Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-29, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Topolino
Mitt generella tycke är :

Mycket mil och 10 år gammal bil...säkert en del skavanker och bäst-före-datum är på väg att gå ut
Varit ute en månad = prutläge
50K?
Citera
2014-12-29, 02:21
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kryuchkov
50K?

Om mätárställningen stämmer så är 30k mer realistiskt. Det är för mycket skavanker på den och om man fixade till dem så fick man nog 40k för bilen.
Citera
2014-12-29, 20:42
Medlem
mandelbiskviers avatar
Vad säger ni , 23k mil på denna. Vågar man slå till ? Är milen ett problem eller en "fördel"?
Är pedantisk av mig och kör väl ca 150mil/ månaden. Den har den utrustning jag vill åt , sen nya motorn på 185hk skadar ju inte!

Går säkert att få för 100k.

http://www.blocket.se/angelholm/BMW_320d_Touring__184hk__57946304.htm?aw=1
Citera
2014-12-29, 20:59
Medlem
konstigkille93as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
Vad säger ni , 23k mil på denna. Vågar man slå till ? Är milen ett problem eller en "fördel"?
Är pedantisk av mig och kör väl ca 150mil/ månaden. Den har den utrustning jag vill åt , sen nya motorn på 185hk skadar ju inte!

Går säkert att få för 100k.

http://www.blocket.se/angelholm/BMW_320d_Touring__184hk__57946304.htm?aw=1
Hur är det en fördel? skulle aldrig betala 100k för en bil som åkt så mycket under så kort tid.
Citera
2014-12-29, 21:05
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkille93a
Hur är det en fördel? skulle aldrig betala 100k för en bil som åkt så mycket under så kort tid.

Tänker att bilen mestadels (uppenbarligen) fått gå långsträckor vilket möjliggjort tex optimal rening av partikelfiltret , det mesta slitage delar bör ha blivit bytta och barnsjukdomar lagade.

Jämfört med en som gått säg 16k mil. Där känns det som att riktiga "gränslandet" är och mycket slitage delar kan tänkas behöva bytas för första gången.

Bilarna i min budget ligger mellan 16-23k mil så några lågmilare är inte aktuella tyvärr!..
Citera
2014-12-29, 21:11
Medlem
Vänta nn vecka, så få du den säkert för 90... Börja med det budet iaf, för innan dess så har säljaren fått så många skambud, att han funderar på att skjuta sig själv i huvvet.
Då kommer du in som en ängel - med ett "vettigt" bud!

Ang. milen... Folk drar sig för att köpa "nya" bilar som rullat 20.000 mil, samtidigt så är det ingen som funderar på milen när man köper en bil som gått MINST lika långt, men är från 90-talet..
Undrar vad som är säkrast köp?? Garanterat den "nyare" bilen.

Är den bara servad som den ska, har få ägare och slitdelarna är bytta som de ska, så verkar det vara ett rätt bra köp.... (Synd att den är vit bara...)

GD
Citera
2014-12-29, 21:26
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granddanoise
Vänta nn vecka, så få du den säkert för 90... Börja med det budet iaf, för innan dess så har säljaren fått så många skambud, att han funderar på att skjuta sig själv i huvvet.
Då kommer du in som en ängel - med ett "vettigt" bud!

Ang. milen... Folk drar sig för att köpa "nya" bilar som rullat 20.000 mil, samtidigt så är det ingen som funderar på milen när man köper en bil som gått MINST lika långt, men är från 90-talet..

Är den bara servad som den ska, har få ägare och slitdelarna är bytta som de ska, så verkar det vara ett rätt bra köp.... (Synd att den är vit bara...)

GD

Tackar för ett utförligare svar än förgående. Jag resonerar mycket likt dig faktiskt ang den här bilen.

Gillar ditt förslag ang budet och skall ha det i åtanke!
Citera
2014-12-29, 22:27
Medlem
konstigkille93as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
Tackar för ett utförligare svar än förgående. Jag resonerar mycket likt dig faktiskt ang den här bilen.

Gillar ditt förslag ang budet och skall ha det i åtanke!
Var inte direkt något konkret svar jag gav till din goofy ass fråga men jag håller också med föregående talare, fast kör på 80k.
Citera
2014-12-29, 23:13
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granddanoise

Men det har väl lite med att göra med att en nyare bil, tex Passat, V70 etc finns det inte sällan drösvis av till salu - och då tar man ju hellre en som har rullat så lite som möjligt. Då blir ju långmilaren "det svarta fåret i gänget", och man vill ju helst ha en så ny och fin som möjligt.

Vad tar du själv helst, en några år gammal bil som gått 20k+ mil, eller lägger på några tiotusen extra och köper en av samma årsmodell, som bara gått 5k mil?

Tittar du på 90-talsbilar så finns det ju generellt ingen som inte gått typ 15-20k mil, bortsett från typ sportbilar och cabbar då. Så då ser man ju det inte som något konstigt, dessutom är det ju en helt annan prisklass än en bil som bara är några år gammal...
Citera
2014-12-30, 16:09
Medlem
http://www.blocket.se/goteborg/Nissan_Almera_04__Nybesiktigad_och_nyservad_578833 18.htm?ca=15&w=1

Något att se upp med?
Bra eller icke?
Citera
2014-12-30, 16:52
Medlem
http://www.blocket.se/stockholm/SAAB_9_5_2_3t_Biopower_nybesiktigad_57683222.htm?c a=11&w=1

Något man bör se upp med?
Citera
2014-12-30, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackshadow
http://www.blocket.se/goteborg/Nissan_Almera_04__Nybesiktigad_och_nyservad_578833 18.htm?ca=15&w=1

Något att se upp med?
Bra eller icke?
Den eller en 02:a som kört 7500mil, besiktad igår med ett pris på 19 000?
Exakt likadan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in