2017-07-31, 13:40
Medlem
Har nu fått ett erbjudande att jobba i Barcelona som säljare. Företaget heter sellmate som jag personligen tyckte lät proffsiga och seriösa av sig. Undrar om det är någon som har erfarenhet av just detta företaget? Skulle vara uppskattat att veta hur arbetsmiljön är hos dem.
Citera
2017-08-28, 04:06
Medlem
Jag snor din tråd lite så slipper jag göra moddsen arga.

Jag flyttar också till Barcelona i Oktober och funderar lite över hur man ska lösa ett jobb. Arbetat på olika större företag inom produktion samt lager (men endast på golvet men har i alla fall truckkörkort ).

Förstår att det kryllar av restaurang/nattklubbsjobb men detta vill jag helst undvika. Finns det jobb som påminner om det klassiska Svenska "lagerarbetet"? I så fall hur får man kontakt med dessa?
Citera
2017-12-02, 21:29
Medlem
Hej.

Någon som kan rekommendera ett "ok" callcenter jobb i Barcelona?
Har varit där tidigare och pluggat lite spanska och trivs bra i staden.

Mvh
Citera
2019-02-10, 18:20
Medlem
Hur ser det ut i dagens läge? Finns det fortfarande jobb i Barcelona eller andra delar av Spanien?
Jag är sugen att byta miljö till något varmare.

Om man flyttar dit, vad för slags boende får man? Är det att man måste dela lägenhet med andra eller kan man ha chans till tex en liten lägenhet, typ en 1:a?

Jag har dock ingen utbildning så kan nog bara söka callcenters och dylikt! Men vad får man göra på såna ställen? Jag vill gärna ha lite mer kött på benen innan jag bestämmer mig för att dra!

Tack på förhand.
Citera
2021-02-06, 18:50
Medlem
Vad finns det för större arbetsgivare för en byggingenjör i staden? Har bott där förr men då callcenterjobb och delad lägenhet och utan familj. Finns det villor på pendlingsavstånd som man kan ha råd med på en byggingenjörs och en sjuksköterskas lön(spansk lön då)? Vilka områden så fall? Inte ens färdigutbildad men frågar inför framtiden.

Spanskan finns i bakhuvudet någonstans men kan eventuellt ta lite tid att få till facktermer och arbetsplatsspanska.
Senast redigerad av apanola12 2021-02-06 kl. 18:52.
Citera
2021-04-17, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Vad finns det för större arbetsgivare för en byggingenjör i staden? Har bott där förr men då callcenterjobb och delad lägenhet och utan familj. Finns det villor på pendlingsavstånd som man kan ha råd med på en byggingenjörs och en sjuksköterskas lön(spansk lön då)? Vilka områden så fall? Inte ens färdigutbildad men frågar inför framtiden.

Spanskan finns i bakhuvudet någonstans men kan eventuellt ta lite tid att få till facktermer och arbetsplatsspanska.

Ingen?
Citera
2023-04-17, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysktysk
Hur ser det ut i dagens läge? Finns det fortfarande jobb i Barcelona eller andra delar av Spanien?
Jag är sugen att byta miljö till något varmare.

Om man flyttar dit, vad för slags boende får man? Är det att man måste dela lägenhet med andra eller kan man ha chans till tex en liten lägenhet, typ en 1:a?

Jag har dock ingen utbildning så kan nog bara söka callcenters och dylikt! Men vad får man göra på såna ställen? Jag vill gärna ha lite mer kött på benen innan jag bestämmer mig för att dra!

Tack på förhand.

Har för mig det har blivit något svårare sedan pandemin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in