka/köra av vägen, och första tanken är att dricka alkohol? Chockad eller inte, för de flesta finns det inte ens med i tankarna efter en sån grej att supa till!
Du har helt rätt, de få gånger som jag har krockat eller varit med om en trafikolycka så har det garanterat inte varit min första tanke ( eller ens någon alls) att trycka i mig en flaska vin eller några öl. Oftast befinner man sig i nån form av chocktillstånd och är bara glad att ingen kommit till någon allvarigare skada.
Citera
2008-04-01, 00:57
Medlem
Citat:
Du har helt rätt, de få gånger som jag har krockat eller varit med om en trafikolycka så har det garanterat inte varit min första tanke ( eller ens någon alls) att trycka i mig en flaska vin eller några öl. Oftast befinner man sig i nån form av chocktillstånd och är bara glad att ingen kommit till någon allvarigare skada.

Så känner nog de allra flesta. Dessutom kanske det hade varit läge att vara ännu mer försiktig, om man tidigare är dömd för rattfylleri.

Gahrtons förtroendekapital är nog slut, även hos miljöpartisterna.
Citera
2008-04-01, 01:56
Medlem
Citat:

Har du körkort? En stor majoritet av alla motorfordonsförare är aldrig någonsin inblandad i någon krock eller trafikolycka.... Du menar att du efter de "få gånger" du är inblandad i olyckor eller krockar inte alls tänker på att dricka efteråt...Hmmm jag tror att du dricker innan du är inblandad i olyckor och krockar....
Citera
2008-04-01, 02:07
Medlem
Barbafettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marty Kleinfeld
Har du körkort? En stor majoritet av alla motorfordonsförare är aldrig någonsin inblandad i någon krock eller trafikolycka.... Du menar att du efter de "få gånger" du är inblandad i olyckor eller krockar inte alls tänker på att dricka efteråt...Hmmm jag tror att du dricker innan du är inblandad i olyckor och krockar....

Det kan så vara att de flesta aldrig råkar ut för en olycka. Men, beroende på var man bor, hur mkt man kör med mera så finns risken att man råkar ut för fler olyckor än vad medelsvensson gör!

Detta behöver inte betyda att man själv är vållande till dessa olyckor?

Det som diskuteras här är varför man skulle dricka alkohol EFTER att man varit med i en olycka..
Inte om någon debattör har körkort eller deras antal olyckor de varit inblandade i.

Man behöver inte heller vara rattfyllerist för att vara med i en olycka, det kanske du förstår om du tänker efter lite?

En taxichaufför som kör säg 6000 mil om året i Stockholm löper väl större risk att råka ut för en olycka än en äldre dam i Lappland som kör 300 mil per år?

Detta gör inte att han per automatik kör på fyllan som ditt resonemang antyder?
Citera
2008-04-01, 03:05
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Vid misstanke om eftersupning brukar man ta 2st blodprov med en timmas mellanrum. Det visar om alkoholen är ökat/minskat under den tiden.

Patrullen som stoppade Garhton, måste ha missat att göra det typen av test och nöjt sig med den vanliga metoden.

Imponerad att en offentlig person som Gahrton inte erkänner, istället idiotförklarar han sig själv, helt genom att dra en historia som naturligtvis ingen tror på. Men som kanske är svår att bortse ifrån, tydligen...

2 blodprov togs. Men det hjälper väl inte om PG drack både innan och efter olyckan. Då stiger ju alkoholhalten i blodet även om han också drack innan.
Citera
2008-04-01, 03:38
Medlem
Barbafettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
2 blodprov togs. Men det hjälper väl inte om PG drack både innan och efter olyckan. Då stiger ju alkoholhalten i blodet även om han också drack innan.

Sant!

Tanken med två prov är väl att om alkoholhalten stiger mellan de 2 blodproven så har man "eftersupit".

Druckit mycket på kort tid strax innan provet togs alltså...

Rätta mig om jag har fel!

F.ö är detta ett trubbigt instrument vad gäller eftersupning om det är som MoLok säger..
Senast redigerad av Barbafetto 2008-04-01 kl. 03:41.
Citera
2008-04-01, 10:09
Medlem
Hans Mosers avatar
Dir info: Åklagarn kommer att gå vidare.
Citera
2008-04-01, 12:55
Medlem
Zockerconnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marty Kleinfeld
Jag har körkort och kör dessutom relativt mycket. Jo , jag har varit inblandad i flera trafikolyckor senast hösten 2006. Lyckligtvis utan personskador, det var en iransk tandläkare ! som hade en annan uppfattning än jag om vem som skulle lämna företräde och då small det !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in