2016-04-23, 21:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Nyttig idiot?

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä men hon kanske har varit typ nyttig idiot, eller fungerat som hållhake. Eller mjölkkossa eller vad man ska kalla det.

På vilket sätt menar du?

Skulle någon ha haft hållhake på damen ifråga?
Citera
2016-04-23, 21:34
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Nä men hon kanske har varit typ nyttig idiot, eller fungerat som hållhake. Eller mjölkkossa eller vad man ska kalla det.

Du verkar förvirrad, inget du skriver har någon som helst verklighetsanknytning. Kära tappade indianen, försök att skriva så vi människor förstår!
Citera
2016-04-23, 22:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Du verkar förvirrad, inget du skriver har någon som helst verklighetsanknytning. Kära tappade indianen, försök att skriva så vi människor förstår!

Hon har väl antagligen haft affärer med personen på UD det stod om något tag sedan om det är viss del av brottsligheten som rör krängande av falska visum. Jag var lite cynisk tidigare och sade att de kanske skulle kunna höra med Folksam (med norska oljefonden som ägare) ....Politkovskaya ser ju också ut som en mjölkkossa för hennes norska förläggare (tack vare att hennes polska uppdragsgivare inte kunde flyga vare sig pappersplan eller riktiga plan, ävdn om en är gammal präst och upplever sig ha god kontakt med han där uppe så är det ändå vanskligt att kommendera en pilot åtminstone när han sitter vid spakarna) och Jansson lever ju åtminstone lever. Politkovskaya hade väl fått ränna som en piga och hjälpt för mycket i ditten och datten så hon hade väl svårt att verka som journalist till slut. Är det inte då man brukar kallas FN journalist när hon själv hamnar i läge att be om fel hjälp eller av fel person för att kunna verka?
Abramovich var ju tvungen att skilja sig från sin fru som har argentinskt ursprung, argentina är katolskt och man kan numera skilja sig men en frånskild kvinna är inte så mycket värd i Argentina även om många där har europeiskt ursprung. Själmord är inte heller tillåtet för strikta katoliker bla och en "irländsk" före detta militär kan väl be om hjälp (men hans flickvän eller före detta fru ärver ju inte hans gamla behörighet).

Därmed menar jag att det nog inte är lämpligt att vara överdrivet offensiv i ansträngningarna att få ut Jansson ur fängelset . Minns Horst Mahler var enda överlevande av Baader Meinhof i Stammheim för stt han var den ende som vägrade gå ut i förtid kr fansen efter påtryckningar fått Västtyska staten att officiellt gå med på att släppa dem till Öst Tyskland (där de förmodligen inte var välkomna och Väst tyskland inte ville hamna i en situation att de ses som den som skeppar terrorister in i annat land.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-04-23 kl. 22:46.
Citera
2016-04-23, 22:54
Medlem
Brädgårdsindianen är ju helt bränd i huvet, jag förstår inte varför folk bryr sig om vad hen skriver, där har det rökts lite för mycket fredspipa helt klart.

Visst, svenska staten sk bry sig om alla sina medborgare, dom har väl gjort vad som behövs för att uppfylla det kravet mot Ingela.

Sen behöver man inte anstränga sig utöver minimum om det är en människa som inte är någon tillgång.
Citera
2016-04-24, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Den typ av mental störning som den här Ingela har är ärftlig och de människor som bär på den kommer oftast från familjer som är totalt söndertrasade med dysfunktionalitet hos både föräldrar och barn. Sådana här störningar förekommer på ett spektrum och de mildare drabbade barnen kan gå vidare till ett svenssonliv men sedan i nästa generation så kan störningen likt förbannat komma tillbaka om personen valde fel partner.

Hon har troligtvis noll stöd från familjen på grund av att de är lika störda själva och skiter i henne. Om hon mirakulöst har ett fungerande halvsyskon på den minst dysfunktionella förälderns sida så måste detta halvsyskon stöta bort Ingela för sin egen skull annars blir hon bara utnyttjad. Ingelas egen dotter har förmodligen slutat som sexleksak åt någon klan med vandrande pinnar från Etiopien.

I sådana här sammanhang är en typisk familjekonfiguration pappa kriminell med antisocial/narcissistisk/borderline personlighetsstörning och mamma missbrukare/lågbegåvad/psykiskt sjuk eller psykiskt handikappad med flera barn som alla är halvsyskon. Under välfärdstiden så tog staten notan för ungarna och pappa behövdes inte mer än som spermadonator. Ur evolutionärpsykologisk synvinkel så var hela Sverige som en madrasserad cell.

Utan ett skyddande rashygienprogram blev förstås resultatet rekordskördar av dysfunktionella svenskodlade snönegrer och rikets socionomer, arbetsterapeuter, psykologer och kriminalvårdare spåddes en lysande framtida arbetsmarknad när alla dessa så kallade "brukare" behövdes tas om hand och återanpassas till samhället om och om igen från ung ålder. Snönegern var kort och gott råvara för flera typiska kvinnoyrken.

Sedan upptäcktes det att det gick att direktimportera högkvalitativa brukare söderifrån och botten gick ur snönegermarknaden. Idag är den inhemske snönegerns sociotop hårt klämd av invasiva sand, klipp och jungelbrukare med enorma behov av omhändertagande och återanpassning till samhället.

Dessutom är de invasiva sydbrukarna storkonsumenter av snönegerns huvudsakliga legala och illegala näringskällor som försäkringskassan, svart/hittapåjobb och allmän kriminalitet. Ovanpå det så håller välfärdsvadden i den madrasserade cellen på att nötas bort och under finns bara hård och iskall betong.
Tack för denna pärla.

För att bidra något till tråden anger tidigare länkad artikel lite grann om Ingelas somatiska predikament;
Citat:
2013 bedömdes hon lida av njurproblem, konstant huvudvärk, yrsel, sömnsvårigheter och psykiska problem, enligt den läkare som undersökte henne då.
http://www.expressen.se/gt/ingela-35...rackfangelset/

Citat:
Hon har väl antagligen haft affärer med personen på UD det stod om något tag sedan om det är viss del av brottsligheten som rör krängande av falska visum. Jag var lite cynisk tidigare och sade att de kanske skulle kunna höra med Folksam (med norska oljefonden som ägare) ....Politkovskaya ser ju också ut som en mjölkkossa för hennes norska förläggare (tack vare att hennes polska uppdragsgivare inte kunde flyga vare sig pappersplan eller riktiga plan, ävdn om en är gammal präst och upplever sig ha god kontakt med han där uppe så är det ändå vanskligt att kommendera en pilot åtminstone när han sitter vid spakarna) och Jansson lever ju åtminstone lever. Politkovskaya hade väl fått ränna som en piga och hjälpt för mycket i ditten och datten så hon hade väl svårt att verka som journalist till slut. Är det inte då man brukar kallas FN journalist när hon själv hamnar i läge att be om fel hjälp eller av fel person för att kunna verka?
Abramovich var ju tvungen att skilja sig från sin fru som har argentinskt ursprung, argentina är katolskt och man kan numera skilja sig men en frånskild kvinna är inte så mycket värd i Argentina även om många där har europeiskt ursprung. Själmord är inte heller tillåtet för strikta katoliker bla och en "irländsk" före detta militär kan väl be om hjälp (men hans flickvän eller före detta fru ärver ju inte hans gamla behörighet).

Därmed menar jag att det nog inte är lämpligt att vara överdrivet offensiv i ansträngningarna att få ut Jansson ur fängelset . Minns Horst Mahler var enda överlevande av Baader Meinhof i Stammheim för stt han var den ende som vägrade gå ut i förtid kr fansen efter påtryckningar fått Västtyska staten att officiellt gå med på att släppa dem till Öst Tyskland (där de förmodligen inte var välkomna och Väst tyskland inte ville hamna i en situation att de ses som den som skeppar terrorister in i annat land.
Tack även till bradgardsindianen. Tror du inte Åsa Romsom möjligen kan vara inblandad på ett hörn också? Hoppas hursomhelst du tipsar Expressen om detta.
Senast redigerad av lockespindel 2016-04-24 kl. 17:14.
Citera
2016-04-25, 01:02
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Brädgårdsindianen är ju helt bränd i huvet, jag förstår inte varför folk bryr sig om vad hen skriver, där har det rökts lite för mycket fredspipa helt klart.

Visst, svenska staten sk bry sig om alla sina medborgare, dom har väl gjort vad som behövs för att uppfylla det kravet mot Ingela.

Sen behöver man inte anstränga sig utöver minimum om det är en människa som inte är någon tillgång.

Jag har aldrig vart särskilt förtjust i hasch eller gräsbara för att jag en gång haft örhängen i form av marijuanablad.

Ditt sista stycke, nej, men det är svårt att säga något om några förhandlingar förseller om hon ens har begärt hjälp. UD brukar väl inte skylta med vad de gör om de gör något i dessa fall.

Formellt sett kulle det ju kunna vara så at hon sitter där hon sitter om hon "hjälpt" någon annan som inte blivit åtalad, och i såfall ser det ju lite snålt ut.
Citera
2016-04-25, 15:19
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Allt det du nämner utgör inga som helst ursäkter för ambassadens passivitet! De har en skyldighet att hjälpa alla svenska medborgare i utlandet. Som läget är nu bidrar de till att en svensk mycket väl kan avlida under tortyrliknande former!

Oavsett vad hon gjort förtjänar hon inte detta.

För att vara någon som kallar sig "inte PK" förefaller du vara tämligen PK när det gäller frågor om straffverkställighet.

Själv tycker jag det är glädjande att somliga skurkar får sitt rättvisa straff för en gångs skull. Jag har stött på litet för många personer med den vidriga personlighetstyp som Ingela har för att tycka ett dugg synd om henne. Det vore helt klart en vinst för Sverige om fler kriminella parasiter som hon fick ruttna bort i Etiopien.
Citera
2016-04-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
För att vara någon som kallar sig "inte PK" förefaller du vara tämligen PK när det gäller frågor om straffverkställighet.

Själv tycker jag det är glädjande att somliga skurkar får sitt rättvisa straff för en gångs skull. Jag har stött på litet för många personer med den vidriga personlighetstyp som Ingela har för att tycka ett dugg synd om henne. Det vore helt klart en vinst för Sverige om fler kriminella parasiter som hon fick ruttna bort i Etiopien.

Nej, inte alls! Jag vevar friskt aat alla haall!

Sveriges problem minskar inte för fem öre, ifall Ingela gaar under i Etiopien. Sveriges problem bottnar i alla helsvenska skräpmänniskors idioti, jag talar här om miljoner som vi gott kunde undvara. Ingela maa ha en vidrig personlighet, men jag anser ändaa att Sverige sviker henne. Det kan inte försvaras.

Fundera istället lite över, varför just du lyckats träffa saa maanga av en "vidrig personlighetstyp"!
Citera
2016-04-26, 19:30
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14

Fundera istället lite över, varför just du lyckats träffa saa maanga av en "vidrig personlighetstyp"!

Hej! Lätt besvarat, jag träffar på dem ofta å yrkets vägnar. Tyvärr kan jag inte vara mer specifik än så med tanke på att jag inte vill outa mig.

Och med tanke på all skatt jag betalar, är jag tacksam för varje parasit som jag slipper försörja. Oavsett om de är svarta, vita eller gröna.
Citera
2016-04-26, 20:01
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Hej! Lätt besvarat, jag träffar på dem ofta å yrkets vägnar. Tyvärr kan jag inte vara mer specifik än så med tanke på att jag inte vill outa mig.

Och med tanke på all skatt jag betalar, är jag tacksam för varje parasit som jag slipper försörja. Oavsett om de är svarta, vita eller gröna.

Den här människans situation nere i Somalia, Etiopien eller vilket helveteshål hon nu råkar befinna sig är av noll vikt för svenska samhället och dess skattebetalare. Ska man bränna dyrbara diplomat-timmar så ser jag hellre att man lägger dem på tex. Dawit Isaak än ett vanekriminellt psykfall.
Citera
2016-04-26, 21:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ur askan i elden.

Vad man än tycker att IJ skall bli kvar i Etiopien eller återbördas till hemlandet så sitter hon där hon sitter i Kality-fängelset.

En del av hennes begångna brott i Sverige har redan preskriberats. I september i år preskriberas de sista. Detta är nog det värsta som kan hända henne, för då kommer inte Sverige längre begära att få henne utlämnad. Då har hon faktiskt "möjlighet" att få avtjäna sitt etiopiska straff där - om hon skulle leva så länge.

Återigen vad man än tycker så har hon faktiskt sig själv att skylla över den uppkomna situationen. Man kan ju fundera över varför i h*lv*te valde hon just detta land? Hon måste ju ha känt till innan vad detta är för ett slags land.

IJ är verkligen en person som har hamnat ur askan i elden.
Citera
2016-04-26, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vad man än tycker att IJ skall bli kvar i Etiopien eller återbördas till hemlandet så sitter hon där hon sitter i Kality-fängelset.

En del av hennes begångna brott i Sverige har redan preskriberats. I september i år preskriberas de sista. Detta är nog det värsta som kan hända henne, för då kommer inte Sverige längre begära att få henne utlämnad. Då har hon faktiskt "möjlighet" att få avtjäna sitt etiopiska straff där - om hon skulle leva så länge.

Återigen vad man än tycker så har hon faktiskt sig själv att skylla över den uppkomna situationen. Man kan ju fundera över varför i h*lv*te valde hon just detta land? Hon måste ju ha känt till innan vad detta är för ett slags land.

IJ är verkligen en person som har hamnat ur askan i elden.

Jag hoppas verkligen att brotten preskriberas och utlämmningsansökan tas tillbaka.

Om ingen i sverige någonsin hör av henne, eller ens hör talas om henne igen så skulle der vara bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in