Citat:
Citat:
Såvitt jag tolkar snyftisen så har de aldrig existerat eller gör det i varje fall inte längre. I artikelns omedelbara inledning slås det fast att det är företag hon skott sig på. I faktarutan nämns det hur hon lurat kreditinstitut genom att utge sig för att vara någon annan. Nogsamt undviks alla uppgifter om hur "någon annan" drabbades av hennes framfart. Desto mer historier om hur det svenska samhället underlåtit att omedelbart efter ankomsten ställa upp med utlovad personlig service som skulle fixa gratis hälsoundersökning och bostad. Jag måste ha missat något, vad exakt är vi skyldiga henne?
Inga släktingar att luta sig mot? Jag antar att familjens perspektiv på det är lika obefintligt rapporterat i P1-dokumentären som i Expressens artikel.
Det svider att hennes brottsoffer aldrig fick upprättelse men nu är det som det är och bara att gilla läget. Det är dock förvånande att hon inte tog chansen att flyga lågt i tillvaron och låta allt dö ut. Hennes största utmaning i framtiden torde vara just omgivningens misstänksamhet, att då välja en arrogant snyftlinje torde bara gräva gropen djupare.
Jag får se om jag ger dokumentären någon timme av mitt liv. Om inte annat så lär jag mig kanske något om agendasättande journalistik, det är fint har jag hört.
Inga släktingar att luta sig mot? Jag antar att familjens perspektiv på det är lika obefintligt rapporterat i P1-dokumentären som i Expressens artikel.
Det svider att hennes brottsoffer aldrig fick upprättelse men nu är det som det är och bara att gilla läget. Det är dock förvånande att hon inte tog chansen att flyga lågt i tillvaron och låta allt dö ut. Hennes största utmaning i framtiden torde vara just omgivningens misstänksamhet, att då välja en arrogant snyftlinje torde bara gräva gropen djupare.
Jag får se om jag ger dokumentären någon timme av mitt liv. Om inte annat så lär jag mig kanske något om agendasättande journalistik, det är fint har jag hört.
Detta är frågor som ni borde sända till SR.
Pinsamt av SR att inte låta andra komma till tals.