2008-04-02, 15:32
Awaiting Email Confirmation
ParkwayDrives avatar
40 mg Oxynorm upp i stolsgången fungerar utmärkt mot min dagliga smärta
Citera
2009-09-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boogie-ad
Just för smärtlindringen tycker jag Tradolanen är den bästa, men jag ligger på 400mg retard om dagen.. Har gjort i snart 3 år. Bävar för den avtändningen om jag måste sluta.

Har rygg reumatism +en idrottsskada i ryggen.

Givetvis ordinerat av min läkare tillsammans med Alvedon forte och arcoxia.

Rygg reumatism? Har aldrig hört talas om det.. är du sjukpensionär då ?
eller vad kan man jobba med då? låter jättejobbigt
Citera
2009-09-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkwayDrive
40 mg Oxynorm upp i stolsgången fungerar utmärkt mot min dagliga smärta

Oxy är ett väldigt stort steg att ta om man tidigare bara hållt på med Tramadol!

OnT: Du kan prova en svag dos Subutex eller en lite fetare dos Kodein.. Kom ihåg att ta Kodeinet i ett svep och inte fylla på hela tiden för då är det bortkastat! Om du nu skulle börja gå på Subutex så kan jag tipsa om att, när det slutar fungera rusmässigt efter ett tag, så kan du blanda in lite Tram! Mycket trevligt vill jag minnas!
Citera
2009-09-03, 12:30
Bannlyst
Testa med att be om dexofen kan hjälpa väldigt bra för många dock inget som är någon höjdare att flumma på
Citera
2009-09-03, 18:06
Medlem
tem04s avatar
Mmm

Citat:
Ursprungligen postat av glockengold
klippt ur FASS:

tror inte det var just detta jag letar efter mannen.
värken kommer från ryggraden och inte muskulaturen.

tack ändå.
Har du provat Spasmofen?.....jag har ibland dom å inte för den sortens värk, det är bra drag i dom ska du veta jag tar då heller 2st Spasmofen än 12 st Tradolan.
Citera
2013-01-09, 08:25
Medlem
Chicken-hawks avatar
Jag har gått på Tramadol i drygt 9 år nu och ligger på 600 mg dagen. Jag har problem med ledvätskan vid ett par kotor samt RLS. Tramadol fungerar inte längre mot min värk. Har tänkt länge på att byta upp mig eller byta till något likande i styrka för att vänja av kroppen från Tramadol och sedan gå tillbaka till det, om det nu fungerar vill säga.

Jag har läst igenom denna tråd och sett vad ni rekommenderat och har några frågor.

Vilka läkare får skriva ut följande av dessa läkemedel? Anar att inte vilken läkare får skriva ut några av dessa mediciner?

1. Dolcontin
2. Ketogan
3. Spasmofen
4. Oxynorm
5. Oxycontin
6. Oxikodon Acino
7. Norspan
Senast redigerad av Chicken-hawk 2013-01-09 kl. 08:27.
Citera
2013-01-09, 22:14
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chicken-hawk
...Vilka läkare får skriva ut följande av dessa läkemedel? Anar att inte vilken läkare får skriva ut några av dessa mediciner?

1. Dolcontin
2. Ketogan
3. Spasmofen
4. Oxynorm
5. Oxycontin
6. Oxikodon Acino
7. Norspan

Min husläkare har skrivit ut 6/7 av de du listat, så jo, jag tror nog de flesta får skriva ut de där preparaten!
Citera
2013-01-11, 14:07
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Jag har gått på Tramadol i drygt 9 år nu och ligger på 600 mg dagen. Jag har problem med ledvätskan vid ett par kotor samt RLS. Tramadol fungerar inte längre mot min värk. Har tänkt länge på att byta upp mig eller byta till något likande i styrka för att vänja av kroppen från Tramadol och sedan gå tillbaka till det, om det nu fungerar vill säga.

Jag har läst igenom denna tråd och sett vad ni rekommenderat och har några frågor.

Vilka läkare får skriva ut följande av dessa läkemedel? Anar att inte vilken läkare får skriva ut några av dessa mediciner?

1. Dolcontin
2. Ketogan
3. Spasmofen
4. Oxynorm
5. Oxycontin
6. Oxikodon Acino
7. Norspan

Alla läkare får skriva ut dessa. Sen kanske det finns en del husläkare/VC-läkare som inte är så säkra på sin diagnos mm och då väljer att ge svagare mediciner/remittera vidare hellre än att ge dessa.

Angående din problematik, så kanske det är bättre att testa kodein före du klättrar uppåt i trappan, för det är ungefär lika starkt som tramadol.
Citera
2013-01-11, 17:50
Medlem
Chicken-hawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik686
Alla läkare får skriva ut dessa. Sen kanske det finns en del husläkare/VC-läkare som inte är så säkra på sin diagnos mm och då väljer att ge svagare mediciner/remittera vidare hellre än att ge dessa.

Angående din problematik, så kanske det är bättre att testa kodein före du klättrar uppåt i trappan, för det är ungefär lika starkt som tramadol.

Jag har faktiskt fått Kodein Recip nu som jag ska hämta ut i veckan. Får se hur det fungerar. Men Tramadol är väl i regel starkare än Kodein?
Citera
2013-01-11, 19:23
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Jag har faktiskt fått Kodein Recip nu som jag ska hämta ut i veckan. Får se hur det fungerar. Men Tramadol är väl i regel starkare än Kodein?
Grattis, får man väl säga! Jag arbetar på att få Kodein Recip utskrivna också, för att undvika all paracetamol, eftersom jag får Citodon utskrivet på regelbunden basis, men min läkare är inte alls förtjust i det!

Tramadol är starkare än Kodein, det råder det ingen tvekan om!
Citera
2013-01-14, 10:13
Medlem
Håller med ovanstående. Varför inte ta maxdos Panodil, maxdos Tradolan och lägg till maxdos voltaren. Till det så ber du att bli remitterad till sjukgymnast för det är högst troligt att det är det som kommer hjälpa dig mest. Talar av egen erfarenhet gällande ryggskador och värk. Men för att du ska klara sjukgymnastiken så bör du vara optimalt smärtlindrad...
Citera
2013-01-14, 11:02
Medlem
Ememlies avatar
Citat:

1. Dolcontin
2. Ketogan
3. Spasmofen
4. Oxynorm
5. Oxycontin
6. Oxikodon Acino
7. Norspan

Antingen din husläkare, eller om du kommer in med akuta smärtor på akuten då skriver de ut oxynorm eller oxycontin eller morfin meda, har du tur kan du få med dig piller hem som räcker tills närmaste apotek öppnar. Receptet är ofta menat för kortvarig behandling så du kanske får max 10 tabletter eller mer, det beror på läkaren. Din utredning för smärtan och vad du fått utskrivet tidigare av husläkare eller annan doktor du träffat spelar även roll. Är det första gången så är det inte vanligt att få något starkare än Alvedon, kanske tramadol/citodon.

Jag har dokumenterat diskbråck och aktiv ischias och under tiden då jag hade som ondast så
gick jag på oxynorm eller oxycontin 5mg och morfin meda 10mg och blandade det med en salig blandning som innehöll, paraflex, naproxen/pronaxen, diklofenac/tramadol eller citodon och sedan morfin. Besöker jag akuten får jag morfin spruta på en gång, men det är som sagt efter 1 års av krigande för att slippa smärta och en Magnetkameraröntgen och väldigt många turer fram och tillbaka till akuten och vårdcentralen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in