2010-06-25, 14:47
Medlem
Linkolns avatar
Varför just etiopien? Är hon månne halvneger? Ser ju rätt mörk ut på bilderna.
Citera
2010-06-25, 15:18
Medlem
Nu förstår jag inte riktigt... Tycker ni att polisagenter är "äckeldrägg"? Förklara hur du menar, du dubbelmoralens väktare...
Citera
2010-06-25, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkoln
Varför just etiopien? Är hon månne halvneger? Ser ju rätt mörk ut på bilderna.

Hon är inte halvneger. Hon är helsvensk.. Hennes mamma och pappa är svenskar och hon är uppväxt i en liten "byhåla" utanför Mariestad.
Citera
2010-06-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Absolut så måste vi göra allt som står i vår makt för att hon ska få komma hem så fort som möjligt. Det är ju synd om henne. En kvinna i Etiopiskt fängelse! Hon måste ju ges möjlighet att förbereda sitt sommarpratande i P1 2011.

Mindre synd om hennes dotter på ca 12 år som är helt ensam där nere nu eftersom hennes mamma åkte in. Dottern är svensk medborgare. Tror de försöker få hem henne.

Ingela tog med henne när hon rymde från sitt straff för 3 år sen.
Citera
2010-06-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Tror det kommer att göra henne gott med lite inlåsning där nere typ 25-30 år, som sagt bara inte UD tramsar till det och tar hem henne.

Problemet för mig (Therese http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2195274.ab) är ju att om hon ska sitta där nere så länge så lär jag få leva med skiten resten av mitt liv. Jag kan inte ta bort något utav de sakerna hon gjorde förrän hon ställts till svars här i Sverige..

Men förstår er och vad ni tycker.

Det som är värre är att hennes syster som också blev utsatt tog livet av sig. orka inte med det. jag försöker iallafall stå ut.

Men vill att hon ska få stå tillsvars i sverige snart. Har levt med skiten sen hösten 06.
Citera
2010-06-25, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Jobbat för polisen i Göteborg under många år??? Utveckla gärna, tack!

Jag svarar på detta.

Hon jobbade aldrig för polisen. Men hon sammarbetade med åklagaren för att få Nazer Deljij, eller vad han nu heter, ledare för albanligan dömd. Hennes vittnesmål blev avgörande i hans rättegångsmål och pågrund av det fick Ingela strafflindring och skyddad identitet. Åklagare och polis med ansåg väl att det var viktigare att få en så pass högt uppsatt person i fängelse framför Ingela,
Citera
2010-06-25, 20:04
Medlem
quanto_tempos avatar
Ja Therese vad kan man säga. Du som är en väldigt ung och vacker tjej: Jag tror dina problem kommer att lösa sig. Ingela kommer såsmåningom att ställas till svars här i Sverige.

(Själv suttit och varit mordhotad av ett gangstergäng och varit under utredning för en massa saker, (allt pga triangeldrama ) men allt blev droppat då jag var oskyldig men tiden under 2 år var ej kul.)

Mitt tips är att bita ihop och jag hoppas att det löser sig snart!

/Tobbe

edit: jag minns aftonbladet-artikeln faktiskt!

Citat:
Ursprungligen postat av therese87
Problemet för mig (Therese http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2195274.ab) är ju att om hon ska sitta där nere så länge så lär jag få leva med skiten resten av mitt liv. Jag kan inte ta bort något utav de sakerna hon gjorde förrän hon ställts till svars här i Sverige..

Men förstår er och vad ni tycker.

Det som är värre är att hennes syster som också blev utsatt tog livet av sig. orka inte med det. jag försöker iallafall stå ut.

Men vill att hon ska få stå tillsvars i sverige snart. Har levt med skiten sen hösten 06.
Senast redigerad av quanto_tempo 2010-06-25 kl. 20:11.
Citera
2010-06-25, 20:06
Medlem
schwansteins avatar
Hur lyckas man hålla sig flytande i Etiopien? Undra vad hon pysslat med i ett av Afrikas fattigaste länder?
Citera
2010-06-25, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwanstein
Hur lyckas man hålla sig flytande i Etiopien? Undra vad hon pysslat med i ett av Afrikas fattigaste länder?

Hon pysslade ju med människosmuggling. Sen har hon ju även plockat ut pengar ifrån försäkringskassan här i Sverige om man läser expressens artikel. åh hon hade fått ut ungefär runt 100 000 svenska kronor. Det är nog rätt mkt pengar där nere. Sen har hon nog tjänat endel på människosmugglingen som sagt. Hon gör nog det knappast för välgörenhet.

Det tragiska i detta fallet är att hennes dotter är med henne. Dottern är ungefär 11-12år. Undra vad denna töse gör ensam där nere nu, för hon är nog knappast med sin mamma Ingela i fängelset.

Det gör mig nästan mer förbannad än det jag råkat ut för..
Citera
2010-06-25, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quanto_tempo
Ja Therese vad kan man säga. Du som är en väldigt ung och vacker tjej: Jag tror dina problem kommer att lösa sig. Ingela kommer såsmåningom att ställas till svars här i Sverige.

(Själv suttit och varit mordhotad av ett gangstergäng och varit under utredning för en massa saker, (allt pga triangeldrama ) men allt blev droppat då jag var oskyldig men tiden under 2 år var ej kul.)

Mitt tips är att bita ihop och jag hoppas att det löser sig snart!

/Tobbe

edit: jag minns aftonbladet-artikeln faktiskt!

Jo. man hoppas ju på det. Men de finns mer fakta än det som framkommer i tidningen. Det finns lite komplikationer i detta. Länder i afrika består ju utav korruption till rätt hög grad. så att få hit henne lär nog kosta och vad sverige är berädda att göra återstår att se..
Citera
2010-06-25, 21:50
Medlem
MegaHeads avatar
Vilken subba
Citera
2010-06-26, 00:03
Medlem
DonkeyKlonks avatar
Herregud vilken människa. Lider med dig Therese, och hoppas det löser sig till det bästa för dig.
En fråga bara, varför skulle en fällande dom i Etiopiskt domstol vara negativt för dig? Vad är skillnaden rent juridisk mellan en dom i Svea eller en dom i Etiopien liksom?

Sen kan du nog vara säker på att vårat kära & inte alls skenheliga Sverige kommer göra allt för att få hem "stackars" Ingela
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in