2009-03-20, 00:06
Medlem
Ljunglfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Talar vi d om folk verlag eller nn speciell som frgar ofta? r det folk som inte knner mej svl brukar jag bara sga att jag har slut fr tillfllet.

r det en och samma snyltare hade jag bara sagt "nej tyvrr, har redan gett dej s mycket snus". Det fungerade bra nr jag sa det till en snyltare jag knde.

Jo, att man inte har s mycket fungerar bra. Fast tyvrr s funkade det inte alltid p mina fd klasskamrater, vissa slutade tro p att jag bara hade 3st portioner kvar i dosan varje gng de frgade
Citera
2009-03-20, 00:30
Medlem
sidyss avatar
Gud s trtt man blir p detta snyltande i tid och otid. Jag tar mitt ansvar, och har alltid snus i fickan. Jag kan nog lva att jag under hela min snusarkarrir inte "lnat" mer n en dosa totalt. Medans jag sjlv inte ens vgar tnka p hur mnga jag bjudit folk p.

Nog fr att man ska bjuda polare men man blir ju jvligt trtt nr dom lnar flera om dan och flera gnger i veckan, har dom inga pengar s ska dom fan inte bruka tobak.
Citera
2009-03-20, 16:06
Medlem
Snyltare = nej tack!

Har en kille i klassen som alltid "snusar" men har av ngon anledning aldrig snus. Han har alltid slut p pengar, glmt legget hemma eller har ven hnt att han GLMT att kpa... Hur fan i helvete lyckas man med det? Hursom har jag slutat ge honom snus, eller ta upp lsdosan om jag har en sn med p mig d r han inte sugen lngre... Sen en annan snubbe hr i stan, snusar ls jmt men varje gng ska han ha snus och minst tv portioner. Behver jag sga att han inte fr ngot lngre?

Dock r det en helt annan sak om det r ngon polare som man vet att man fr igen av osv.
Citera
2009-03-20, 17:11
Medlem
sidyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egon2
Har en kille i klassen som alltid "snusar" men har av ngon anledning aldrig snus. Han har alltid slut p pengar, glmt legget hemma eller har ven hnt att han GLMT att kpa... Hur fan i helvete lyckas man med det? Hursom har jag slutat ge honom snus, eller ta upp lsdosan om jag har en sn med p mig d r han inte sugen lngre... Sen en annan snubbe hr i stan, snusar ls jmt men varje gng ska han ha snus och minst tv portioner. Behver jag sga att han inte fr ngot lngre?

Dock r det en helt annan sak om det r ngon polare som man vet att man fr igen av osv.
Jag knner ign mig. hatar dom som frvtar sig att man ska ge dom snus hela tiden men alldrig bjuder tillbaka. Om man har slut p pengar och snyltar jrnet i en vecka s borde man i alla fall komma tillbaka nr man vl kpt en dosa och frga "hur mnga r jag skylldig?"
Citera
2009-03-20, 17:28
Medlem
Melongrasss avatar
Om ngon polare ber s visst, big deal eftersom man vet att man fr tillbaka nr situationen r tvrtom.

Dremot folk som frgar och sedan spottar ut den nr den brjar rinna, eller spottar ut den och klagar p att det r ett ckligt mrke p snuset!

Fan blir frbannad nr jag tnker p det
Citera
2009-03-20, 17:34
Bannlyst
Hller med jag hatar dessa snla snusare. Nr jag gick i gymnasiet s snusade jag inte, men sg jag att min polare skulle lgga in en snus s var jag inte sen p att frga om man fick en. Jag menar liksom han har ju en hel dosa, d kan man vl bjuda. Efter nt r s slutade den snla jveln helt i att bjuda, bara om han var full. Vilka jvla snla as det finns.
Citera
2009-03-21, 07:45
Medlem
LIDMANs avatar
Beror helt p vem det r, men r det ngon jag halvknner s brukar jag inte ge bort snus men det finns undantag.
Citera
2009-03-21, 21:38
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljunglöfs
Jo, att man inte har s mycket fungerar bra. Fast tyvrr s funkade det inte alltid p mina fd klasskamrater, vissa slutade tro p att jag bara hade 3st portioner kvar i dosan varje gng de frgade

r det folk man har regelbunden kontakt med r det ju lika bra att sga som det r rakt ut. Blir ju bara jobbigt i lngden att hlla p och smussla med snuset, rcker ju att nn ser att dosan r full nr man ska ta en s stter de igng och tigger. Ditt snus r ditt snus och inte ngon annans, dessutom r snus dyrt. Ska man snusa s fr man betala fr sin (o)vana sjlv - undantag r vl att nn gng be att f en av en kompis om man sjlv har slut och d fr man rkna med att bjuda igen nn gng.
Citera
2009-03-23, 00:04
Medlem
Storsnusarns avatar
Jag bjuder ej halvsnusare om dom tigger, kan hnda att jag bjuder ngon vn men jag har inga halvsnusare i kretsen.

Jag har vnner som inte snusar alls, dom kan jag nstan fresl en snus, men jag lyckas sllan med mina ider.

Bjuder jag s ska jag ha tillbaka, snus eller ngot annat som gagnar mig. Snus r fr dyrt fr att ge bort gratis i lngden.

EDIT: Jag lste ngra inlgg lngre upp och kom att tnka p en sak.
En jag knner igen(vi umgs inte eller s men we half-know eachother) kom och frgade mig efter snus p ngon fest eller s, jag hade bara lssnus, Ettan Ls, inte rikligt mycket kvar heller. Men snll som jag r s bjuder jag, ven om denne vanligtvis inte snusar ls(eller ens snusar alls....). Vi var bda ganska fulla och jag erbjd mig att baka prillan t honom, d han sjlv erknde att han inte kunde, men nej nej han skulle ju frska.

Jag sg hur han misslyckades, allt gick i slow-motion, han tappade och smulade och fick inte in ngot i munnen, han skakade av hnderna och sa "Det gick ju inte s bra, men tack nd "

Jvlar i hela min lda vad sur jag blev

EDIT igen: Om man bjuder ngon, och denna plockar upp tv snus och inte tror att man mrker, jag menar, vad fan vill dom? "Oj jag rkade ta tv hoppas det r okej, okej bra *in i munnen fort som fan*"
aaah idioter!

Usch jag r arg, kanske beror p att jag har en sketen prilla kvar tills imorn.
Senast redigerad av Storsnusarn 2009-03-23 kl. 00:12.
Citera
2009-03-23, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GN'R
Blev inspirerad av ciggbjudartrden, har ni vnner/bekanta som tar en snus d och d Ca 2 gnger per dag. De snusar s lite s dom ids inte kpa en egen dosa utan istllet snyltar dom av andra. Brukar ni ge snus till dessa blodiglar? Sjlv s har jag slutat med det

ntligen kommer denna trd upp. Har sjlv en polare som i sin ckliga personlighet och uppfrande kan ppna min dosa och ta en liten rackare, utan att be om lov. Nr jag d frgar idioten om denne nd inte skall kpa en egen dosa, fr jag hra att han inte snusar.
Citera
2009-03-23, 04:28
Medlem
Horseskavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c-Helzing
ntligen kommer denna trd upp. Har sjlv en polare som i sin ckliga personlighet och uppfrande kan ppna min dosa och ta en liten rackare, utan att be om lov. Nr jag d frgar idioten om denne nd inte skall kpa en egen dosa, fr jag hra att han inte snusar.

Det var det frckaste!

Det bsta botemedlet mot snustiggare r nog att ha ls-snus. Inte alls mnga tackar ja nr man drar fram dosan med jorden, det gller nstan alla dessa.

Men men, jag frstr inte hur folk kan ha "glmt att kpa" det r ju bland hgsta prion liksom, tar dosan slut kper man en ny. Har man inga pengar, d pantar man.
Citera
2009-03-23, 12:39
Medlem
Jag snusar, flesta polarna rker, s vi har ett utbyte, ibland tar jag en cigg, ibland fr dem en snusjvel, brukar dock hamna i underlge d jag snyltar fler cigg n vad dem gr snus, s ibland fr man kpa ett packe och bjuda tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in