2008-03-27, 16:35
Medlem
hehe123s avatar
någon måste väl ha tjallat på dig nyligen så att dem kan fortsätta med sin utredning!
Citera
2008-03-27, 16:37
Medlem
Efter TS senaste inlägg så hoppas jag på ett långt fängelsestraff och ett ännu större bötesbelopp än vad det tidigare spekulerats i.
Citera
2008-03-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babblan
Jag förstår precis vad du menar och jämför definitivt inte ditt brott med mord eller våldtäkt. Vad straff anser du själv vore rimligt?

Ett straff som hade kännts, som hade fått mig att lida till viss del. Inte ett straff som sitter kvar hela livet och har en sådan effekt på min framtid som böter på en halv mille skulle ha.
Det blir bara överdrivet. ska straffen verkligen gå ut på att förstöra ffolks liv och framtid?
Spec en som har ändrat sig och sköter sig. Ska man för att man gjorde nått dummt när man var ung för lida resten av sitt liv?

Nej fyfan, detta är helt fel.
Citera
2008-03-27, 16:45
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colours
Ni verkar ju inte hajja vad jag skriver.
För det första, att "klottra" och "förstöra" saker är en HELT annan sak mot att göra riktiga, nogranna färglada fina målningar i gångtunnlar på gråa tråkiga väggar som ingen endå bryr sig om. Fattar ni inte den skillnaden så ja, då äre väll så. synd om er.

Det handlar ju faktiskt inte om vad vi tycker, utan vad lagen säger, och där lär det arkiveras under "klotter" vilket det faktiskt är.

Och det där med vad KONST är kan man dividera om i timmar, jag kan bajsa i en fågelholk och säga att det är konst, ja då är det väl konst? Vad är det som säger att du har rätt?
Citera
2008-03-27, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Efter TS senaste inlägg så hoppas jag på ett långt fängelsestraff och ett ännu större bötesbelopp än vad det tidigare spekulerats i.

Kan bara hålla med....
Citera
2008-03-27, 16:52
Medlem
babblans avatar
Citat:
Ett straff som hade kännts, som hade fått mig att lida till viss del. Inte ett straff som sitter kvar hela livet och har en sådan effekt på min framtid som böter på en halv mille skulle ha.
Det blir bara överdrivet. ska straffen verkligen gå ut på att förstöra ffolks liv och framtid?
Spec en som har ändrat sig och sköter sig. Ska man för att man gjorde nått dummt när man var ung för lida resten av sitt liv?

Jag tycker jag brukar gapa rätt högt när det gäller straff och att man ska stå sitt kast osv. Men samtidigt så är det ju många fler än jag som skriker om att kriminella kostar staten en massa pengar. Ändå så verkar ingen i tråden tänka steget längre.
Om jag blir skyldig staten en halv mille, då är det inte ens lönt att jag jobbar (möjligen svart då) eftersom jag ändå bara får leva på existensminimum resten av mitt liv. Om jag inte jobbar så drar jag inte in pengar åt staten, kanske jag kostar staten ännu mer i form av socialbidrag.
Om colours får slita, förmodligen en jävla massa timmar, med att ta bort det han målat, får kosta på allt material själv, så kan ju jag tycka att det är straff nog samtidigt som det troligen är en samhällsvinst.
Om colour däremot fortsätter sina konstverk eller nåt annat jävelskap, då är det en annan femma.
Citera
2008-03-27, 16:54
Medlem
Tycker ärligt talat att du beter dig som en barnrumpa och gnäller om orimliga straff mm, du har medvetet begått ett bro och ska nu ställas till svars för det svårare än så är det inte.

Du säger att du är en konstnär. Istället för att hålla på med grafitti kan du leta upp någon som är villig att sälja din "konst" som andra konstnärer gör, om du lyckas hitta någon som vill det annars kanske du får inse att du inte är en stor konstnär.

Du tycker att dina böter är orimliga. Visst sanerings kostnaden är kanske inte 500´ men böter är ett straff och inte något självkostnadspris för att rätta till ditt brott.

Du tycker att eftersom du slutat med din vandalism (jo det är precis vad det är även om du anser att du förskönat) så ska du få ett lägre straff.
Tycker du att någon som har mördat tidigare i sitt liv men slutat med det ska få ett lägre straff? Kom inte och gnäll om att skadegörelse är olika saker ett brott har ett straff och kan du inte hantera straffet? Håll dig borta från brottet!.
Citera
2008-03-27, 16:55
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Hahahaha helt jävla underbart! Blev riktigt glad när jag läste trådstarten. Som fastighetsägare i innerstan är det ett fruktansvärt jävla gissel i tid och pengar med graffiti/klotter varje gång det inträffar. Ringa försäkringsbolag och klottersanerare och betala självrisk osv.

Sedan tycker jag för övrigt att det var stor humor i följande:

Citat:
-Dom har bilder där man ser mig när jag målar lagligt med samma signaturer som jag är misstänkt för.
-En bild när jag målar olagligt, där man ej ser mitt ansikte, men däremot samma kläder och signatur som på dom lagliga bilderna.

Haha du har signerat dina brottsliga handlingar. Tack! Finns inget Sweden's dumbest criminals...?

Avslutningsvis har väl rätten även ett erkännande av dig på ett flertal punkter i denna tråd.
Citera
2008-03-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babblan
Jag tycker jag brukar gapa rätt högt när det gäller straff och att man ska stå sitt kast osv. Men samtidigt så är det ju många fler än jag som skriker om att kriminella kostar staten en massa pengar. Ändå så verkar ingen i tråden tänka steget längre.
Om jag blir skyldig staten en halv mille, då är det inte ens lönt att jag jobbar (möjligen svart då) eftersom jag ändå bara får leva på existensminimum resten av mitt liv. Om jag inte jobbar så drar jag inte in pengar åt staten, kanske jag kostar staten ännu mer i form av socialbidrag.
Om colours får slita, förmodligen en jävla massa timmar, med att ta bort det han målat, får kosta på allt material själv, så kan ju jag tycka att det är straff nog samtidigt som det troligen är en samhällsvinst.
Om colour däremot fortsätter sina konstverk eller nåt annat jävelskap, då är det en annan femma.

Ja, emn dom verkar ju inte direkt vara ute efter att hålla folk borta från brott och styra in dom på rätt bana.
Man ser ju bara här i denna tråd att straffa folk är viktigare än att få dom att sluta med sina brott och leva ett normalt liv.
Att ge straff är tydligen högsta prioritet.
Om perosnen i fråga dessutom blir kriminell igen och blir en värre brottsling än tidigare pga sitt överdrivan straff, det gör inget.
Bara han får sitt straff.

Att han sköter sig och har jobb och betalar skatt och är en bra medbrogare nu, det spelar inegn roll, han ska sraffas. helst bli av emd jobbet och ut på gatan på köpet.
Citera
2008-03-27, 16:56
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:

Fast nu förhåller det ju sig väl antagligen så att dina böter kommer vara propotionerliga med den summa du åsakat samhället i saneringskostnader.

Således: Har du kostat samhället en halv miljon i skattepengar finner jag det helt naturligt att du (utöver själva straffet) även skall betala tillbaka de pengar du är skyldig skattebetalarna.
Citera
2008-03-27, 17:00
Medlem
Alfonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Finns det inte nån berömt uttryck som låter "if u cant do the time, dont do the crime" eller nått.

Så för att man skött sig ett tag efter dådet, så "gills" det inte? bah.

Sen om folk anser att det i en tunnel är finare med KLOTTER än gråa väggar har överhuvudtaget inte med saken att göra. Jag tycker själv cdet gör det, men det är ju inte det polisen går efter eller hur?
Sammy Davis Jr - Keep Your Eye On The Sparrow
från TV-serien Baretta
Citera
2008-03-27, 17:01
Medlem
Sunners avatar
Sluta gnälla, du visste vad du gav dig in på, och nu får du straffet.
Den enkla lösningen hade varit att inte klottra, du valde bort det alternativet, och nu kommer konsekvenserna av ditt val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in