Citat:
Ursprungligen postat av glockengold
Det var vid mitt första besök för några veckor sedan som läkaren skrav ut 100mg per dag plus alla receptfria jag ska blanda. så nu gör jag lite mer research för att ha lite alternativ vid mitt nästa besök.
100mg är ganska lite och det som står på förpackningen/ordinationen, men jag tar givetvis mer eftersom jag har ont.
så kanske 2-300mg per dag.
har du diskuterat andra alternativ eller säger din läkare stopp?
hur många mg/dag äter du?
Jaha, men då tycker jag absolut att du ska informera om att dosen är för låg.
Är du kille så brukar de dessutom inte vara så snåla med dosen, men det kan ju vara för att det är första gången som du fått det utskrivet.
Jag tar 100mg tramadol + 1000mg alvedon 4 gånger om dagen. Utöver detta har jag haft diklofenak och arthrotec men väljer att inte äta det pga magsmärtor. Åt Citodon tidigare men hade lite problem med kaskadspyor

därför bytte jag till Tramadol.
Vissa läkare är givmildare än andra, jag har haft 4 läkare och 4 helt olika åsikter om saken. Jag råder dig att inte glömma sjukgymnastiken, trots att det känns som att det inte gör någon större skillnad.
Har ryggen börjat jävlas en gång så är det väldigt lätt att problemet återkommer. Du kan säkert testa akupunktur osv hos din sjukgymnast, funkade inte för mig, men det gör det tydligen för många.
Inga andra alternativ mer än träning, piller och röntgen minst 1gg per år.
Se till att öka dosen först!