Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-03-31, 10:31
  #1
Medlem
http://stockholm.expressen.se/nyhete...drottninggatan

Min undran är vad en Rolexklocka är värd utan "äkthetsbevis + kvitto".
Citera
2008-03-31, 12:04
  #2
Avstängd
naggitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowemore
http://stockholm.expressen.se/nyhete...drottninggatan

Min undran är vad en Rolexklocka är värd utan "äkthetsbevis + kvitto".

Skulle du ha tagit reda på innan du och dina ligister till vänner rånade butiken.
Citera
2008-03-31, 13:08
  #3
Medlem
panterpupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowemore
http://stockholm.expressen.se/nyhete...drottninggatan

Min undran är vad en Rolexklocka är värd utan "äkthetsbevis + kvitto".
Skicka ett pm och tala om det.
Citera
2008-03-31, 14:07
  #4
Medlem
Grudaxs avatar
Inte speciellt mycket bland dom av oss som vet vad en papperslös Rolex innebär när den går sönder eller behöver service. Du får den aldrig servad av en hederlig icke-rolexcertifierad butik till att börja med, och en certifierad kommer -aldrig- att ta i den om du inte har alla papper på den. Detta på grund av just stölder. Samma sak med Breitling och andra dyra märken. Och då står man där med en klocka som inte funkar och som ingen vill fixa. För dyra automatverk är serviceintervallen ganska täta, vartannat år är ett vanligt intervall. Klockan funkar även om man inte servar den så ofta, men förr eller senare måste den isär för rengöring och injustering.

Men sånt brukar ju vanligtvis inte vara ett problem för tjuvar, dom kan säkert kränga iväg dessa till nån hälare för kanske 10% av butikspriset. Sen låter hälaren tillverka förfalskade intyg, köper lådor och annat på e-bay och säljer dom som begagnade nånstans, till någon som vill ha en lyxklocka för en billig peng.

/G


Citat:
Ursprungligen postat av Bowemore
http://stockholm.expressen.se/nyhete...drottninggatan

Min undran är vad en Rolexklocka är värd utan "äkthetsbevis + kvitto".
Citera
2008-03-31, 14:29
  #5
Medlem
Tack för svaret G.

Kanske är så att nån av de kriminella hövdingarna behöver en ny rolex eller vågar de ha på sig en stulen rolex? Misstänker att serienummer mm är lätta att spåra när det gäller så exklusiva ur.
Citera
2008-03-31, 15:07
  #6
Medlem
Grudaxs avatar
Jo, det är väl den främsta målgruppen för stulna exklusiva klockor, gissningsvis. Det är dock ett känt faktum att alla dyrare klockmärken har -grym- koll på sina serienummer, och blir du gripen för minsta lilla med en fläskig Rolex på armen, kan du vara säker på att en slagning görs på den. Och då kommer den komma upp som stulen från affären si och så, vid ett visst datum. Kan du då inte producera antingen ett kvitto eller en trovärdig historia för hur den kom att hamna på din arm, kan du se fram emot antingen ett häleriåtal eller bli misstänkt för att ha utfört själva stölden.

Bortsett från dyr konst måste ju klockor vara ett av dom sämsta byten man kan lägga vantarna på, åtminstone om man stjäl dom nya direkt från butiken.

Mvh

G

Citat:
Ursprungligen postat av Bowemore
Tack för svaret G.

Kanske är så att nån av de kriminella hövdingarna behöver en ny rolex eller vågar de ha på sig en stulen rolex? Misstänker att serienummer mm är lätta att spåra när det gäller så exklusiva ur.
Citera
2008-03-31, 23:33
  #7
Medlem
30% får dom i alla fall

30% bör dom få om dom lägger iväg dom en och en
mindre om någon tar allihopa.

Vem har fått för sig att det skulle vara svårt att bli av
med heta klockor...

En bra klocka som Rolex kan du lätt ha 6-7 år innan
du gör en service.
Utomlands brukar dom inte bry sej så noga om certifikat om man
lämnar in en klocka på service eller på pantbanken.

Jag har har för mej att en av Sturplansmördarna Marques Jara
och hans liga rånade Rolex på Biblioteksgatan , dom kidnappade
ägarna och tömde butiken.
Någon i Italien köpte hela bytet , så svårt var det att bli av med ett
gäng klockor som var brännheta, eftersom dom kidnappade ägarna.
Marques Jara fick påbackning på sitt Stureplansstaff har jag för mej
för detta rån....Eller Nano som vi brukar kalla honom
Citera
2008-03-31, 23:38
  #8
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowemore
Min undran är vad en Rolexklocka är värd utan "äkthetsbevis + kvitto".
Ta bort en nolla på slutet och räkna neråt.

Vekt.
Citera
2008-04-01, 00:25
  #9
Medlem
Zockerconnys avatar
Varför Rolex

Varför skulle man vilja ha en Rolex ? Det är väl bara ziggisar och blattar som blir imponerade ?
Citera
2008-04-01, 00:38
  #10
Avstängd
mr.monsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zockerconny
Varför skulle man vilja ha en Rolex ? Det är väl bara ziggisar och blattar som blir imponerade ?
Och deras brudar. Tacka vet jag riktiga klockor.
Rolex köper nyrika för att visa att de har stålar eftersom det är det enda lyxmärket som Svensson känner till.
Citera
2008-04-01, 00:40
  #11
Medlem
Detta är väl samma butik som rånades bara för runt ett år sedan?
Citera
2008-04-01, 00:53
  #12
Medlem
Zockerconnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.monster
Och deras brudar. Tacka vet jag riktiga klockor.
Rolex köper nyrika för att visa att de har stålar eftersom det är det enda lyxmärket som Svensson känner till.
Du menar "nysvenskar" väl. Garanterar att Svensson känner till ett antal fler genom sina resor till Thailand där man kan köpa lyxmärken billigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback