Citat:
Ursprungligen postat av
Xemnas
God e.m,
Vart påväg upp mot Stockholm från Småland och precis efter jag kört förbi Nyköping så fångar polisen mig med laser där de mätt upp till 152km/h på en 110 väg. Polisen var allmänt trevliga och berättade si och så, att jag kommer bli av med körkortet någon månad eller två, etc. Fick även 4000kr böter som plåster på såret *ironi*.
Undrar hur jag kan gå tillväga nu, eftersom jag behöver körkortet till jobbet och med tanke på att jag bor i en skithåla så blir det svårt att transportera sig. Jag vet att jag kommer få skriva ett yttrande till Transportstyrelsen, men är det nu möjligt att de inte blir återkallat? Vet att jag gjorde något dumt och körde för fort, men jag ångrar mig grovt... Ett bra yttrande från min sida skulle väl hjälpa att förkorta spärrtiden eller inte få det återkallat alls?
M V H
Jag körde 41 km över på 70-km landsväg i skogen 05.00 en morgon och de stod där. Min dom blev böter + fick vara en gående man i 3 månader.
Så lappen blir du garanterat av med, trots överklagan så är det otroligt sällan Trafikverket bryr sig, så förbered dig på ett helvete. Var glad du inte körde fortare för då hade det blivit tingsrätten och grovt vårdlöshet i trafik.