• 1
  • 2
2008-03-26, 11:13
Medlem
Leifinators avatar
Är det någon som vet vart man kan hitta de gamla godingarna? Har hittat några seriestrippar via google, men inte mer.
Citera
2008-03-26, 12:20
Moderator
Popesizes avatar
Antikvariat och loppmarknader tror jag är det säkraste kortet!
Citera
2008-03-26, 12:40
Medlem
Leifinators avatar
Okej, finns det några kända sådana affärer? bor söder om stockholm så runt i stan lär det finnas, men vart?
Citera
2008-03-26, 12:51
Citat:
Ursprungligen postat av Leifinator
Okej, finns det några kända sådana affärer? bor söder om stockholm så runt i stan lär det finnas, men vart?

här kanske...
http://www.eniro.se
http://www.google.com
http://www.hitta.se
Citera
2008-03-26, 17:52
Medlem
Leifinators avatar
tänkte närmare bestämt på affärer
Citera
2008-03-26, 17:56
Medlem
Vad är skillnaden på Pyton och på Megapyton??? Har hittat ett fåtal exemplar av det förstnämnda i en fysisk butik som säljer massa olika begagnade saker och lite annat smått och gott...
Citera
2008-03-26, 18:22
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenFantasi123
Vad är skillnaden på Pyton och på Megapyton??? Har hittat ett fåtal exemplar av det förstnämnda i en fysisk butik som säljer massa olika begagnade saker och lite annat smått och gott...
Om jag minns rätt från en annan tråd om Pyton/Megapyton så hade Megapyton lite längre serier än Pytons mer enside/ruteskämt. Dessutom hade Megapyton mer amerikanskt material, än Pyton som hade mer skandinaviskt material.
Citera
2008-03-26, 18:37
Medlem
Tagelbergs avatar
Pyton var i det stora en översättning av en norsk tidning. Det kom till några svenska tecknare som gjorde en del material.

Megapyton var lite "djupare" och allvarligare. Man tog ut svängarna lite mer. De norska tecknarna stod även här för en stor del av materialet. Det var ett par olika redaktörer, exempelvis Martin Kellerman, vilka de flesta mellan skål och vägg var måttligt förjusta i alla kiss&bajs-skämt, så de var ganska intresserade av annat material. Den sista redaktören var Mats Jonsson som gjorde en mycket intressant tidning men vid det laget höll jag själv på med annat. (Jag gjorde serien "Restaurang Orangutang" som gick några år.)
Citera
2008-03-26, 18:56
Medlem
Hm, där ser man. Hittade nyss två tidningar och guess what, det är en av varje. Jag har inte märkt någon skillnad på dom trots allt. Varken vad gäller serier eller skämtens nivå, har därför alltid trott att det var samma tidning, vilket det i princip är.. men ändå.

MegaPyton, nr 3 1994. Om du äger den är du lyckligt lottad!
Nalle P - Hur Nalle P går på besök och blir eksemist finns i den.
Utan att överdriva kan jag lugnt påstå att det är det bästa någonsin som jag har läst i en serietidning. Vet att det t.o.m. har efterfrågats här på FB, kanske i tråden som heter Kalle Anka tar syra och tänker på bajs (där man gör egna texter i befintliga serier och lägger upp dom för allmän beskådning).
Tyvärr har jag ingen scanner, annars hade jag förevigat den i datorns mjukvaru-kosmos. Papptidningar har en tendens att försvinna eller gå sönder, har tyvärr hänt många gånger förut.
Citera
2008-03-26, 19:07
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenFantasi123
MegaPyton, nr 3 1994. Om du äger den är du lyckligt lottad!
Nalle P - Hur Nalle P går på besök och blir eksemist finns i den.
Utan att överdriva kan jag lugnt påstå att det är det bästa någonsin som jag har läst i en serietidning. Vet att det t.o.m. har efterfrågats här på FB, kanske i tråden som heter Kalle Anka tar syra och tänker på bajs (där man gör egna texter i befintliga serier och lägger upp dom för allmän beskådning).
Tyvärr har jag ingen scanner, annars hade jag förevigat den i datorns mjukvaru-kosmos. Papptidningar har en tendens att försvinna eller gå sönder, har tyvärr hänt många gånger förut.
I sann FB-anda så finns den redan tillgänglig här
Citera
2008-03-26, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
I sann FB-anda så finns den redan tillgänglig här
Ah, schysst. Då kan jag pusta ut och med gott samvete säga att jag gjort mitt bästa för att folk skall få ta del av det.

... haha " Hej(L)! ". Simpel humor, och oh, så underbart.

OBS: det var visst från Pyton, nr10, inte MegaPyton (kanske inte äger någon MP trots allt.. )
Omslaget var vikt på mitten, så jag såg reklamen för MegaPyton som normalt sätt skall vara på sista sidan... My bad.
Citera
2008-03-26, 20:24
Medlem
raskenss avatar
Har nyligen upptäckt pyton och megapyton så numera har jag länsat stadens serietidningsantikvariat på dessa alster. Dom verkar vara lite svåra att få tag på faktiskt.

Det finns en del Megapyton på tradera, 6 stycken nummer om jag räknade rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in