Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2008-03-30, 21:56
  #25
Medlem
E M I L I Os avatar
haha det var inte min fråga, jag är 23 och känner klart igen skillnaden på dessa två broar, särskilt då min bror bor några 100 m från sandöbron på svanö
det jag blev föndersam över var att folk kallade den för gammla härnösands bron. jag kopplar den inte till härnösand utan snarare kramfors.

Citat:
Ursprungligen postat av Fanjunkaren
Vi äldre känner igen Sandöbron just för att man var tvungen att åka inåt i landet för att komma vidare norrut. Det behöver man numera inte sedan Höga kusten bron byggdes.
Citera
2008-03-30, 22:07
  #26
Medlem
Fanjunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E M I L I O
haha det var inte min fråga, jag är 23 och känner klart igen skillnaden på dessa två broar, särskilt då min bror bor några 100 m från sandöbron på svanö
det jag blev föndersam över var att folk kallade den för gammla härnösands bron. jag kopplar den inte till härnösand utan snarare kramfors.

Vi stockholmare är lite kassa på geografin.
Citera
2008-03-31, 22:22
  #27
Medlem
Majjalins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddan.J
Ja, finns ju hur mycket som helst ju!

visa mig då ^^
Citera
2013-06-10, 17:08
  #28
Medlem
Finns ett övergivet hus på Sågarvägen i Älandsbro mittemot Norrlands Träs huvudentré...
Citera
2013-11-18, 12:29
  #29
Medlem
Är det nån som vet något om den gamla militärbunkern ute vid lotsstugan?
Var finns ingången?
Citera
2013-12-17, 15:17
  #30
Medlem
federalprisoners avatar
Detta skulle jag också vilja veta!
Citera
2014-02-03, 15:51
  #31
Medlem
frassefrolics avatar
Tyvärr så är nästan allt ute vid Notsand/Lotsstugan plomberat och övergrävt, finns endast några enstaka skyttevärn kvar och några betongfundament som tittar fram genom gräset. Om man kollar på området med något kartprogram så ser man ganska tydligt var allt har funnits.
Väldigt tråkigt eftersom att det fanns ganska mycket att kolla på där ute
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback