2008-03-27, 11:30
Medlem
Hej
Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråden men antar att det är här? Har sökt ett jobb i Spanien för Transcom Spain och undrar om någon har några erfarenheter om hur det är att jobba åt dem om det bara är massa strul och lögner eller helt okej? Ska nämligen intervjuas imorgon och jag vill helst inte få jobbet och sen åka dit och upptäcka att det bara är massa skit? Så vet ni något är jag glad för svar
Citera
2008-03-27, 12:24
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Moe_
Hej
Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråden men antar att det är här? Har sökt ett jobb i Spanien för Transcom Spain och undrar om någon har några erfarenheter om hur det är att jobba åt dem om det bara är massa strul och lögner eller helt okej? Ska nämligen intervjuas imorgon och jag vill helst inte få jobbet och sen åka dit och upptäcka att det bara är massa skit? Så vet ni något är jag glad för svar

Det är därför det heter provanställning och det är inte bara rbetsgivaren som kan avsluta anställningen utan även du själv kan göra det! Om det visar sig att du ska handgräva ner kablar 12 timmar om dagen!
Citera
2008-03-27, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fentsson
Det är därför det heter provanställning och det är inte bara rbetsgivaren som kan avsluta anställningen utan även du själv kan göra det! Om det visar sig att du ska handgräva ner kablar 12 timmar om dagen!

nå det är ju sant men man vill ju gärna ha lite koll innan man åker ner.
Citera
2008-03-27, 13:24
Medlem
lumbas avatar
Bror min

Min bror är just nu nere i spanien, han jobbade på transcom tror jag. Han tyckte inte om det så mycket men han stannade i cirka 3månader i alla fall.

Nu så pluggar han spanska i barca istället, det ger nästan lika mycket pengar(CSN), så han bestämde sig att göra det ett tag innan han drar till norden igen.

Bör nämnas att han drog dit med kompisar och inte helt själv, och det är dessutom många svenskar där så du kommer hitta nya vänner ganska lätt också.
Citera
2008-03-27, 23:56
Medlem
boogeys avatar
Har inte jobbat där, men bott med två som jobbat som telefonförsäljare. Finns två företag som håller till där nere, och minns inte för vilket av företagen som de jobbade för. Men båda verkar vara som vilket telefonförsäljarjobb som helst. Inget fuffens vad jag hört om det är det du är rädd för.
Citera
2008-03-28, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boogey
Har inte jobbat där, men bott med två som jobbat som telefonförsäljare. Finns två företag som håller till där nere, och minns inte för vilket av företagen som de jobbade för. Men båda verkar vara som vilket telefonförsäljarjobb som helst. Inget fuffens vad jag hört om det är det du är rädd för.

just det jag var rädd för men nu blev jag mycket lugnare haha
Citera
2008-03-28, 11:30
Medlem
boogeys avatar
För att ge lite mer info så sysslade det ena företaget vad jag minns med försäljning av rätt bra telefonabbonemang och även ComHem-tjänster. Liter mer lättsålda grejer. Medan det andra gick ut på att kränga rakhyvlar och annat skit. Du får väl se var du hamnar. Verkade inte vara några större problem att byta vad jag märkte. Den ena snubben bl.a. slutade ett tag för att sen börja lite senare igen.
Citera
2008-03-28, 13:04
Medlem
Saltochblandats avatar
Transcom dit du har søkt har produkter som rakhyvlar, trosor, telefonabonemang osv.

MultiPartner har Com Hem och Glocalnet plus någon cykelførsækring om jag inte minns fel.

Av de två skulle jag rekommendera Transcom. Det ær seriøsare och bættre provision. Dessutom rekryterar Transcom Team Leaders från sina sæljare. Det gør inte MultiPartner. Det innebær att du kan avancera riktigt snabbt om du visar framføtterna. Sjælv blev jag befodrad efter bara 2,5 månader.
Citera
2008-03-28, 14:10
Medlem
Kimbo_Slices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltochblandat
Transcom dit du har søkt har produkter som rakhyvlar, trosor, telefonabonemang osv.

MultiPartner har Com Hem och Glocalnet plus någon cykelførsækring om jag inte minns fel.

Av de två skulle jag rekommendera Transcom. Det ær seriøsare och bættre provision. Dessutom rekryterar Transcom Team Leaders från sina sæljare. Det gør inte MultiPartner. Det innebær att du kan avancera riktigt snabbt om du visar framføtterna. Sjælv blev jag befodrad efter bara 2,5 månader.

Vad innebär det att vara teamleader, slipper man att sälja saker över telefon själv och vad tjänar man ungefär som teamleader?
Citera
2008-03-29, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltochblandat

men hörru det där låter ju perfa då har man ju nå å sikta på vilket en lat människa som jag behöver :P
Citera
2008-03-29, 13:43
Medlem
Vilket språk säljer man på?
Citera
2008-03-29, 14:39
Medlem
Sartres avatar
kinesiska givetvis. Det är ju marknad för det språket i spanien...

Nej transcom riktar in sig på den svenska marknaden, betalar spanska löner, arbetsgivaravgifter och lockar svenska ungdomar att jobba ihjäl sig för pisslöner för att bo i ravall eller gotic och supa ned sig bland stadens koksnäsor.

Så nej, det är väl inget jobb jag rekommenderar för någon som har ett bra jobb, men ifall det är ditt första jobb är det soft och då rekommenderar jag. SE FÖR FAN TILL ATT LÄRA DIG SPANSKA när du är nere i spanien så inte svenskar får ett rykte om sig att vara snyltande supande tattare i barcelona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in