Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-30, 10:47
  #1
Medlem
Hej!

Fick precis veta att om jag uppdaterar min dator med nytt moderkort etc, så bör den formateras först.

Jag har då två frågor:

räcker det att jag formaterar c, och lägger in det jag vill spara på d, eller måste jag formatera båda?

Hur gör jag för att slippa köpa ett nytt operativsystem? Har just nu media center edition 2005 (xp) Men har ingen skiva då jag fått datorn utan. Kan jag fixa detta på ett sätt utan att köpa ett nytt system?
F
Citera
2008-03-30, 12:21
  #2
Medlem
Nate Blacks avatar
Du behöver ej formatera andra partitioner. Men om du har spel/program installerade på andra disken kan de sluta fungera.

Om du köpt datorn av en butik/liknande ska du kräva att få skiva. Om du fick den från en privatperson finns inget annat val än att köpa eget operativsystem eller ladda ner.
Citera
2008-03-30, 15:26
  #3
Medlem
okej tack för det! Vet inte hur det funkar, är ett avtal som är på 3 år varefter jag kan köpa ut datorn, antar jag får skaffa ett nytt.

Kanske ändå dags att byta xp mot vista?
Citera
2008-03-30, 18:38
  #4
Medlem
OM jag har en dator och byter moderkort, grafikkort minne och processor, kan jag använda oem licens då?
Citera
2008-03-30, 18:52
  #5
Medlem
eyyYos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arvidj
OM jag har en dator och byter moderkort, grafikkort minne och processor, kan jag använda oem licens då?
Har gjort det förut. Vet dock inte hur det är nu, då dom blivit jävligt kinkiga på sånt där. Varför tar du inte bara och frågar dom som jobbar med det?
Citera
2008-03-30, 19:35
  #6
Medlem
bra idé..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback