2020-08-30, 21:11
Medlem
Nær hon mådde som sæmst i fængelset tyckte jag att det var som roligast.
Tænk om vi kunde straffa kriminella på det sættet i Sverige.
Jag hoppas. Jag hoppas.
Råttor och mjøl :-).
Citera
2020-09-14, 20:51
Medlem
Noctones avatar
Vill nu tydligen berätta om sitt liv, för att så att säga hjälpa andra.

https://www.expressen.se/gt/bedragar...n-jag-ar-idag/
Citera
2020-09-14, 20:53
Medlem
Kände inte igen henne på de nya pressbilderna. Ser väldigt annorlunda ut där mot när jag såg henne senast för nåt år sedan.
Citera
2020-09-14, 21:32
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noctone

Har de pixlat bort hennes ansiktststuering? Ser sån ut.
Citera
2020-09-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noctone

Ja, det är märkligt hur många av dessa svindlare och gangsters tjänar pengar på memoarer och får sitta i TV-sofforna i de olika kanalerna. Eller, så säger det mer om oss konsumenter, att vi köper och vill ta del av det hela!
Citera
2020-09-14, 22:32
Medlem
MrBubss avatar
Har hört talas om henne tidigare, men inte riktigt vetat vad hon har gjort.
Nu läste jag lite mera i tråden och gamla artiklar och FY FAN vilken vedervärdig kvinna.

Hon säger i Expressens artikel idag: – Vissa saker i min bakgrund är jag inte stolt över, men jag är samtidigt stolt över den jag är i dag.

Inte mycket till avbön och ånger där...😒
Undrar vad hennes offer känner om de läser det...?

Just nu har hon väl bara hittat ett laglydigare sätt att få pengar genom att skriva en bok, men det dröjer nog inte särskilt länge innan hon återgår till nya bedrägerier.

Synd att hon blev benådad i Etiopien!
Citera
2020-09-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Ja, det är märkligt hur många av dessa svindlare och gangsters tjänar pengar på memoarer och får sitta i TV-sofforna i de olika kanalerna. Eller, så säger det mer om oss konsumenter, att vi köper och vill ta del av det hela!
Ja, vi som har arbetat med riktiga arbeten och betelat skatt, är inte mycket värda. TV-soffaadeln och kultureliten, är inte intresserad av arbetare. Precis som du antyder, så lyfter de diverse skojare av olika slag. Det är skrämmande.
Citera
2020-09-15, 12:34
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Har hört talas om henne tidigare, men inte riktigt vetat vad hon har gjort.
Nu läste jag lite mera i tråden och gamla artiklar och FY FAN vilken vedervärdig kvinna.

Hon säger i Expressens artikel idag: – Vissa saker i min bakgrund är jag inte stolt över, men jag är samtidigt stolt över den jag är i dag.

Inte mycket till avbön och ånger där...😒
Undrar vad hennes offer känner om de läser det...?

Just nu har hon väl bara hittat ett laglydigare sätt att få pengar genom att skriva en bok, men det dröjer nog inte särskilt länge innan hon återgår till nya bedrägerier.

Synd att hon blev benådad i Etiopien!

Pengar måste hon ha från förut. Hon har opererat ansiktet.
Citera
2020-09-15, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Ja, vi som har arbetat med riktiga arbeten och betelat skatt, är inte mycket värda. TV-soffaadeln och kultureliten, är inte intresserad av arbetare. Precis som du antyder, så lyfter de diverse skojare av olika slag. Det är skrämmande.

Men jag kan förstå underhållningsvärdet. Att lyssna på en arbetare som bitchar och gnäller om skatter, arbetsgivare och matpriserna är ju lika underhållande som att se en snorkråka torka.
Citera
2020-09-15, 13:48
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg

Det självklara vore ju att inkomsterna från boken skulle gå till de offer som blivit lurade på stora belopp och fått sina liv förstörda.

Nu är väl det en utopi eftersom allt är nerlagt och preskriberat.
Brottsoffer behandlas inte särskilt väl i vårt avlånga land.

Men om hon vill bli trodd och vill visa ånger och moraliskt ansvar vore ju det ju en självklarhet.

Det lär dock inte hända...
Citera
2020-09-15, 13:59
Medlem
OlleVieros avatar
När släppte dom ut henne egentligen? Trodde hon satt inburad i Afrika fortfarande.

Letade lite i tråden, men hittar inget.
Citera
2020-09-15, 14:31
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
När släppte dom ut henne egentligen? Trodde hon satt inburad i Afrika fortfarande.

Letade lite i tråden, men hittar inget.
Hon satt åtta år i etiopiskt fängelse - så hon bör ha släppts 2018
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in