Citat:
Ursprungligen postat av Chicken-hawk
Vilka läkare får skriva ut följande av dessa läkemedel? Anar att inte vilken läkare får skriva ut några av dessa mediciner?
1. Dolcontin
2. Ketogan
3. Spasmofen
4. Oxynorm
5. Oxycontin
6. Oxikodon Acino
7. Norspan
Antingen din husläkare, eller om du kommer in med akuta smärtor på akuten då skriver de ut oxynorm eller oxycontin eller morfin meda, har du tur kan du få med dig piller hem som räcker tills närmaste apotek öppnar. Receptet är ofta menat för kortvarig behandling så du kanske får max 10 tabletter eller mer, det beror på läkaren. Din utredning för smärtan och vad du fått utskrivet tidigare av husläkare eller annan doktor du träffat spelar även roll. Är det första gången så är det inte vanligt att få något starkare än Alvedon, kanske tramadol/citodon.
Jag har dokumenterat diskbråck och aktiv ischias och under tiden då jag hade som ondast så
gick jag på oxynorm eller oxycontin 5mg och morfin meda 10mg och blandade det med en salig blandning som innehöll, paraflex, naproxen/pronaxen, diklofenac/tramadol eller citodon och sedan morfin. Besöker jag akuten får jag morfin spruta på en gång, men det är som sagt efter 1 års av krigande för att slippa smärta och en Magnetkameraröntgen och väldigt många turer fram och tillbaka till akuten och vårdcentralen.