Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-08, 13:38
  #217
Medlem
BernieMacs avatar
Det fins inte ett enda avsnitt av South Park är dåligt.

Edit: stavfel
Citera
2009-05-08, 15:14
  #218
Medlem
En del är bättre en andra, men alla nya är ju inte helt värdelösa.
Citera
2009-05-08, 15:24
  #219
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernieMac
Det fins inte ett enda avsnitt av South Park är dåligt.

Edit: stavfel
Editerade du så du Fick stavfel? XDDD
Citera
2009-05-08, 16:20
  #220
Medlem
Säsong 12 var ingen höjdare enligt mig. Men det vi sett av den nuvarande säsongen har varit en räddning.
Citera
2009-05-09, 00:13
  #221
Medlem
BernieMacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Editerade du så du Fick stavfel? XDDD

Haha ja, faktiskt. Jag skrev nämligen om hela meningen och det var inte för stavfel utan syftningsfel.
Att det sen blev stavfel var bara en bonus.
Det blir bara fel om man ger sig på den där ändra knappen
Citera
2009-05-09, 11:52
  #222
Medlem
MrWhatNows avatar
jag tycker south park har hållt samma höga klass genom hela seriens gång, förutom möjligtvis några mindre bra avsnitt i säsong 12. Men säsong 13 har ju gjort ett jävligt lyft
Citera
2009-06-12, 02:59
  #223
Medlem
Jag tycker att det bästa nog är från säsong 7 och framåt. Särskilt 8-11 har jag för mig är extra bra. Säsong 11 är nog den bästa.
Citera
2009-06-12, 19:39
  #224
Medlem
Geomeisters avatar
Problemen med för långa komediserier är att de redan tagit upp alla skämt/ämnen som är lämpade för serien och som fanns någonstans i bakhuvuden när de skapade serien.

Jag har knappt sett nya SouthPark avsnitt så jag kan inte utala mig men oftast är de så desperata att hålla kvalitén i serierna att de satsar 110% och då blir det för mycket och inte naturligt kul längre.
Citera
2009-06-12, 20:54
  #225
Medlem
Igotsomeappless avatar
Tror det beror på att de har fått mer press på sig. I början trodde de inte att de skulle få göra en serie. Och när de blev ombedda att göra sex avsnitt så gjorde de det sjukaste dem kunde göra, eftersom de var helt övertygade om att de inte skulle få en serie.

South park har blivit mycket sämre de senaste säsongerna. Tror att anledningen till att folk lägger märke till det, är för att några avsnitt har varit så fruktansvärt dåliga.

Till exempel musprutt-avsnittet var bland de värsta jag har sett. Skrattade inte en ända gång, var faktiskt arg när jag sett klart på det. (Tur att man inte betalade för det). Den senaste säsongen var väldigt ojämn. Eat pray queef, fishsticks och pinewood derby var inte särskilt bra. Däremot var The ring, the coon, margaritaville och fatbeard mycket bra. Särskilt the coon och margaritaville. För alla oss som tycker att South park var mycket bättre förr så måste vi komma ihåg en sak. Not without my anus delar förstaplatsen med eat, pray queef som sämsta avsnitt genom tiderna. Family guy är ett jättebra program. Men det är inget mer än billiga skratt rätt igenom. Det är roligt, och det är det enda det är.

Sen så tappar alla program i längden. Man tröttnar på karaktärerna. Man blir mer och mer tolerant. Det är som när man började runka. Först runkade man till bh-reklam. Sen gick man till slitz, moore mm. Sen blev det internet. Då kollade man bara på webcamtjejers videos. Sen blev det penetrationsporr, helst mycket mjuk mjukporr eftersom att se en kuk känns konstigt. Sen blev det avsugningar mm.

Det kallas evolution mina vänner!
__________________
Senast redigerad av Igotsomeapples 2009-06-12 kl. 20:58.
Citera
2009-06-18, 02:08
  #226
Medlem
Bokkes avatar
jag tycker att det fortfarande håller hög klass syftar då på säsong 11-12 och de få på säsong 13!
Citera
2009-06-18, 02:45
  #227
Medlem
TengilJrs avatar
Eat, Queef, Pray är det sämsta avnsittet, skrattade inte en enda gång. Fast The Coon, The Ring, Fishsticks och möjligen Fatbeard har alla varit riktigt bra avsnitt.

Det jag saknar i Southpark nu är enkelheten, när dem bara var 9 åringar och inte förstod allting. Typiskt exempel är Lord of the Rings avsnittet. I avsnitten ifrån de senare säsongerna så blir allting så "stort". Det dras alltid in massa kändisar och annat och det blir i mitt tycke för mycket ibland.
Citera
2009-06-18, 23:50
  #228
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Jag tycker inte att det suger, men som nån annan sa, det är lite trist att killarna har växt typ ett år, och redan blivit cyniska förstå-sig-påare.

Det mesta är ganska bra, men då är det för att de tar upp något aktuellt ämne, om man skulle se ett sånt avsnitt om 5 år kommer man inte tycka att det är lika roligt.
Och de avsnitten som inte tar upp något aktuellt brukar bli ganska dåliga. Inte alla, men många.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback