2014-02-27, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Jag tror er bil har det.. det har väl alla mercedesbilar idag egentligen.
När det heter komfortöppning på Mercediska, så innebär det att om man håller in låsknappen på nyckeln, så stängs fönstrena automatiskt, och vice versa om du trycker på lås upp.. Så förstod jag det på handlaren iallafall..

Jaha, förstod det mera som att man inte behövde nycklen i tändningen för att starta den. Liksom ha den i fickan och klicka på start knappen

Men ja, det kan nog stämma!
Citera
2014-02-27, 19:12
Medlem
carljoakims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugini3
Rover är inte speciellt eftertraktade så man får lägga sig ganska lågt om man vill få bilen såld inom rimlig tid. När hörde du någon senast säga att dom ska köpa en Rover 75?

Personligen har jag inte så stor koll på Rover rent mekaniskt och jag tror många med mig faller inom samma kategori. Detta medför att man hoppar över denna typ av udda bil med tanke på att det finns så många andra bilar att välja på.

Skaran som vill köpa en Rover är inte många. Dock finns det köpare, att det tar lång tid att sälja är en annan sanning. Dock sticker den bilen ut väldigt. Borde ligga på 32 000 prita till 28 000. Men vad vet jag :-)
Citera
2014-02-27, 20:13
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carljoakim
Skaran som vill köpa en Rover är inte många. Dock finns det köpare, att det tar lång tid att sälja är en annan sanning. Dock sticker den bilen ut väldigt. Borde ligga på 32 000 prita till 28 000. Men vad vet jag :-)

Svårt att säga när man inte sett bilen, finns kanske en anledning till att man lagt priset på en viss nivå.

Sen brukar jag ibland medvetet lägga ut bilen under marknadspris bara för att snabbt få den såld. Det kan lätt ta en månad att sälja en bil om man försöker hitta en köpare som är villig att betala "rätt" pris. Om man räknar in kostnad för att hålla bilen försäkrad mm ytterligare en tid så vinner man inte alltid så mycket på att hålla ut. När jag lägger ut den lite under marknadspris brukar det inte ta mer än 1-3 dagar innan bilen är borta. Sen kan man plocka bort annonsen och sparar en massa arbete på att besvara alla idioter som ringer.
Citera
2014-02-27, 20:39
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jag antar att det är denna bilen du tittat på:

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_v40_2_0T_nybesiktad_skattad_52304708.htm?ca= 15&w=3

Bortsett från de skumma ägarförhållandena kunde den vara ett OK köp för, säg, 10 000 kr.

Rent principiellt skulle jag dock bara köpa en bil som haft bra ägarförhållanden.

Det är nog bara ett par svarthandlare som bytt bilar med varandra eftersom man haft kunder som söker en specifik bil eller att bilen är fel fabrikat. Behöver inte vara så skumt. Men bilen är inte värd mer än 10.000 så 14 är för mycket.
Citera
2014-02-27, 21:17
Medlem
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_S70_SE_2_0_52083830.htm?ca=11&w=1

Har inte kollat så mycket på S70 men är det någon som har någon erfarenhet av dessa volvosar? Kan man få en för 20k i bra skick kanske? Kända fel för just denna modell? Hur farlig är bensinförbrukningen?
Senast redigerad av DubbelPanna 2014-02-27 kl. 21:20.
Citera
2014-02-27, 22:03
Medlem
carljoakims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugini3
Svårt att säga när man inte sett bilen, finns kanske en anledning till att man lagt priset på en viss nivå.

Sen brukar jag ibland medvetet lägga ut bilen under marknadspris bara för att snabbt få den såld. Det kan lätt ta en månad att sälja en bil om man försöker hitta en köpare som är villig att betala "rätt" pris. Om man räknar in kostnad för att hålla bilen försäkrad mm ytterligare en tid så vinner man inte alltid så mycket på att hålla ut. När jag lägger ut den lite under marknadspris brukar det inte ta mer än 1-3 dagar innan bilen är borta. Sen kan man plocka bort annonsen och sparar en massa arbete på att besvara alla idioter som ringer.

Sålde faktiskt en bil precis. Tog 6 dagar, så jävla skönt. La mig lite i underkant. Snabbt och smidigt. Tappade kanske 3-4000 men slapp att ha folk på linjen i veckor.
Citera
2014-02-28, 02:19
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Bortsett från att Top Gear tyckte Fusion var menlös så är det nog inte
något större fel på bilen. Den tillverkades under 10 år vilket är ovanligt långt
för en personbil. Det tyder på att det var en någorlunda lyckad bil.

Själv tycker jag den verkar rätt smart med sitt lådformade bagageutrymme
och SUV-stuk.
Ford Fusion tillverkas fortfarande och säljs i nord amerika. Den nya looken är något Aston Martin inspirerad. Väldigt populär här faktiskt, övervägde den själv ett tag. Sedan.

Edit: Hm, Fusion såldes aldrig som Sedan i Sverige öht?
Senast redigerad av melacko 2014-02-28 kl. 02:27.
Citera
2014-02-28, 09:12
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelPanna

Har inte kollat så mycket på S70 men är det någon som har någon erfarenhet av dessa volvosar? Kan man få en för 20k i bra skick kanske? Kända fel för just denna modell? Hur farlig är bensinförbrukningen?

Styrleder brukar slitas på dem men är inte så dyra att byta om man gör det själv och lämnar in för hjulinställning. Motorn håller i 40.000 mil om man bara byter kamrem och gör de oljebyten som skall göras.

Bilen i annonsen har den minsta motorn och den är relativt snål på landsväg men är något menlös. Passar bra för de som kör lungt och mest kör längre turer på helger och till affären typ.

Priset beror helt på skick och kan variera från 5000 kr för exemplar med visst reparationsbehov och till över 30.000 för de med större motor och mycket utrustning och relativt få mil.

Bilen i annonsen har snart kamremsbyte på gång och det kostar mellan 6000-8000 kr om man byter vattenpump samtidigt (bör göras vid detta miltal). Värdet på bilen är därför inte mer än runt 10.000 kr.
Citera
2014-02-28, 15:44
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Ford Fusion tillverkas fortfarande och säljs i nord amerika. Den nya looken är något Aston Martin inspirerad. Väldigt populär här faktiskt, övervägde den själv ett tag. Sedan.

Edit: Hm, Fusion såldes aldrig som Sedan i Sverige öht?
Nej, Ford Fusion finns som två helt skilda bilmodeller. Den europeiska Fusion är en
stylad och omgjord Fiesta medan den amerikanska är en egen modell.
Rätt snygg för övrigt http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Fusion_(Americas)

Här är den europeiska Fusion "en Fiesta med hatt" http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Fusion_(Europe)
Inte lika fräsig kanske.
Citera
2014-02-28, 15:51
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelPanna

Den där motorn är lite udda. Den fanns som lågprisalternativ till de vanliga
140 och 170 hk motorerna och såldes inte så mycket. Den gör nog bilen
slö och tråkig, men förmodligen också rätt snål.

Jag anser att 140 hk motorn är den minsta motorn som bör väljas.

Bäst är nog dock lättrycksturbon på 200 hk som det också finns en hel
del exemplar av.
Citera
2014-02-28, 16:05
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishg33k95
Jaha, förstod det mera som att man inte behövde nycklen i tändningen för att starta den. Liksom ha den i fickan och klicka på start knappen

Men ja, det kan nog stämma!

Jo på bmw betyder det så som du trodde, och även jag trodde.. Men det kanske är så med mercedes också, fast säljaren sa att det var som han sa, för att jag inte plötsligt skulle börja sukta efter något sådant hehe
Citera
2014-02-28, 16:07
Medlem
HelloWorld123s avatar
Vad säger ni om denna?
Är det värt att åka tåg 50mil och chansa?

http://www.blocket.se/ostergotland/Honda_Civic_1_6_Vtec_5d__Drag__Taklucka__FINA_5216 7525.htm?ca=21&w=3

Carfax: http://imgur.com/EDgLyx1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in