2011-06-10, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Vad gör Sveriges regering för Therese Löfström? Är det viktigare att kämpa för papperslösa illegala invandrare och ensamkommande "barn"?

Thereses fall torde vara busenkelt om viljan finns.

Måste ju få Ingela fälld för det först. Så fungerar rättsystemet i Sverige.
Citera
2011-06-10, 21:28
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty311
Måste ju få Ingela fälld för det först. Så fungerar rättsystemet i Sverige.

Visst, men tragiskt för Therese. Jag lider med henne.

En idiot tog min identitet men jag lyckades stoppa det innan det hann gå för långt. Polisen tyckte synd om idioten! Han "har inte haft det lätt i livet". Jag fattade aldrig varför det skulle involvera mig.
Citera
2011-06-10, 21:39
Medlem
Leif Ds avatar
Hon ska tydligen överklaga dommen.

Jag vet inte hur vanligt det är att man kan köpa friande dommar i Etiopien, men antar att det varierar lite med brottets art och vem som är brottsoffret. Om offren kommer från samma klan som dommaren är hon nog körd, oavsett betalning.
Vi får se hur det går. Kommer hon undan där nere så kanske det går att få en utlämning ändå. Det går ju naturligtvis att lämna ut folk i enskilda fall utan avtal. Jag tror inte Etiopien är intresserade av att hon kvar i landet.
Citera
2011-06-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag förstår inte, anser åklagaren att brott begågna i andra länder inte är lika viktiga som hans mål. Varför skulle hon utlämnas till Sverige innan hon avtjänat sitt straff och varför är åklagaren så mån om att hon ska avtjäna det i Sverige. Är det prestige eller varför är han inte nöjd med att hon nu äntligen sitter bakom lås och bom.

Om hon nu utlämnas till Sverige för att avtjäna sitt straff på futtiga ett år, kommer hon därefter att skickas tillbaka till Etiopien för att avtjäna sitt 25 åriga straff sedan.

Hur har åklagaren tänkt sig det här egentligen?

Det handlar om att det är just olika länder. Åklagaren har ju inget officiellt intresse i att kvinnan döms i Etiopien.

Om en svensk åklagare skulle hylla hennes dom i Etiopien skulle det såklart bli ett ramaskri. Inte ens säkert att han skulle få behålla jobbet i slutändan.

Som mitt nick säger.. Som-nam-na Ingela.. även om jag inte önskar någon att sitta av sitt straff i etiopiskt fängelse.
Citera
2011-06-10, 22:28
Medlem
Baertlings avatar
Nu är det dags för tyst svensk diplomati...jättetyst...så kanske hon kan bli fri om en sisådär 20-22 år...även om de svenska brotten hunnit preskriberas då så är det värt mycket att slippa ha henne här under denna överskådliga tid.
Citera
2011-06-10, 22:45
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det handlar om att det är just olika länder. Åklagaren har ju inget officiellt intresse i att kvinnan döms i Etiopien.

Om en svensk åklagare skulle hylla hennes dom i Etiopien skulle det såklart bli ett ramaskri. Inte ens säkert att han skulle få behålla jobbet i slutändan.

Som mitt nick säger.. Som-nam-na Ingela.. även om jag inte önskar någon att sitta av sitt straff i etiopiskt fängelse.
Hoppsan!
Citat:
Kammaråklagare Jakob Holmberg ledde utredningen mot Ingela Jansson och menar att en viss poetisk rättvisa har skipats.

– Om hon hade avtjänat sitt straff i Sverige hade hon varit en fri kvinna i dag. Jag tror inte att det är lika kul att sitta i fängelse i Etiopien som i Sverige. Så på så vis finns det väl någon form av rättvisa ändå, säger Holmberg till Expressen.
Citera
2011-06-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Hoppsan!

Hoppas hon säger samma till de som betalar.
Citera
2011-06-10, 23:57
Medlem
Lilla Bofinkens avatar
Var hittar man en redogörelse för en vanlig dag i ett etiopiskt skräckfängelse?
Citera
2011-06-11, 00:04
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla Bofinken

05:00 Väckning med påk
06:00 Våldtäkt
07:00 Tortyr: Enkel misshandel
08:00 Råtta till frukost
09:00 Våldtäkt
10:00 Tortyr: Water boarding
11:00 Våldtäkt denna gång analt
osv
osv
Citera
2011-06-11, 00:11
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla Bofinken
Verkar ju vara rena semestern men ändå ska väl Aftonhoran snyfta: http://www.youtube.com/watch?v=kh6uVWBjsgs

Tydligen mixat med kvinnor och män. Hon kanske bjuds på lite härligt exotiskt afrikanskt överraskningssex?
Citera
2011-06-11, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
05:00 Väckning med påk
06:00 Våldtäkt
07:00 Tortyr: Enkel misshandel
08:00 Råtta till frukost
09:00 Våldtäkt
10:00 Tortyr: Water boarding
11:00 Våldtäkt denna gång analt
osv
osv

Inte värre än så,rena lyxlivet för ett sådant as.

Dom som har blivit blåsta av den horan,kan ju gotta sej i glädjen att hon får kuk i både ett o tvåan.

Inte helt smittfria heller.

Visst är det HÄRLIGT ibland!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2011-06-11, 09:57
Medlem
En sak är ganska säkerm hon kommer hem ganska snart och avtjänar straff här så kommer hon fortsätta med bedrägerierna men om hon sitter typ 5 år i etiopien så kommer hon inte att fortsätta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in