Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-12, 15:50
  #229
Medlem
tänkte starta en tråd om ämnet, men nu är south park helt bortom räddning inte sett ett bra avsnitt på flera säsonger.
Citera
2021-06-30, 22:11
  #230
Medlem
Är det inte som i ett av deras avsnitt att man har växt upp/ifrån det? Vi precis som matt och trey.
Jag var 9 när första säsongen började sändas, satt uppe till 23:00 för att se efter "en sen kväll med luuk" eftersom det då sågs som en vuxen oanständig serie. Sen 3 år senare visade tv4 south park 16:00 som perfekt barnprogramstid. Redan där blev det stor skillnad. Jag gillade att det var ofta enskilda episoder. För då blev det spännande när det var imaginationland med 3 avsnitt med samma story. Nu senare säsongen så är hela säsongerna sammankopplade och Randy har fått för stort utrymme enligt mig.
Citera
2021-07-01, 14:19
  #231
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av man777
Är det inte som i ett av deras avsnitt att man har växt upp/ifrån det? Vi precis som matt och trey.
Jag var 9 när första säsongen började sändas, satt uppe till 23:00 för att se efter "en sen kväll med luuk" eftersom det då sågs som en vuxen oanständig serie. Sen 3 år senare visade tv4 south park 16:00 som perfekt barnprogramstid. Redan där blev det stor skillnad. Jag gillade att det var ofta enskilda episoder. För då blev det spännande när det var imaginationland med 3 avsnitt med samma story. Nu senare säsongen så är hela säsongerna sammankopplade och Randy har fått för stort utrymme enligt mig.
Nej det tror jag inte. Jag tror att det som i princip alla serier är så att det helt enkelt blev sämre efter ett antal säsonger .

South park höll ändå länge, ca 12 säsonger enligt mig. Jämför man med andra komediserier så sticker det ut. How i met your mother höll i 4 säsonger, the big bang theory 4-5 säsonger, simpsons ca 10, vänner dalade rejält efter säsong 4. Osv osv

Det tycker jag man märker tydligt om man går tillbaka och tittar på gamla säsonger. Sen håller jag med om den hypen om var kring south park när det hade premiär på 4an. Som något nästan förbjudet. Jag uppskattade dock aldrig de avsnitten och började verkligen följa south park först vid säsong 4
__________________
Senast redigerad av sebastian_ 2021-07-01 kl. 14:31.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback